Dell XPS L702x moederbord upgrade mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-04-2023
Goedendag mede tweakers,

Ik ben de bezitter van een Dell 17 inch, XPS L702x. Deze is uitgerust met een Nvidia GT550m met 1gb geheugen.
Ik wil graag een betere gpu, maar deze zit uiteraard op het moederbord vastgesoldeerd. Op ebay kom ik meerdere moederborden tegen voor de l702x, met een GT555m 3gb. Dit is de beste gpu die geleverd is voor de L702x.

Voorbeeld van het moederbord: http://www.ebay.nl/itm/De...sN9XAjBI&autorefresh=true

Nu mijn vraag: Tegen welke dingen ga ik aanlopen, of zal dit geen problemen geven? Ik ben geen expert maar heb wel technische kennis en denk dat deze klus met gezond verstand van computers (wat ook aanwezig is) en hulp van youtube video's moet gaan lukken. Wat denken jullie, iemand ervaring met dit soort operaties?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Weslietje op 26-05-2016 18:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal er niet merkbaar iets mee opschieten. Je gaat van erg traag naar traag, ruim 20% prestatieverbetering, van 10 naar 12 fps (om maar iets te noemen). De genoemde chips zijn langzamer dan een Skylake igpu. http://www.videocardbench...427&cmp[]=1428&cmp[]=3281 Lijkt mij het gedoe niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

waarom zou je een snellere GPU willen überhaupt? Laptops zijn niet voor gamen, zeker niet in deze klasse. Vooral de ingebouwde encoding en Cuda zijn handig voor de wat meer veeleisende gebruiker.

Maar idd is het een zinloze upgrade tenzij je hem gratis kan krijgen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
Bedankt voor de reacties. Ik neem aan dat jullie desktop gamers zijn?
Ik begrijp je punt dat laptops eigenlijk niet voor games zijn maar toch; zo verschrikkelijk is het ook weer niet. Ik kan de meeste games gewoon spelen met gemiddelde graphics. Een i7 met voldoende ram en een SSD schijf daar ligt het niet aan, dus als ik dan voor honderd euro de 'bottleneck', in dit geval de gpu, lichtelijk kan upgraden is dat de moeite wel waard dacht ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 10:36

BLACKfm

o_O

Ik heb dit bewuste type laptop onder handen gehad en al wat met moederbord gespeeld. In principe zijn de moederborden uitwisselbaar, dus kwa vervanging/upgrade kom je niet echt problemen tegen.

Enige kan zijn dat met de 555m je een 3D capabel moederbord hebt en een variant zonder 3D. Nu weet ik niet in hoeverre dit backwards compatible is, maar volgens mij is het 3D scherm en de aansluiting op het moederbord daarvan iets anders.

Dus dat is mogelijk het enige waar je op moet letten, dat je niet de variant hebt die bedoelt is voor een 3D scherm.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weslietje
BLACKfm schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:12:
Ik heb dit bewuste type laptop onder handen gehad en al wat met moederbord gespeeld. In principe zijn de moederborden uitwisselbaar, dus kwa vervanging/upgrade kom je niet echt problemen tegen.

Enige kan zijn dat met de 555m je een 3D capabel moederbord hebt en een variant zonder 3D. Nu weet ik niet in hoeverre dit backwards compatible is, maar volgens mij is het 3D scherm en de aansluiting op het moederbord daarvan iets anders.

Dus dat is mogelijk het enige waar je op moet letten, dat je niet de variant hebt die bedoelt is voor een 3D scherm.
Bedankt voor de tip, is inderdaad een goed punt om op te letten omdat ik geen 3D scherm heb.
Wat was je ervaring na het vervangen van het MoBo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 10:36

BLACKfm

o_O

Die ik had was defect.. dus nieuw moederbord en in en gaan.. ik had er geen problemen mee... het was volgens mij wel een 555m inzitten en dat was nu een 550m geworden. Werkte prima.

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1