Toon posts:

Car Audio Fanatic

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jo ik ben dus verslaafd aan die enorme dieppe SUB ik heb al 2 x een 1000 watt rms woofer naar de f#ck geholpen omdat mijn versterker het weer eens niet aan kon

nou had ik een vraagje Infinity heeft eennieuwe serie met aluminium conus heeft iemand hier ervaringmee en is dit echt beter en onverwoestbaar die 12"

Ik wou deze aansturen met een Versterken van Signat 1400 watt

Verwijderd

Er zit ook nog ergens een punt (.) op je toetsenbord. Tussen de ","- en de "?"-knop.

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
... hhhm nuttigge reply :?

Ik ben zelf ook wel op zoek naar een Subje voor in mijn kofferbakje ... niet zo extreem als dat van jouw maar zat wel aan een Infinity Sub te denken ... misschien een 10" ... ik zou ook wel graag willen weten wat mensen van deze Subs vinden en of ze nog tips hebben m.b.t. de bijbehorende versterker ...

Verwijderd

Topicstarter
Over Extreem gesproken ik had eerder een 1400 watt Emphaser dat maakt pas kabaal.

:) ruiten rammelden er bijna uit.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waarom niet iets van Polk of zo?

Verwijderd

Ik ben niet bekend met die sub, maar hoe krijg je het voor mekaar om een sub te slopen? En dan nog 2x ook!
Welke versterker heb je eraan hangen? En draai je die dan ook helemaal open ofzo? Je moet geen f*cked signaal naar je speakers sturen hè. Gaan ze stuk van.. Zonde hoor :'(

Verwijderd

Goed dat je dat zegt..... ik schroef gelijk ff m'n tijdelijke Wacom versterker d'r af.

Phoenix komt er weer aan, vandaar.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

2x 1000 watt :?
Ik vrees dat je het eens moet nakijken wat het werkelijk is want zoveel in een auto is wel heel erg extreem tenzij je het over PMPO vermogen hebt, dan voldoen 2 PC speakertjes het wel :)

Probleem met vermogensaanduidingen is dat elk merk een andere gebruikt. Veelal komt ook RMS of Muziek vermogen in de specs voor, vergelijk deze als de versterker en de speaker goed op elkaar passen.

Betreffende de Aluminium conus, dit heeft alleen te maken met de vervorming van di conus bij grote belastingen. Normaal gesproken stoppen ze in de autospeakers een grotere ruimte tussen magneet en spoel om bij grote temperatuurverschillen de eventuele uitzetting (vervorming) op te vangen. Aluminium en Titanium bieden een oplossing om die luchtspleet klein te houden waardoor een groter rendement ontstaat.

Ik weet dat BOSS veel me titanium conussen doet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

1000 wat plus kan dus wel in de auto ... rockford fosgate maakt 1500 wat monoblokken .. met de garantie dat ze dat vermogen ook echt leveren .. de prijs id er dan ook naar

mollie

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die subs verkloot omdat het vochtig was in de auto

Afvoer zat verstopt en Emphaser Rules is echt een super merk.

Polk en Rockford trouwens ook niet mis mee :)

Gr Sirik ( ik wou mee doen aan S.C.A.N maar ik had te veel wattage in de bak :(

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Ga eens kijken naar de "echte" woofer merken, Rockford Fosgate, MTX, Polk, Kicker, Hifonics.
Die leveren allemaal in het hogere extremere sigment zeer bruute woofers.
Mtx heeft bijvoorbeeld de RFL152 een zeer zware woofer voor spl liefhebbers, hij is na mijn weten alleen nog niet in Nederland leverbaar.
Ga denken aan een serie/paralel schakeling van vier woofers, of meer natuurlijk :9
Maar natuurlijk wel luisteren naar wat de speakers doen!

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 01:35 schreef sirik het volgende:
Jo ik ben dus verslaafd aan die enorme dieppe SUB ik heb al 2 x een 1000 watt rms woofer naar de f#ck geholpen omdat mijn versterker het weer eens niet aan kon

nou had ik een vraagje Infinity heeft eennieuwe serie met aluminium conus heeft iemand hier ervaringmee en is dit echt beter en onverwoestbaar die 12"

hoi, ik heb een infinity "perfect 12-1" woofer (aliminium) ik heb er lang over gedaan om een goede sub aan te schaffen omdat ik weer helemaal opnieuw ben begonnen en nu ook betere spullen wilde inbouwen (anders blijf je inruilen en weer aanschaffen), na veel reviews te lezen en de specs. te vergelijken met mijn persoonlijke smaak (laag en diep) viel mijn keuze op een infinity perfect. de klank is na inbouw lekker laag (zelfs in een gesloten kist) en de vervorming is minimaal. de woofer is zeer stug en heeft een krachtige versterker nodig (ikzelf heb voor een rockford gekozen) maar zo te zien zal dat geen probleem zijn. stem je woofer af op je persoonlijke smaak, de ene woofer gaat laag en heeft een lange slag en de ander juist weer hard met een korte slag, hou je niet te veel vast aan een merk maar kijk een beetje rond, je kan wel gaan luisteren in een winkel maar een woofer klinkt in elke auto weer anders omdat je auto ook als "klankkast" werkt en ook de literinhoud van de kist speelt een belangrijke rol en wil je de kist "poorten" of niet. in een winkel kan een woofer werelds klinken en na inbouw erg tegenvallen. als je laag wil gaan en ook keihard moet je geen infintity kopen, hij gaat wel laag maar is meer bedoeld voor geluidskwaliteit en niet om veel decibellen te produceren. ervaringen in mijn omgeving zijn dat deze woofer te gevoelig is om continue te blazen op een hoog vermogen omdat het bevestigingspunt van de bedrading aan de conus dan beschadigd (dit is een zwak punt van de infinity), mocht je toch interesse hebben in een infinity let er dan op dat je de perfect 12-1 koopt en niet de perfect 12. bij de perfect 12-1 is de bedrading aan de conus verbeterd. als je meer info wil laat het dan weten...
hoi.

Ik wou deze aansturen met een Versterken van Signat 1400 watt

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05
Op maandag 25 juni 2001 12:03 schreef sirik het volgende:
Over Extreem gesproken ik had eerder een 1400 watt Emphaser dat maakt pas kabaal.

:) ruiten rammelden er bijna uit.
Heej! Welke sub van em-phaser is da? Ik heb zelf de Crystex achterin de koffer liggen. Toch leuk hoe je af en toe demo-wagens met 4 woofers eruitdrukt.... >:)

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Cerwin Vega of Rockford misschien?
Ik heb er zelf een Rockford 12" punch inliggen,klinkt best 8-)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Pagina: 1