Whatsapp encryptie gekraakt

Pagina: 1
Acties:

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik kwam een artikel tegen dan McAfee de encryptie van whatsapp al heeft gekraakt of omzeild. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?

http://anonhq.com/john-mcafee-cracked-encryptions-whatsapp/

http://www.engadget.com/2...-crack-whatsapp-messages/

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Afgezien van de magere TS heeft dit niets te zoeken in AZ. Ik geef hem even een tikje richting BV, mogen de collegae er daar verder over beslissen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Malware installeren op een telefoon en dan claimen dat een programma gekraakt is, is natuurlijk wel een erg korte bocht. Zo kun je alles "kraken".

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En deze zinsneden waren je ontgaan?
Considering McAfee’s past, we cannot verify his claim to be 100% true.
You know what they say about stories sounding too good (or in this case, too interesting) to be true?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-11 17:32

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Tsja, wat zien zij onder "kraken"? Het decrypten van chats?

De public en private key staan namelijk op de telefoon zelf. Dus als ik met 1 van jullie chat, betekent dat er in totaal 4 keys worden gebruikt voor de communicatie tussen ons. Wat wel kan is dat malware de keys jat, en stuurt naar een server. Maar ja, dat betekent dat je beide devices moet hacken, en volgens mij kan je er dan nog niets mee.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:41:
Tsja, wat zien zij onder "kraken"? Het decrypten van chats?

De public en private key staan namelijk op de telefoon zelf. Dus als ik met 1 van jullie chat, betekent dat er in totaal 4 keys worden gebruikt voor de communicatie tussen ons. Wat wel kan is dat malware de keys jat, en stuurt naar een server. Maar ja, dat betekent dat je beide devices moet hacken, en volgens mij kan je er dan nog niets mee.
Je zegt zelf dat er 4 keys zijn 2 op iedere telefoon. Om een chat te kunnen "lezen" heeft de telefoon alleen zijn eigen public/private key nodig dus lijkt mij dat 1 telefoon "hacken" genoeg is.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Brummetje schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:45:
Je zegt zelf dat er 4 keys zijn 2 op iedere telefoon. Om een chat te kunnen "lezen" heeft de telefoon alleen zijn eigen public/private key nodig dus lijkt mij dat 1 telefoon "hacken" genoeg is.
Je hebt er 4 nodig als je beide telefoons wilt uitlezen. En 2 als je er 1 wilt uitlezen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Je hebt er 4 nodig als je beide telefoons wilt uitlezen. En 2 als je er 1 wilt uitlezen.
Eens, maar als het om de chat tussen de 2 personen gaat heb je aan 1 telefoon natuurlijk genoeg.
Pagina: 1