hey tnx voor de tipsElfstone schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:21:
Hoi,
Ik ben zelf professioneel pc bouwer (laatste 2% op de benchmark van Future Mark) en heb mijn eigen zaak.
Ik zie inderdaad dat er wat oudere onderdelen in jouw keuzes zijn geplaatst.
Zoals de reacties al te kennen geven, is dit eigenlijk "zonde van het geld", mits jij hier voor natuurlijk zelf een goede reden hebt.
De 1000 serie kaarten van nVidia gaan binnenkort uitkomen, dus misschien is het de moeite waard, even met de aanschaf van de videokaart te wachten. Welke kaart heb je op dit moment?
Ook wordt er door een van de mensen hierboven over prijsdaling van de VGA kaarten gesproken, echter zal dit op korte termijn weinig schelen. Meestal is dat pas na 2 of 3 maanden een beetje te merken qua prijs.
De "PC Mate" van MSI is een prima bordje. Vanwege het M.2 slot wat op dit mobo zit, is het mogelijk M.2 schijven hierop te prikken. Mijn eigen gemeten snelheden van de Samsung 950 is 2283 MB/s lezen. Op de door jou gekozen mobo's zit deze aansluiting echter niet. Mocht je in de toekomst toch de snellere SSD's willen gaan gebruiken, kan dat niet met door jou zelf gekozen moederborden.
DDR4 in plaats van DDR3 spreekt natuurlijk voor zich. Ik moet zeggen dat DDR4 lekker snel is, maar niet meteen veel duurder. Op dit moment is het interne geheugen sowieso niet erg duur.
Verder kan ik uit ervaring vertellen dat wanneer je waterkoeling wilt gaan gebruiken er een hoop haken en ogen aan vast zitten. Ook al zijn het gesloten systemen, er zit altijd een groot risico aan waterkoeling. Vooral als je nog geen ervaring hebt met bouwen kan dit goed misgaan. Heb je wel ervaring dan weet je ook dat het onderhoud hiervan nogal wat werk met zich mee brengt. Vroeger zat dit anders en nam je waterkoeling vooral vanwege de stilte en de goede koeling. De waterkoeling van tegenwoordig koelt vooral goed, maar is vaak veel luider als vroeger. Wanneer je dus voor deze NZXT gaat omdat de kast mooi is, plaats dan OOK nog aan de voorkant extra koeling. Hierdoor heeft de kast een veel betere air-flow en kun je met een wat betere luchtkoeling zoals de Hyper 212 of een Scythe Mugen echt alles bijna geruisloos koelen voor veel minder geld.
Nou, ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips en trucs hebt. Veel succes met je pc
al eerst eens wachten op de nieuwe nvidia videokaarten .
en ga ook eens verder kijken op luchtkoelingen i.p.v. waterkoeling