Aankoop netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• thmasss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik zoek een?
Ik ben van plan een complete Game PC te kopen, daar heb ik dan ook een netwerkkaart voor nodig.

Wat is je budget?
Maximaal 25 euro, liever minder.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open. Ik had toevallig wel een optie gevonden en ik zou dan graag weten of dit een goed alternatief is:Intel Dual Band Wireless-AC 7265

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
bijbehorende moederbord:Gigabyte GA-H170-HD3

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Wat is de reden dat je een netwerkt kaart wilt, er zit er al 1 op je moederbord.

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-12-2025
De netwerkkaart die jij aangeeft is volgens mij bedoelt om in laptops geplaatst te worden, ik kan niet met zekerheid zeggen dat deze ook in een m.2 slot in een desktop zal werken.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dat is idd een laptop module en niet bedoelt voor PC....

Daarnaast heeft de pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H uit je vorige post Aanschaf Gaming Pc ongeveer 700 euro gewoon een netwerkkaart op het moederboard zelf zitten (Realtek® RTL8111H GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit))

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000776683.png

[ Voor 89% gewijzigd door Breezers op 26-05-2016 11:18 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• jelle514
Het klopt inderdaad dat er al een netwerkkaart in het moederbord ingebouwd zit, maar ik neem aan (aan de hand van het zelf gekozen component) dat thmasss een netwerkkaart voor draadloze verbindingen wil installeren. Voor een draadloze netwerkverbinding hoef je niet perse een andere een andere netwerkkaart te installeren, je kan ook een simpel USB WiFi dongletje kopen

edit:
overzicht van interne draadloze netwerkkaarten voor < €25:
http://tweakers.net/categ...OkpGxgSVcKlrJ0sxIKba2thYA

usb wifi dongles voor < €25:
http://tweakers.net/categ...lrJ0thQSUfJzMDUXCm2trYWAA

[ Voor 64% gewijzigd door jelle514 op 26-05-2016 11:35 ]

• Breezers
Een game pc bouwen/kopen om vervolgens via WiFi te gaan verbinden ? Beetje tegenstrijdig niet waar ?

Ik zeg niet dat het niet kan, maar je wilt als gamer natuurlijk de laagste ping, de minste jitter/lag en de hoogste up/download op een stabiele verbinding hebben , wat bij WiFi vaak niet het geval is.......

• jelle514
Breezers schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:05:
Een game pc bouwen/kopen om vervolgens via WiFi te gaan verbinden ? Beetje tegenstrijdig niet waar ?

Ik zeg niet dat het niet kan, maar je wilt als gamer natuurlijk de laagste ping, de minste jitter/lag en de hoogste up/download op een stabiele verbinding hebben , wat bij WiFi vaak niet het geval is.......
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen om via WiFi te gamen, maar ik probeer alleen te helpen met de informatie die mij gegeven wordt

• thmasss
Ja jullie hebben gelijk dat gamen via kabel veel beter is. Helaas heb ik die optie niet. Daarom moet ik dus een zo stabiel mogelijk draadloos internet hebben. Daarvoor wil ik dus meer dan een standaard optie. Ook wil ik dat zo mooi mogelijk in mijn case verbergen. Dus zo'n wifi dongle is wel handig, maar als die dan buiten mijn kast zit, vind ik dat wat minder. Ik ben dus benieuwd of een netwerkkaart daarvoor een mooie oplossing is

• Breezers
Probeer eerst eens een powerline setje ? Als dat niet goed werkt kan je altijd nog een WiFI PCI Card of USB stick kopen. Let wel dat een antenne aan de buitenkant een significante verbetering geeft in signaal, dus esthetica gaat hem niet worden dan

• thmasss
En zoiets als deze dan?: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

[ Voor 28% gewijzigd door thmasss op 26-05-2016 19:31 ]

• jelle514
Als ik de reviews en de specs bekijk zou dit inderdaad een goeie optie zijn

• thmasss
Dat zou dan betekenen dat ik een PCI-e x16 poort voor mijn videokaart kan gebruiken en de PCI-e x1 poort voor deze netwerkkaart?

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 19:35

doc

Ik zou dan eerder voor een model met 802.11ac gaan, anders koop je nu al verouderd spul.

pricewatch: TP-Link Archer T9E bv
of
pricewatch: TP-Link AC1300 Draadloze Dual Band PCI Express Adapter Archer T6E

(de duurdere kan hogere snelheden aan, is ook afhankelijk van je router)

Me Tarzan, U nix!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:07
thmasss schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:08:
Dat zou dan betekenen dat ik een PCI-e x16 poort voor mijn videokaart kan gebruiken en de PCI-e x1 poort voor deze netwerkkaart?
Ja. Zo heb ik 'm zelf ook.

Let er trouwens op dat de snelheid van je Wifi ook afhangt welke router je gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 27-05-2016 09:22 . Reden: zinnetje toegevoegd. ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1