Toon posts:

AMD athlon 1200 gefrituurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Erg fijn

na dus mijn vorige topics over de vraag waarom is de temp zo hoog?

is het nu dus zover GEFRITUURD :'( niets aan het mobo verandert alle spanningen stonden goed dikke grote goede cooler erop ik zet hem aan en loer in de bios naar de temp (k7t t)
80 C!!!!!!!!! dus ik duw hem meteen uit (reageert niet) en ja hoor het begon in 1 keer flink te roken onder die cooler dus heb de stekker er maar meteen uit getrokken.

heeft iemand enig idee wat dit nou heeft kunnen veroorzaken?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

Je koeler zat er niet goed op vrees ik.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:27 schreef scorpionv het volgende:
Je koeler zat er niet goed op vrees ik.
jawel dus en die draaide gewoon goed en maakte goed contact (cooler draaide met 5573 RPM)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je logisch redeneerd kan het alleen maar het contact tussen de koeler en de core zijn geweest en niets anders.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Dan gaf je mobo een te hoge spanning af ofzo, anders rookt de CPU echt niet. Maar ik denk dat het toch je koeler geweest is, anders wordt je CPU geen 80 graden als er een normale koeler op zit. En zeker niet zo snel.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op maandag 25 juni 2001 01:31 schreef Rick2001 het volgende:
Als je logisch redeneerd kan het alleen maar het contact tussen de koeler en de core zijn geweest en niets anders.
Yep. Eens.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat voor moederbord en wat voor koeler gebruik je? Heb je hem zelf in elkaar gezet, want anders heb je misschien nog wel garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:31 schreef Rick2001 het volgende:
ja wat is logisch er zat koel pasta tussen en hij zat er echt goed op vastgeklikt , zelfs de lettertjes die op de cpu staan zijn te lezen in de onderkant van de cooler

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Nog een long shot; je hebt niet goed gekleurd...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:34 schreef lester het volgende:
wat voor moederbord en wat voor koeler gebruik je? Heb je hem zelf in elkaar gezet, want anders heb je misschien nog wel garantie.
ik heb hetzelfde mobo als jij , de cooler is een golden super orb , en ja ik heb hem zelf in elkaar gezet de cpu had de man als wel zelf erin gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:35 schreef scorpionv het volgende:
heb hem lekker gelaten zoals hij was hij was splinternieuw (6 uur daarvoor gekocht)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 25 juni 2001 01:35 schreef scorpionv het volgende:
TB1200 hoeft toch niet meer gekleurd te worden? Of het was de koeler die niet goed was maar als je zeker ervan bent dat dat de oorzaak niet is dan heeft je moederbord veelsteveel spanning geleverd om een hoge temp te veroorzaken.... alhoewel ik dan wel begin te twijfelen of dat ding dan wel opstart.

MechWarrior || Monsters Game

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 25 juni 2001 01:36 schreef geforce3 het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde mobo als jij , de cooler is een golden super orb , en ja ik heb hem zelf in elkaar gezet de cpu had de man als wel zelf erin gedaan
Golden super orb :?
Ik ken wel 2 versies van de Golden Orb (voor slot amd's en socket pentiums) en een super orb voor socket amd's maar een super golden orb?
Als hij echt goud lijkt dan heb je een enorm foute koeler erop weten te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:42 schreef GambitRS het volgende:

[..]

TB1200 hoeft toch niet meer gekleurd te worden? Of het was de koeler die niet goed was maar als je zeker ervan bent dat dat de oorzaak niet is dan heeft je moederbord veelsteveel spanning geleverd om een hoge temp te veroorzaken.... alhoewel ik dan wel begin te twijfelen of dat ding dan wel opstart.
ik ben bang dat dat het dan idd geweest zal moeten zijn , heb namelijk niets verandert aan dat ding , maar is het niet dat dat mobo k7t turbo standaard wel gewoon goed staat? (of ben ik nu tegoed van vertrouwen?)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:46 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Golden super orb :?
Ik ken wel 2 versies van de Golden Orb (voor slot amd's en socket pentiums) en een super orb voor socket amd's maar een super golden orb?
Als hij echt goud lijkt dan heb je een enorm foute koeler erop weten te krijgen.
gewoon zo`n grote gouden orb , weet ik veel hoe dat ding heet , die vent zei zelf dat het een goede cooler was ervoor

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 21:58
wat had je ervoor op zitten dan? ging dat wel goed?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 25 juni 2001 01:47 schreef geforce3 het volgende:

[..]

gewoon zo`n grote gouden orb , weet ik veel hoe dat ding heet , die vent zei zelf dat het een goede cooler was ervoor
Dan ben je goed genaaid want een gouden orb (is dus een golden orb) is helemaal niet gemaakt voor Socket A. Die sluit niet helemaal goed aan, dus ik denk dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:50 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Dan ben je goed genaaid want een gouden orb (is dus een golden orb) is helemaal niet gemaakt voor Socket A. Die sluit niet helemaal goed aan, dus ik denk dat het daar aan ligt.
LOL zou die vent zo dom zijn om mij een verkeerde aan te smeren? dan weet ie toch dat ik hem kapot weer terug kom brengen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:49 schreef _MRT_ het volgende:
wat had je ervoor op zitten dan? ging dat wel goed?
ik had hiervoor een p3 733 die had never probs

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Golden orb is voor intel. En past helemaal niet goed op een AMD.

Dit is dus de oorzaak. Maar zo te horen heb je niks zelf verkeerd gedaan, ben je verkeerd voorgelicht, en kun je dus gewoon terug naar de winkel ermee.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:52 schreef martijn12345 het volgende:
Golden orb is voor intel. En past helemaal niet goed op een AMD.

Dit is dus de oorzaak. Maar zo te horen heb je niks zelf verkeerd gedaan, ben je verkeerd voorgelicht, en kun je dus gewoon terug naar de winkel ermee.
Mooi dan is die vent flink aan de beurt morgen , of zouden ze zo slim zijn de eerste 2 werkdagen na een computerbeurs dicht te zijn? :D

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 25 juni 2001 01:51 schreef geforce3 het volgende:

[..]

LOL zou die vent zo dom zijn om mij een verkeerde aan te smeren? dan weet ie toch dat ik hem kapot weer terug kom brengen |:(
Misschien weet die gast er zelf ook wel niks van :)
Maar nu kan je tenminste met je CPU EN de verkeerde koeler terug naar die winkel om een nieuwe CPU te halen en dit keer een koeler die wel goed is.

Verwijderd

Topicstarter
als we het daar dan toch over hebben , welke cooler kan ik dan maar het beste meenemen?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 25 juni 2001 01:56 schreef geforce3 het volgende:
als we het daar dan toch over hebben , welke cooler kan ik dan maar het beste meenemen?
Wil je overklokken?
Neem dan een Swiftech MC462A, een Globalwin WBK38 of een alpha ofzo (iig iets met een flinke fan erop, een Delta Black Label bij voorkeur >:) LET OP, dat is wel een fan met het geluid van een straaljager)
Moet het stil zijn dan een Coolermaster.
Moet het stil zijn en wil je ook nog wat kunnen overklokken, neem dan een Silverado Noise Control.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 01:57 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Wil je overklokken?
Neem dan een Swiftech MC462A, een Globalwin WBK38 of een alpha ofzo (iig iets met een flinke fan erop, een Delta Black Label bij voorkeur >:) LET OP, dat is wel een fan met het geluid van een straaljager)
Moet het stil zijn dan een Coolermaster.
Moet het stil zijn en wil je ook nog wat kunnen overklokken, neem dan een Silverado Noise Control.
Dan wordt het dus de eerste :)

laatste vraagje is mijn mobo nu ook kapot? neem niet aan dat het voor dat socket ook niet echt lekker was die meer dan 80 C
(ik heb geen andere processor waarmee ik het kan testen namelijk)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14
mobo is waarschijnlijk niks mee aan de hand, die kan wel wat hebben ;) (zolang het maar geen elektriciteit is :)

enne wees in eerste instantie netjes bij die domme pc boer. later verrot schelden kan altijd nog en je hebt zo meer 'goodwill' :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 02:07 schreef nitenite het volgende:
mobo is waarschijnlijk niks mee aan de hand, die kan wel wat hebben ;) (zolang het maar geen elektriciteit is :)

enne wees in eerste instantie netjes bij die domme pc boer. later verrot schelden kan altijd nog en je hebt zo meer 'goodwill' :)
Ik denk dat ik hem voor de zekerheid ook maar ff mee neem , hehehe ja i will keep the goodwill in mind.

Zo meneer hier is uw nieuwe processor veel plezier ermee en ik hoop dat er dit keer geen problemen veroorzaakt worden *processor van de toonbank afgrijp.

ja bedankt he vuile PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP :D ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar goed thnx all.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
neem een termo-engine, of een swift...

Verwijderd

Hmmm een Golden Orb op een socket a cpu |:(
Lekker verkeerd voorgelicht door die gast, je bent flink screwed. Hopen dat die gast ("pc"boer) er nu niet flink omheen gaat lopen lullen, want dat zou echt triest zijn, want jij hebt zeker gelijk..
Pagina: 1