Vraag

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 20:39
Ik heb een Samsung Galaxy Tab 10.1 (GT-P7510) liggen waar nog leven in zit maar die op dit moment niet bruikbaar is. Het probleem is dat deze lijkt op te starten maar vervolgens blijft hangen in het startscherm. Ik heb al het een en ander geprobeerd maar zonder resultaat. Vraag me af of hier nog iemand is met een briljant idee zodat mijn zoontje er nog plezier van kan hebben.

De tablet heb ik indertijd voorzien van een Cyanogenmod OS en dit heeft lang probleemloos gewerkt tot het moment dat hij bleef hangen tijdens het starten.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Oorspronkelijke en laatste versie van Cyanogenmod (cm-10.1-20140216-NIGHTLY-p4wifi) voor deze tablet gedownload
- Tablet gestart in Clockwork Recovery Mode
- Gekozen voor Wipe data/Factory reset
- Mod geinstalleerd vanaf USB stick

Installatie lijkt goed te gaan maar na de melding "Install from sdcard complete" en een handmatige reboot loopt hij weer vast zoals vanouds.

Iemand nog een idee voor reanimatie?

...

Beste antwoord (via Climbon op 26-05-2016 15:01)

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 20:43
Climbon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:46:
Nee, dat had ik idd nog niet geprobeerd. Net wel gedaan en helaas hetzelfde resultaat. Zal eens op zoek gaan naar een Samsung ROM, kan me voorstellen dat dat gezien het feit dat dit een wat oudere tablet is niet mee zal vallen.

In ieder geval dank voor de tips!
Alle samsung roms staan op sammobile, dus dat valt mee :).
Hier staat de GT-P7500: http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-P7500/PHN/

xbl: superlucky luke

Alle reacties

• Annoying-Orange
Heb je nadat je de rom had geflasht ook nog een wipe data/factory reset en wipe cache gedaan?
Als dit niet werkt misschien terug flashen naar de samsung rom.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Geen wannabee modgedrag aub

[Voor 78% gewijzigd door The Wizard op 28-05-2016 09:24]

• Climbon
Nee, dat had ik idd nog niet geprobeerd. Net wel gedaan en helaas hetzelfde resultaat. Zal eens op zoek gaan naar een Samsung ROM, kan me voorstellen dat dat gezien het feit dat dit een wat oudere tablet is niet mee zal vallen.

• Climbon
Momus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:41:
Heb je al overwogen dit in het juiste subforum te plaatsen?
Ik dacht dat ik met Smartphones/Tablets -> Android aardig in de richting zat. Waar zou dit volgens jou thuis horen?

Duidelijk, blijkbaar hangt dit nu onder Smartphones ipv Tablets. Geen idee hoe ik dat zelf kan wijzigen :?

[Voor 17% gewijzigd door Climbon op 26-05-2016 12:06]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Annoying-Orange
Climbon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:46:

Alle samsung roms staan op sammobile, dus dat valt mee :).
Hier staat de GT-P7500: http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-P7500/PHN/

• Climbon
Annoying-Orange schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:12:
[...]

Alle samsung rom staan op sammobile, dus dat valt mee :).
Thnx!

Heb de juiste ROM binnen maar installeren gaat niet:
- Tablet in download mode gereset
- Odin 3.10 geinstallleerd
- USB kabel aangesloten, tablet geeft melding Connected! Press the [Start] of Odin3
- ROM geladen in ODIN onder de optie AP en gestart:

<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> P7500XWLP6_P7500XXLQ8_P7500PHNLH1_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)
<ID:0/006> Added!!
<ID:0/006> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> SetupConnection..
<ID:0/006> Initialzation..
<ID:0/006> Get PIT for mapping..
<ID:0/006> Firmware update start..
<ID:0/006> SingleDownload.
<ID:0/006> boot.img
<ID:0/006> NAND Write Start!!
<ID:0/006> bootloader.bin
<ID:0/006> cache.img
<ID:0/006> hidden.img
<ID:0/006> modem.bin
<ID:0/006> recovery.img
<ID:0/006> system.img
<ID:0/006> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Zag dat er op Sammobile nog een andere ROM staat. Zal deze ook nog proberen.

[Voor 26% gewijzigd door Climbon op 26-05-2016 14:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Climbon
Andere USB poort proberen deed vreemd genoeg wonderen. Tablet draait weer als een zonnetje na de installatie van de originele ROM en een data en cache wipe. Dank aan Annoying-Orange voor de tips.

• Bithunter51
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-08-2019
Hallo,
Hier hetzelfde probleem, Blijft hangen in Cyanogenmod. Welke versie heb je nu gebruikt en hoe installeer je die ?? Ik heb me aangemeld bij Sammobile.
Firmware download wil niet starten. Nadat ik de sponsoring had uitgekeken, Kon ik op DOWNLOAD drukken,....Maar kreeg een 404 error !! Dus schiet niet op. :(
Graag hulp !!
groeten Jan

https://drive.google.com/open?id=0B6cVnLrFneHgLUpTSENJVjJpdG8

[Voor 30% gewijzigd door Bithunter51 op 29-12-2016 18:04]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee