Toon posts:

Nieuwe pc compatibility/bang4buck

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil een mix van dingen doen muziek maken games spelen en photoshoppen

Wat mag het systeem gaan kosten?
600-700 (gtx970 €220 marktplaats)(asus b150m-c 90€)(i5 6400 180€

[b]de pc die ik nu heb daar kan ik de kast, ram (2x 2gb hyperx gaming)en harde schijf van gebruiken [/i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil het volgende systeem. videokaart: gtx 970 - processor: i5 6400 asus b150m-c later wil ik ssd, ram en monitor gaan vervangen wanneer het budget het toelaat. De voeding ben ik nog niet over uit. wat mijn systeem voor voeding nodig heeft weet ik niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen specifiek merk of voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee ik ben niet de moeilijkste wil wel het beste met het geld wat ik heb te besteden.

Ga je overklokken?
nooit gedaan maar mocht het nodig zijn wil ik het best leren

Wat verwacht je van ons?
ik wil weten of het met elkaar samenwerkt en wat de beste keuzes zijn (budget kwaliteit ik heb op marktplaats gekeken en een gtx scoren voor 220€ moet geen probleem zijn

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Asus B150M-C€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 325,-€ 325,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Corsair VS650€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,80

alvast bedankt mvg Ricardo

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 14:17 ]

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:45
Graag een eigen opzet bijvoegen, dat is verplicht. Zonder eigen inzet kunnen we je helaas niet helpen.

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 13:18
Welke kast heb je nu (kan belangrijk zijn bij het kiezen van het formaat van het moederbord)?

Verder kun je waarschijnlijk je RAM niet hergebruiken, Skylake is DD3L of (meest aan te raden) DDR4, jij hebt waarschijnlijk DDR3 welke een te hoog voltage vereist.

Verder heb je aan een 450 watt voeding ruim voldoende, pricewatch: Corsair CX450M dit is een goeie budgetvoeding.

Heb je al een SSD? Anders is deze zeker aan te raden vanaf het begin, je hebt al 240GB SSDs vanaf 60 euro.

Zet nog even je huidige onderdelen die je meeneemt en je nieuwe gevonden onderdelen in een (liefst voor beide apart) pricewatch tabelletje, dat is handiger voor ons. Succes!

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Zet even alle onderdelen in een lijst via deze : Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
ga ik meteen doen dankje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 kast

ddr4 aangepast

ik had gelezen dat na overclocken de gtx 700 watt voeding nodig heeft? (voor als het evt nodig is over een tijdje) maar dit is dus niet nodig?

SSD ga ik er zeker nog bij plaatsen maar leek me verstandiger om al mijn geld nu in alle andere componenten te pompen

• tym87
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 222,49€ 222,49
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,79

Je kast kan gewoon een ATX moederbord hebben, bovenstaande wordt vaak aangeraden vanwege vele features (USB 3.1, M2 SSD, USB type C) die erop zitten voor een scherpe prijs.

Snellere processor en 16gb RAM, voor je muziekprogramma's en Photoshop kan dat zeker handig zijn.

450 watt is echt voldoende.

SSD erbij omdat het gewoon in je budget past.

Heb je nog 230 euro over voor een tweedehands GPU.

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik heb trouwens in mijn pc van nu een cooler master 460 van jaren oud ik dacht dat dat niet meer goed genoeg was

ziet er goed uit tym87
is het het waard om voor de i5 6600 te gaan? ik had gelezen dat het verschil miniem is. en het geld hoeft niet per see op :)
bedankt voor de moeite

• tym87
Als het meeste aandeel van je computergebruik in gamen zit niet echt, ga je vooral muziek produceren en photoshoppen dan wel, dit ligt ook aan welk muziekprogramma je gebruikt.

Bovenstaande geldt ook eigenlijk een beetje voor je RAM geheugen, maar de prijzen liggen momenteel zo laag dat ik altijd voor 16GB zou kiezen, dan zit je zeker safe voor de komende jaren.

Voeding zou ik sowieso vervangen, ook al heb je er nog 1 van genoeg watt.

Verwijderd

Topicstarter
oke en wat is ATX ? ik word er niet wijzer van via google :)

• Tshw3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 10:28
ATX is het type moederbord.

Je kan vaak ook in de behuizing zien of via internet natuurlijk wat voor soorten moederborden er in de kast passen.

ATX is een standaardtype en zit in de meeste behuizingen (Ook het grootste moederbord)

Teun

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:25
Tshw3 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:16:
ATX is het type moederbord.

Je kan vaak ook in de behuizing zien of via internet natuurlijk wat voor soorten moederborden er in de kast passen.

ATX is een standaardtype en zit in de meeste behuizingen (Ook het grootste moederbord)
Er bestaat extended atx haha, maar credits, goed uitgelegd.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Tshw3 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:16:

Je hebt ook nog eATX en dan beginnen we nog niet over serverborden die nog groter kunnen zijn.

Maar van de voor consumenten gangbare modellen is ATX meestal de grootste.

Wil toch een nieuwe kast aanraden en het past in je budget

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI B150 PC MATE€ 80,95€ 80,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 220,-€ 220,-
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 646,30

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles binnen maar de pc start niet
kast: nzxt s340
Mbord msi b150 pc mate
Ram 2x 8gb crucial
Proc. I5 6600
Gpu. Gtx 970
Voeding. Cx 450m

Verwijderd

Topicstarter
Voeding gaat naar moederboard via 24 en 8 pins ram op slot 2&4 front panel connectors zitten goed

Verwijderd

Topicstarter
Moederboord geeft wel een brandend led lampje

• UberTweaker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 00:23
Voeding wel aangesloten op de videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ja via de 6+2

• UberTweaker
Schakelen de fans wel in na het indrukken van de powerknop?

Verwijderd

Heb je alleen 1x 6+2 pins gebruikt? De videokaart heeft 2 stroom aansluitingen, 1x 8 (6+2) pins en 1x 6 pins, die je allebei moet aansluiten.

En wat bedoel je met start niet. Gaat hij aan maar blijft het scherm zwart? Of gebeurt er helemaal niets?

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurd niets alleen een blauw led lampje op de moederboord gaat aan. Ik heb geen 2de aansluiting gezien ga even kijken

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen 2de aansluiting vinden ik heb de strix dc2oc 4gd5

• UberTweaker
Welke led brandt? Probeer de locatie te identificeren aan de hand van de handleiding van je moederbord.
Wellicht kan je dit een richting geven in het vinden van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Onder jbat1 lijkt me het standby lampje

• UberTweaker
Je zou nog je BIOS kunnen resetten dmv de jumper bij JBAT1 te sluiten(30 sec lang), of door de batterij voor ong. 30 seconden te verwijderen en weer terug te plaatsen. Doe dit terwijl de voeding is afgekoppeld van het stroomnet.

Als dat niet werkt en je zeker weet dat je powerswitch goed is aangesloten, dan is het het beste om zoveel mogelijk componenten af te koppelen (behalve CPU/koeler en voeding van moederbord)en te controleren of dan de pc wel aangaat.

Als dit geen vooruitgang brengt, dan zou ik het moederbord testen met een andere voeding, of je voeding testen met een ander moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door UberTweaker op 28-05-2016 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De voeding werkt wel op een ander moederboord

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe moederboard en alles in ouwe kast gedaan. Werkt niet. Conclusie processor niet goed?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als de PC helemaal niks doet, geen fans gaan draaien, ook niet een kwartslag helemaal niks en de LED op het moederbord brand wel. Dan zet je de PC gewoon niet aan volgens mij. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt iig niet aan de kabels van de kast of voeding

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Neem er de handleiding van je moederbord eens bij en kijk alle front panel connectors eens goed na.
Kijk dan na of alle powerkabels op de juiste plaats zitten en goed inzitten.

Als je fans dan nog altijd niet in actie schieten als je op de power knop drukt, kan je de 2 pinnetjes die verbonden zijn met de powerbutton van je kast manueel overbruggen door er met een schroevendraaier even op te liggen.

edit: net gelezen dat het niet aan de kabels van de kast of voeding ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door NickyMe op 28-05-2016 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schroevendraaier op de pinnen in t moederbord op beide pinnen houden?

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
De 2 pinnetjes die in de handleiding van je moederbord staan als connecties met de powerknop van je kast gewoon even overbruggen met een schroevendraaier (aantikken).

Is dan elektrisch hetzelfde als je powerknop indrukken.

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-11 18:54
Dit moet wel werken !probeer anders eerst alleen de voeding met het moederbord te laten draaien.
De 24 pins en de 2x4 pins op het moederbord aansluiten en alleen de poweron kabels van de kast .
Geheugen,hdd,gpu alles eruit laten .
Werkt het dan wel dan even de ram erin stekken en weer proberen dan de hdd en dan de gpu weer .
Ook bij de gpu de stroomkabels niet vergeten.

Plaats anders nog even een foto van je aansluitingen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd. Zelfs in een andere kast. Zelfde verhaal. Ik kan helaas de andere voeding niet op het moederbord testen. En ik kan hier geen fotos plaatsen niet genoeg karma

Verwijderd

Topicstarter
Het truukje met de schroevendraaier werkt ook niet

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:39:
Ik kan helaas de andere voeding niet op het moederbord testen. En ik kan hier geen fotos plaatsen niet genoeg karma
http://imgur.com/

AMD Nieuwsdiscussie

• Fantasma7988
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:43:
Het truukje met de schroevendraaier werkt ook niet
Weet je zeker dat je processor goed zit?
Denk toch dat je een defect moederbord hebt gekregen.
Je kan proberen de batterij te vervangen voor een nieuwe maar dat zou natuurlijk niet mogen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik wist niet of dat mocht http://imgur.com/a/2kIAe

Verwijderd

Topicstarter
Het led lampje staat aan hier http://imgur.com/BZPH06D

• -The_Mask-
  • Niet online
Op één van de foto's krijgt de CPU geen stroom omdat de EPS connector niet is aangesloten.

En doet de PC helemaal niks? Geen fans die draaien? Zelfs niet een heel klein slagje? PC doet niks en maakt geen enkel geluid?

[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2016 21:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Niks alleen led lampje brand standby

• Fantasma7988
Stomme vraag misschien maar de knop achter op de voeding staat aan ?heb je geprobeerd om zonder iets aangesloten zoals hdd ,gpu etc hem te starten?

Naast je geheugen zitten ook debug lampjes je kan kijken wat er gebeurd als je hem zonder cpu start of hij dan iets wil doen .

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb alles geprobeerd behalve cpu eruit. Doe ik zo nog ff. Ik stuur het maar terug...

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Welke kabels heb je nog allemaal over bij je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat er een pinnetje niet goed zit bij de cpu socket en vanuit google lees ik dan dat je gewoon een nieuwe moet kopen? weg 80€

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:23:
ik zie dat er een pinnetje niet goed zit bij de cpu socket en vanuit google lees ik dan dat je gewoon een nieuwe moet kopen? weg 80€
Maak er eens een foto van. Meestal kun je ze gewoon weer goed buigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2016 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
het zijn er 3 bij elkaar en 1 beneden ik had dit jaren geleden ook en heb er extra voorzichtig mee gedaan. ik begrijp niet hoe dit mijn schuld kan zijn

• Koen179
Als de pinnetjes helemaal omgebogen zijn is het lastig terug buigen, maar meestal zijn ze licht van hun plaats en kun je ze wel proberen terug te buigen. Je garantie is helaas vervallen, dus kunt het altijd proberen. Anders is het inderdaad helaas een nieuw moederbord kopen...

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik nu het beste doen? omruilen voor een ander type moederbord? ik had dit al jaren eerder bij paradigit en toen was het echt mijn fout en toen heb ik gewoon direct een nieuw moederbord mee gekregen. maar via een internet shop zullen ze dat natuurlijk nooit doen

• Koen179
Zoals ik al zei, je kunt proberen ze terug te buigen. Als alle of in ieder geval de meeste pinnetjes weer contact maken met de CPU heb je een grote kans dat je moederbord weer werkt, maar dat is altijd de vraag.

Ik denk niet dat een webwinkel je gratis een nieuw bord zal toesturen, aangezien het bord toen het bij jou werd geleverd gewoon in orde was. De socket schade heb je dus zelf toegedaan, en dan kan je niet vragen om een nieuw bord. Althans, dat is mijn gedachte. Wellicht dat een shop coulant is, maar dat lijkt me sterk.

Mijn advies is dus om de pinnetjes zelf proberen recht te buigen, als dat niet lukt kun je contact opnemen met de winkel waar je het moederbord hebt gekocht om te vragen of zij iets kunnen regelen (korting o.i.d.).

Verwijderd

Topicstarter
toen ik m zonder de cpu wou opstarten was het 1 pin nu zijn het er 4 en ze zijn zo klein dat terug buigen voor mij vrijwel onmogenlijk is.
Pagina: 1