Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk installatie Windows 10 op 20 pcs

Pagina: 1
Acties:

• mascarpwn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-02-2024
Beste tweakers,

Ik heb 20 identieke PCs, waar een volledige Windows 10 Pro (en alle nodige applicaties) image op moet komen. In het verleden, deed ik dit met Ghostcast en de Ghost DOS client. Helaas werkt deze software niet meer.

Hebben jullie tips? Ik wil 1 systeem handmatig installeren, drivers, office, etc. etc. Hier daarna een image van maken en deze image daarna op alle 20 pcs via het netwerk te pushen.

Het gaat om 20 HP Elitedesk 800 G2's

"Netwerkbeheerders" hier weten niks... Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door mascarpwn op 26-05-2016 13:36 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Probeer Acronis.

• mascarpwn
Heb je hier zelf ervaring mee? Ik ken het zelf nl niet...

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ja ik heb het wel eens gebruikt. Je krijgt het ook gratis bij sommige Crucial SSD's meegeleverd, precies om die reden dat je er heel eenvoudig complete disk images mee kan overzetten. Dus in jouw geval, met identieke hardware, is het zeker een uitkomst.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-11 21:10
Er even van uitgaande dat je een Windows omgeving hebt waar je een beetje bij de tijd bent.

Kijk eens gewoon naar Windows Server zelf met MDT of WDS (zie ook: https://technet.microsoft...indows-10-image-using-mdt).

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50
Via WDS en MDT kan dit erg makkelijk: Deploy Windows 10 with the Microsoft Deployment Toolkit

• mascarpwn
Powergrim schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:57:
Er even van uitgaande dat je een Windows omgeving hebt waar je een beetje bij de tijd bent.

Kijk eens gewoon naar Windows Server zelf met MDT of WDS (zie ook: https://technet.microsoft...indows-10-image-using-mdt).
Het gaat om Windows 10, verder heb ik geen idee wat dat gene is dat jij beschrijft. Ik ben geen netwerkbeheerder :)

Ik zal de links even doorlezen.

Jullie zijn altijd erg behulpzaam. Thanks jongens! <3

[ Voor 8% gewijzigd door mascarpwn op 26-05-2016 14:59 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 22:16
Als het een eenmalige actie is kun je denken aan Clonezilla, gezien deze gratis is. Maak een base image en sysprep deze. Die knal je vervolgens op alle PC's.

Zitten wat haken en ogen aan. De eerste is dat je base image niet geupgrade kan zijn naar een major Windows 10 update, 1511 bijvoorbeeld. Sysprep werkt dan niet meer.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je, licentietechnisch gezien, niet zomaar mag reimagen. Je hebt dan op z'n minst een volume license nodig. Zie: https://www.microsoft.com...ief-reimaging-rights.aspx

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 19:30
mascarpwn schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:28:
Beste tweakers,

Ik heb 20 identieke PCs, waar een volledige Windows 10 Pro (en alle nodige applicaties) image op moet komen. In het verleden, deed ik dit met Ghostcast en de Ghost DOS client. Helaas werkt deze software niet meer.

Hebben jullie tips? Ik wil 1 systeem handmatig installeren, drivers, office, etc. etc. Hier daarna een image van maken en deze image daarna op alle 20 pcs via het netwerk te pushen.

Het gaat om 20 HP Elitedesk 800 G2's

"Netwerkbeheerders" hier weten niks... Alvast bedankt voor jullie hulp!
Op m'n werk heb ik een WDS server hiervoor ingericht met Microsoft Deployment Toolkit. Werkt erg handig.

AdGuard Home

• mascarpwn
The Realone schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:59:
Als het een eenmalige actie is kun je denken aan Clonezilla, gezien deze gratis is. Maak een base image en sysprep deze. Die knal je vervolgens op alle PC's.

Zitten wat haken en ogen aan. De eerste is dat je base image niet geupgrade kan zijn naar een major Windows 10 update, 1511 bijvoorbeeld. Sysprep werkt dan niet meer.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je, licentietechnisch gezien, niet zomaar mag reimagen. Je hebt dan op z'n minst een volume license nodig. Zie: https://www.microsoft.com...ief-reimaging-rights.aspx
Ik heb een 10 pro volume licence.
bardi-1 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:00:
[...]

Op m'n werk heb ik een WDS server hiervoor ingericht met Microsoft Deployment Toolkit. Werkt erg handig.
Dit ziet er wel ingewikkeld uit. Ghost was zo ongelofelijk simpel!

[ Voor 17% gewijzigd door mascarpwn op 26-05-2016 15:02 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 22:16
In dat geval zou ik inderdaad kijken naar een stukje software als Acronis/Clonezilla voor een eenmalige actie, en een MDT/WDS setup wanneer je dit vaker gaat doen.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
offtopic:
Je kan ook een GNU/Linux live cd/usb gebruiken en met "dd" de disks klonen.

Had niet goed gelezen, je vroeg om een netwerk oplossing.

[ Voor 34% gewijzigd door DJMaze op 26-05-2016 16:55 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• mascarpwn
Okay na wat onderzoek bijkt dat clonezilla ook een server versie heeft, die images via het netwerk kan deployen naar allerlei clients. Dit ga ik morgen even proberen. Thanks nog!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
CloneZilla + Netboot idd. Volledig of semi-automatisch deployen. Wat je dan nog kan doen is eerst zonder keys deployen en dan handmatig de key opnieuw invoeren (of vanaf een share met een script, of met je favoriete automatiseringstool zoals SaltStack ofzo).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Daar heb je KMS voor :)

• mascarpwn
johnkeates schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:10:
CloneZilla + Netboot idd. Volledig of semi-automatisch deployen. Wat je dan nog kan doen is eerst zonder keys deployen en dan handmatig de key opnieuw invoeren (of vanaf een share met een script, of met je favoriete automatiseringstool zoals SaltStack ofzo).
Volume purchase licence, dus 1 key voor alle systemen.

De image is gemaakt, morgen probeer ik het deployen op 1 systeempje. Kijken of dat werkt.

Met Ghost lukte het image maken en deployen in principe ook alleen na het inladen van de image, kreeg ik de melding dat er geen OS was geinstalleerd.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Staat je boot drive dan niet verkeerd?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1