ISDN belt niet in; hoe configgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
Ik heb bij vrienden op hun verzoek de computer geformatteerd en Windows Me erop geïnstalleerd. Zij hebben een ISDN-aansluiting en een Tornado TIPA-C ISDN adapter.

Aangezien ze geen diskette of cd hadden met drivers heb ik Windows 98 (Me hadden ze niet) drivers voor deze adapter gedownload van www.tornado.nl. Ik heb de drivers via apparaatbeheer geïnstalleerd en dat ging prima. Apparaatbeheer geeft nu geen fouten aan en de adapter staat weergegeven als "Tornado TIPA-C CAPI ISDN adapter and NDIS WAN Miniport Adapter". Er is dus ook zo'n WAN Miniport ding geïnstalleerd.

Vervolgens kreeg ik de Wizard voor ISDN-configuratie. Ik heb slechts één vakje daar ingevuld, namelijk het bovenste vakje voor 'telefoonnummer' (ik heb daar het nummer van hun ISDN-lijn ingevuld, ik neem aan dat dat ISDN Channel 0 is). SPID heb ik leeggelaten. Tweede vakje voor telefoonnummer ook leeggelaten, evenals het tweede SPID vakje.

Vervolgens heb ik een gewone inbelverbinding aangemaakt. Als inbeladapter heb ik ISDN Channel 0 aangegeven. Echter, zo gauw ik de computer laat inbellen geeft hij "Verbinding wordt verbroken" aan. Hij belt dus gewoon niet in.

Ik heb van alles geprobeerd, het telefoonnummer bij de Wizard voor ISDN configuratie heb ik zowel het telefoonnummer mét als zonder kengetal ingevoerd (04126xxx01 en 6xxx01), maar dat hielp allemaal niks.

Ik heb thuis een gewoon modem en informatie bij hun e.d. is nogal schaars, dus ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen. Ik weet dat de telefoonnummers allemaal goed zijn. Is er iemand die enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Zelf heb ik het een keer met een E-tech ISDN modem gehad. In dit geval lag het toch echt aan de drivers. Ik had dus ook de win98 drivers in Win me gebruikt

Verwijderd

By the way, heb je de eigenschappen van die verbinding ook allemaal goed staan?

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 01:56 schreef ArthurS het volgende:
Ik heb bij vrienden op hun verzoek de computer geformatteerd en Windows Me erop geïnstalleerd. Zij hebben een ISDN-aansluiting en een Tornado TIPA-C ISDN adapter.

Aangezien ze geen diskette of cd hadden met drivers heb ik Windows 98 (Me hadden ze niet) drivers voor deze adapter gedownload van www.tornado.nl. Ik heb de drivers via apparaatbeheer geïnstalleerd en dat ging prima. Apparaatbeheer geeft nu geen fouten aan en de adapter staat weergegeven als "Tornado TIPA-C CAPI ISDN adapter and NDIS WAN Miniport Adapter". Er is dus ook zo'n WAN Miniport ding geïnstalleerd.

Vervolgens kreeg ik de Wizard voor ISDN-configuratie. Ik heb slechts één vakje daar ingevuld, namelijk het bovenste vakje voor 'telefoonnummer' (ik heb daar het nummer van hun ISDN-lijn ingevuld, ik neem aan dat dat ISDN Channel 0 is). SPID heb ik leeggelaten. Tweede vakje voor telefoonnummer ook leeggelaten, evenals het tweede SPID vakje.

Vervolgens heb ik een gewone inbelverbinding aangemaakt. Als inbeladapter heb ik ISDN Channel 0 aangegeven. Echter, zo gauw ik de computer laat inbellen geeft hij "Verbinding wordt verbroken" aan. Hij belt dus gewoon niet in.

Ik heb van alles geprobeerd, het telefoonnummer bij de Wizard voor ISDN configuratie heb ik zowel het telefoonnummer mét als zonder kengetal ingevoerd (04126xxx01 en 6xxx01), maar dat hielp allemaal niks.

Ik heb thuis een gewoon modem en informatie bij hun e.d. is nogal schaars, dus ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen. Ik weet dat de telefoonnummers allemaal goed zijn. Is er iemand die enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen?
Bij de wizard ISDN configuratie, moet je geen nummers ivullen.. en er = ook een optie (weet nie precies wat) dan moet je voor euro isdn kiezen (= een schuifbalkje die naar beneden schuift).. maak nu gewoon een inbelverbinding en dan moet ie et doen.. en ow jah vergeet et stekkertje er nie in te doen...

}:O

Verwijderd

maar je gebruikt win98 drivers voor WinME :? kun je niet gewoon WinME drivers downen? of waren deze drivers voor Win9*/WinME/Win2K

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
Specifieke Win Me drivers zijn er dus niet voor deze adapter :? (net als Win2K drivers trouwens). Maar als de drivers gebaseerd zijn op WDM dan zouden imho Windows 98 drivers gewoon moeten werken in Win Me. Apparaatbeheer geeft ook geen foutmeldingen dat de drivers niet werken o.i.d.

De eigenschappen van de verbinding staan allemaal goed, het kabeltje zit er in (10 keer gecheckt :)) en ik heb inderdaad ook voor Euro ISDN gekozen.

Ik zal eens proberen zoals koeievanger zegt om geen nummers in te vullen, kijken of het dan werkt. En anders zit er waarschijnlijk niks op dan wéér te formatteren en kijken of ie het onder W98 doet. Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

je kunt ook nog een andere PCI slot proberen.. verwijder dan wel eerst ffies alle drivers. Dan vind ie als je opstart hem weer zelf.. maar nu waarschijnelijk ook met andere broncodes.. dus.. drivers van ME zijn bij deze kaart nie nodig..

}:O
Pagina: 1