Hoe maak je een sticker voor iPhone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-11 19:56
Hallo Tweakers,

ik heb me suf gezocht op Google, maar ik kan geen oplossing vinden.

Ik wil graag een eigen houten sticker maken voor mijn iPhone en dit misschien uitbreiden naar
iets groots.

Nu wil ik alleen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat het houten plaatje, blijft plakken aan de achterzijde van de iPhone.

Weet iemand iets?

Gr,
Dennis

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33

TommieW

Numa numa.

Gewoon goed dubbelzijdig plakband?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• iinsane
TommieW schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:09:
Gewoon goed dubbelzijdig plakband?
Ik wil later misschien uitbreiden door het te verkopen, dus ik wil iets wat ook goed loslaat. Nu heb ik 3m lijm gevonden in een spuitbus. Geen idee of dit iets is ? Het moet ook plakbaar blijven voor paar dagen.(verzending)

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Wat je zou kunnen doen:

Een tempered glass sticker ( backside). Gebruiken als basis.

Dat je hierop met secondelijm je houtjes op vastlijmt, deze glassticker is heel erg makkelijk te verwijderen. Maar plakt ook onwijs goed.

Ik zou geen 3M spray gebruiken, die rommelen krijg je er niet makkelijk meer Af.

[ Voor 4% gewijzigd door frankym op 27-05-2016 08:00 ]

• iinsane
frankym schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:13:
Wat je zou kunnen doen:

Een tempered glass sticker ( backside). Gebruiken als basis.

Dat je hierop met secondelijm je houtjes op vastlijmt, deze glassticker is heel erg makkelijk te verwijderen. Maar plakt ook onwijs goed.

Ik zou geen 3M spray gebruiken, die rommelen krijg je er niet makkelijk meer Af.
Plakt dat wel op de achterzijde van een iphone 5 of hoger? Aangezien er geen glas meer zit op de achterkant.

• frankym
Ja die sticker plakt gewoon goed, ik heb op mijn iPhone 6 ook z'n glassticker en die plakt perfect.

• iinsane
frankym schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:45:
Ja die sticker plakt gewoon goed, ik heb op mijn iPhone 6 ook z'n glassticker en die plakt perfect.
Op de achterzijde? En moet het met zo glas plaatje zijn of kan het ook met die goedkope action screen protectors?

• frankym
de goedkope folie van de action werkt niet , je moet echt een glasplaatje kopen ( tempered glas). Die heb je ook voor achterzijden van iPhones .

Zijn super stevig

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
iinsane schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:12:
[...]

Ik wil later misschien uitbreiden door het te verkopen, dus ik wil iets wat ook goed loslaat. Nu heb ik 3m lijm gevonden in een spuitbus. Geen idee of dit iets is ? Het moet ook plakbaar blijven voor paar dagen.(verzending)
Goed vast zitten en ook nog makkelijk los gaan zijn 2 lastige dingen samen. Of je kiest iets waarbij het echt goed blijft zitten en het verwijderen lastig is. Of je kiest iets wat makkelijk te verwijderen is maar niet goed blijft zitten.

Ik heb bijvoorbeeld een sticker van carbon look van 3M. Als die er op zit blijft ie perfect zitten, maar er af krijgen gaat nogal lastig en daarna herplakken gaat al helemaal niet. Maar dit is wel wat je wil bij zulk soort dingen. Dat ie los laat terwijl dat niet te bedoeling is wil je natuurlijk niet.

• iinsane
PilatuS schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Goed vast zitten en ook nog makkelijk los gaan zijn 2 lastige dingen samen. Of je kiest iets waarbij het echt goed blijft zitten en het verwijderen lastig is. Of je kiest iets wat makkelijk te verwijderen is maar niet goed blijft zitten.

Ik heb bijvoorbeeld een sticker van carbon look van 3M. Als die er op zit blijft ie perfect zitten, maar er af krijgen gaat nogal lastig en daarna herplakken gaat al helemaal niet. Maar dit is wel wat je wil bij zulk soort dingen. Dat ie los laat terwijl dat niet te bedoeling is wil je natuurlijk niet.
Hij moet gewoon goed blijven zitten en niet los raken, maar als ik hem op moet sturen wil ik wel dat wanneer je het product eruit haalt, dat je hem gewoon kan plakken zonder dat de boel is op gedroogd.

Vb. bij een screen protector moet je eerst folie er afhalen en dan pas plakken. Dat concept moet ik ook hebben.

• PilatuS
  • Niet online
iinsane schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:58:
[...]

Hij moet gewoon goed blijven zitten en niet los raken, maar als ik hem op moet sturen wil ik wel dat wanneer je het product eruit haalt, dat je hem gewoon kan plakken zonder dat de boel is op gedroogd.

Vb. bij een screen protector moet je eerst folie er afhalen en dan pas plakken. Dat concept moet ik ook hebben.
Dan kan je even kijken of je het spul kan vinden dat onderop stickers zit. Zegmaar van dat gladde plastic papier. Daar kan je iets wat een plaklaag heeft tijdens op plakken voor vervoer. Geen idee hoe het heet alleen.

• iinsane
PilatuS schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:22:
[...]

Dan kan je even kijken of je het spul kan vinden dat onderop stickers zit. Zegmaar van dat gladde plastic papier. Daar kan je iets wat een plaklaag heeft tijdens op plakken voor vervoer. Geen idee hoe het heet alleen.
Ik weet wat je bedoeld ik heb dat papier gehad vroeger toen ik stickers had haha.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet iPhone-specifiek is, lijkt Algemene Zaken me een beter plek, dus een move die kant op :)

3i > AZ

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• iinsane
Daedalus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:34:
Aangezien dit niet iPhone-specifiek is, lijkt Algemene Zaken me een beter plek, dus een move die kant op :)

3i > AZ
Sorry mijn vraag was wel op de iphone gericht, maar maakt niet uit.

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12 19:19
iinsane schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:47:
[...]

Op de achterzijde? En moet het met zo glas plaatje zijn of kan het ook met die goedkope action screen protectors?
Voor goedkope glazen screenprotectors kan je altijd AliExpress en dergerlijken eens checken. Nog geen euro per stuk! En naar mijn mening super kwaliteit, ik gebruik er geen anderen meer :p
Om het eraf te halen moet je er trouwens met een tandenstoker ofzo onder peuteren. Eens je een millimeter eronder bent komt heel het plaatje meteen mee. En een tandenstoker is hard genoeg om eronder te gaan, maar zacht genoeg om je scherm/achterkant niet te beschadigen.

[ Voor 24% gewijzigd door runelaenen op 27-05-2016 21:39 ]

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:17
Kan je niet een lading goedkope transparante siliconen hoesjes bestellen? Snij je de achterkant eruit (je hebt ook met harde achterkant die zijn makkelijker).
Je hebt dan meteen de juiste vorm en dan lijm je het hout vast aan de siliconen bumper. Wellicht dat losse bumpers(dus alleen randjes) ook een idee is.

• iinsane
MrXzombie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:43:
Kan je niet een lading goedkope transparante siliconen hoesjes bestellen? Snij je de achterkant eruit (je hebt ook met harde achterkant die zijn makkelijker).
Je hebt dan meteen de juiste vorm en dan lijm je het hout vast aan de siliconen bumper. Wellicht dat losse bumpers(dus alleen randjes) ook een idee is.
Geen idee, ik krijg van een bedrijf een beetje lijm dus ik wacht eerst daarop voordat ik verder ga kijken.

Moet nog wel weten wat voor hout ik moet gebruiken. Ik wil 5 of 7 mm dikte maar weet nog niet waar ik dat vandaan kan krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door iinsane op 27-05-2016 22:31 ]

• PilatuS
  • Niet online
Kan je niet gewoon heel erg simpele grote stickervellen kopen waar je het ding wat jij maakt goed op plakt ? Als je er voor zorgt dat het onderdeel van jou goed vast komt te zitten kunnen mensen daarna de sticker gebruiken om op de telefoon te plakken.

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:17
iinsane schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:30:
[...]

Geen idee, ik krijg van een bedrijf een beetje lijm dus ik wacht eerst daarop voordat ik verder ga kijken.

Moet nog wel weten wat voor hout ik moet gebruiken. Ik wil 5 of 7 mm dikte maar weet nog niet waar ik dat vandaan kan krijgen.
Als je meer weet gewoon even contact opnemen met een plankenfabrikant die kunnen vast ook dunne strips zagen. Kost je wellicht een dag en wat benzine maar zal niet enorm duur zijn bij wat grotere afname (geen idee hoe en wat je van plan bent).

Je zal rekening moeten houden met de structuur van het hout en "uitstekende" delen bij het fabriceren. Het blijft een gebruiksvoorwerp en zal in zakken en tassen makkelijk blijven steken/haken waardoor je eventueel onderdelen verliest.

Concept klinkt leuk, weet wel dat al tientallen mensen je voor zijn geweest (met houten cases, niet zozeer stickers) dus importeren en verkopen is ook altijd nog een optie :')

• iinsane
MrXzombie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:42:
[...]

Als je meer weet gewoon even contact opnemen met een plankenfabrikant die kunnen vast ook dunne strips zagen. Kost je wellicht een dag en wat benzine maar zal niet enorm duur zijn bij wat grotere afname (geen idee hoe en wat je van plan bent).

Je zal rekening moeten houden met de structuur van het hout en "uitstekende" delen bij het fabriceren. Het blijft een gebruiksvoorwerp en zal in zakken en tassen makkelijk blijven steken/haken waardoor je eventueel onderdelen verliest.

Concept klinkt leuk, weet wel dat al tientallen mensen je voor zijn geweest (met houten cases, niet zozeer stickers) dus importeren en verkopen is ook altijd nog een optie :')
Haha thanks, ik ga sowiezo eerst een voorbeeld maken om te kijken hoe het werkt en eruit ziet. Wanneer ik tevreden ben laat ik anderen testen en feedback krijgen.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-12 09:41
kijk hier eens voor een 'houtlook' voor je telefoon https://dbrand.com/iphone-skins

• iinsane
Daar heb ik niet veel aan, aangezien ik het zelf wil maken, plus ik wil een hout laagje van ongeveer 0.7 mm.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:05

ZenTex

Doet maar wat.

Kijk eens in een modelbouw zaak (als je er nog een kunt vinden, anders online)
Die hebben vaak dunne houtstrips van minder dan een millimeter dik. Die zijn oorspronkelijk bedoeld voor de afwerking van de beplanking van de romp van een houten modelbouw schip.
Strips zijn verkrijgbaar in meerdere houtsoorten en zijn iets van 5 millimeter breed, makkelijk strak te verlijmen op een vlakke ondergrond.
De osten zijn verwaarloosbaar, een paar euro.

• iinsane
ZenTex schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:34:
Kijk eens in een modelbouw zaak (als je er nog een kunt vinden, anders online)
Die hebben vaak dunne houtstrips van minder dan een millimeter dik. Die zijn oorspronkelijk bedoeld voor de afwerking van de beplanking van de romp van een houten modelbouw schip.
Strips zijn verkrijgbaar in meerdere houtsoorten en zijn iets van 5 millimeter breed, makkelijk strak te verlijmen op een vlakke ondergrond.
De osten zijn verwaarloosbaar, een paar euro.
Kan het zo niet vinden.. heb je misschien linkje waar ze verkopen ?

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:05

ZenTex

Doet maar wat.

Even googelen voor "houten latjes"

Deze bijvoorbeeld
http://www.modelbouwdekom...cheepsmodelbouw-Hout.html

• iinsane
Dingetje is, de afmetingen moeten minimaal 13*6*0.5/0.7 zijn (l*b*h)

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-12 12:06
Kijk eens bij www.rauwstore.nl, die hebben jou idee al uitgewerkt ;). Is gewoon een soort dubbelzijdige tape wat hub gebruiken.

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:50
http://lastucase.com/ heeft wat jij bedoelt denk ik. Voor vrij veel telefoonmodellen en met echt hout. Heb 'm zelf voor de Jolla en het is echt prima spul. Prettig om vast te houden ook.

• iinsane
S_tef schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:37:
Kijk eens bij www.rauwstore.nl, die hebben jou idee al uitgewerkt ;). Is gewoon een soort dubbelzijdige tape wat hub gebruiken.
klopt, maar ik wil het zelf ook doen, maar moet het nodige materiaal nog vinden.. (hout niet het lijm/tape)
Pagina: 1