Hallo medeprogammeurs
Mijn vraag
Voor school moet ik een opdracht maken waarbij antwoorden op een faq pagina kunnen worden weergeven en verborgen.
De bedoeling is dat als er 1x op de h2 wordt geklikt, de .answer in de onderstaande div wordt weergevn. Als er weer op de h2 wordt geklikt dan moet de div sluiten. Dat heb ik al voor elkaar gekregen met $(event.target).next('.answer').slideToggle('fast');.
Nu is de vraag hoe kan ik als er op een andere vraag wordt geklikt de andere div sluiten. (Alle divs hebben de .answer tag)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik moet iets met een if/else doen denk ik, ik heb veel geprobeerd maar kom er totaal niet meer uit.
De code:
Mijn vraag
Voor school moet ik een opdracht maken waarbij antwoorden op een faq pagina kunnen worden weergeven en verborgen.
De bedoeling is dat als er 1x op de h2 wordt geklikt, de .answer in de onderstaande div wordt weergevn. Als er weer op de h2 wordt geklikt dan moet de div sluiten. Dat heb ik al voor elkaar gekregen met $(event.target).next('.answer').slideToggle('fast');.
Nu is de vraag hoe kan ik als er op een andere vraag wordt geklikt de andere div sluiten. (Alle divs hebben de .answer tag)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik moet iets met een if/else doen denk ik, ik heb veel geprobeerd maar kom er totaal niet meer uit.
De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| $(document).ready(function () { // Alle antwoorden verbergen $('.answer').hide(); // Als er op de h2 tag wordt geklikt opent de functie $('h2').on('click', function () { $(event.target).next('.answer').slideToggle('fast'); if(this.is(":visible")) { $('.answer').hide(); } else { $(event.target).next('.answer').slideToggle('fast'); } }); }); |
[ Voor 4% gewijzigd door NickvB op 26-05-2016 17:30 ]