Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar 2 camera's voor onze voetbalvereniging. Eisen:
• Plaatsing (binnen vs buiten) Buiten
• Resolutie (1280*720 vs 1920*1080) Minimaal HD, maar er zijn ook mensen die ons een '4K Camera' aanbevelen
• Spatwaterdicht (ja vs nee) Meer dan dat
• Geluidsopname (ja vs nee) Niet noodzakelijk, wel fijn
• Pan/Tilt (ja vs nee) Liever wel, maar beeldkwaliteit is belangrijker
• Verbinding (WiFi vs Ethernet) Ethernet lijkt me stabieler
• Stroomvoorziening (netvoeding vs PoE) Netvoeding mag, maar PoE is wel heel handig
Het idee is om met een 90 graden hoek camera 1 speelhelft te filmen (dus de camera komt precies in de hoek van het veld te hangen en filmt zo die helft). Deze beelden moeten vervolgens opgeslagen worden in de cloud (denk aan TransIP Stack of Dropbox of vergelijkbaar).
Hierna zal iemand ze gaan verwerken in de software die hiervoor gebruikt wordt. Vanaf de Cloud opslag haalt hij ze binnen.
Nu heb ik 2 vragen:
Ik ben op zoek naar 2 camera's voor onze voetbalvereniging. Eisen:
• Plaatsing (binnen vs buiten) Buiten
• Resolutie (1280*720 vs 1920*1080) Minimaal HD, maar er zijn ook mensen die ons een '4K Camera' aanbevelen
• Spatwaterdicht (ja vs nee) Meer dan dat
• Geluidsopname (ja vs nee) Niet noodzakelijk, wel fijn
• Pan/Tilt (ja vs nee) Liever wel, maar beeldkwaliteit is belangrijker
• Verbinding (WiFi vs Ethernet) Ethernet lijkt me stabieler
• Stroomvoorziening (netvoeding vs PoE) Netvoeding mag, maar PoE is wel heel handig
Het idee is om met een 90 graden hoek camera 1 speelhelft te filmen (dus de camera komt precies in de hoek van het veld te hangen en filmt zo die helft). Deze beelden moeten vervolgens opgeslagen worden in de cloud (denk aan TransIP Stack of Dropbox of vergelijkbaar).
Hierna zal iemand ze gaan verwerken in de software die hiervoor gebruikt wordt. Vanaf de Cloud opslag haalt hij ze binnen.
Nu heb ik 2 vragen:
- wat voor camera raden de kenners mij aan?
- is het ook mogelijk om een set camerabeelden op te slaan in de cloud zonder dat er 24/7 een energievretende (en storingsgevoelige) PC/Server aan staat? Dus direct naar de cloud, of via een klein apparaatje (slimme router, Raspberry of zoiets)