chinese malware

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenhetkonijn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-04-2021
Mijn vraag
wie kan mij helpen deze chinese malware te verwijderen

Relevante software en hardware die ik gebruik
antimalwarebites

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alle troep verwijderen maar en blijven chinese pop ups komen.

hier zijn mijn frst files : http://www.bleepingcomput...383/chinese-malware-spam/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenhetkonijn schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:51:
Mijn vraag
wie kan mij helpen deze chinese malware te verwijderen

Relevante software en hardware die ik gebruik
antimalwarebites

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alle troep verwijderen maar en blijven chinese pop ups komen.

hier zijn mijn frst files : http://www.bleepingcomput...383/chinese-malware-spam/
Backup van al je documenten maken. Installatie USB stick met Windows er in. C-schijf leeghalen. Windows er opnieuw op. Dat is de enige echte oplossing bij malware / virussen / etc. Een installatie die ooit geïnfecteerd is geweest kun je in principe nooit meer vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Je post hier en op BC geven weinig specifieke info (kan de attachments op BC niet downloaden..)

Probeer eens in veilige modus HitmanPro.

Maar.. Wat is je Windows versie, virusscanner, browser waarin de popups komen. Hoe is het ontstaan? Warez gedownload, verkeerde website enz. enz. We willen best helpen maar een beetje een richting graag.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenhetkonijn
ik downloade een bestand via torrents. toen ik het installeerde kreeg ik 30 rotzooi programmas op me pc. ik heb zoveel mogelijk verwijdert maar er komt nog steeds af en toe een chinese advertentie zomaar in me beeld.

raar dat je het bestand niet kan download ik kan dat wel.
verder gebruik ik windows 7 heb ik malwarebytes op me pc en avast virusscanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dan is het helemaal nutteloos als je met admin rechten die zooi zelf geinstalleerd hebt...
Backup maken van bestanden en herinstalleren is de enige manier om dit weg te krijgen, misschien kan je het handmatig verwijderen maar er blijft altijd wel iets achter dan...
Volgende keer toch maar gewoon je software/games kopen ipv torrenten, voorkom je dit soort gedoe ook mee ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenhetkonijn
ik downloade een gratis bestand :(
maar bedankt voor de informatie (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
'gratis bestand'... dat soort dingen bestaan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kenhetkonijn schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:58:
ik downloade een gratis bestand :(
maar bedankt voor de informatie (Y)
Sorry maar met zo'n instelling lijkt het me lastig om je normaal te helpen.

Ten eerste kan ik de logfiles op BC niet downloaden; als je eenvoudigweg weigert de relevante informatie hier in de startpost op te nemen met behulp van de correcte BB-tag, dan houdt het snel op.

Als ik Google op "chinese malware" kom ik tientallen verschillende screenshots tegen van mogelijke malware. Met een aantal sites erbij die zeggen hoe je het kan oplossen. Aangezien je dus geen info geeft wat je ziet anders dan "blijven chinese pop ups komen", kan niemand raden wat er op je scherm staat.

Als je heel hopeloos bent, pak je je PC op en breng je die naar een compouterboer in de buurt; ik denk zelfs dat dat sneller is. Of je zet even gemakkelijk je System Restore Point terug van van de week; ben je er ook in 1x vanaf?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 26-05-2016 17:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad kunnen we weinig met een melding
Sorry, you don't have permission for that!
(Probeer zelf maar eens zonder daar te zijn ingelogd ;)

We hebben in kenhetkonijn in "chinese malware" helemaal geen info: zonder concrete info over situatie en oplospogingen zijn er geen concrete tips te geven (behalve de algemene tips hier in dit topic: zoals data redden en opnieuw installeren). Hier in Beveiliging & Virussen en ook op andere fora zijn allerhande algemene tips te vinden, misschien goed om daar ook wat mee te doen.

Ik stel voor dat je, mocht dat nog nodig zijn, een nieuw topic opent met meer info in de topicstart.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 26-05-2016 17:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.