Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Mijn vraag

Mijn vraag luidt. Wat voor videokaart kan ik het best aanschaffen.
Ik heb vandaag een aardige computer overgenomen met de volgende specs.
Intel I7 processor
8gig ddr 3 geheugen
750 gig HD
Nvidia Gforce GTS 450

Eerst dacht ik dat er een GTX 750 in zat, maar dit bleek niet het geval.

Ik ben verder een leek in het verkrijgen van een videokaart, maar ik wil er een hebben die niet perse alles op Ultra moet spelen. Met Gemiddeld ben ik meer dan tevreden. (hedendaagse games)
Ik zit op een budget van max 150.

Naast dat ik een videokaart wil aanschaffen wil ik graag weten of andere componenten ook moeten worden aangeschaft om een nieuwe videokaart te kunnen handelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tweakers.net bekeken voor informatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 08:18
Wat is het type voeding die je momenteel in je kast hebt zitten? Merk, wattage enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke i7?

Een ssd zou ook geen verkeerde upgrade zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
th3sander schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:25:
Wat is het type voeding die je momenteel in je kast hebt zitten? Merk, wattage enzovoorts.
Ik kon van de buitenkant alleen 230W zien.
Ik zal daar nog op terug komen wat er binnen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:32:
En welke i7?

Een ssd zou ook geen verkeerde upgrade zijn!
Ik begrijp wat SSD is, maar ik weet van de binnenkant amper wat. Een SSD aanschaffen, zou niet eens weten wat ik er mee moet, laat staan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

230w zal waarschijnlijk 230v zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:36:
230w zal waarschijnlijk 230v zijn.
Om maar te illustreren hoe goed ik ben met computers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sirmike schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:35:
[...]

Ik begrijp wat SSD is, maar ik weet van de binnenkant amper wat. Een SSD aanschaffen, zou niet eens weten wat ik er mee moet, laat staan inbouwen.
Een SSD geeft je systeem een leuke performance boost over het algemeen, maar het gaat niet zorgen voor (veel) hogere framerates in games. Als je dat wilt, is een upgrade van je GPU toch de slimste optie, en zeker met een budget van 150 euro zou ik het daarbij laten (tenzij je PSU echt te mager is, dan zul je wel moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 08:18
Kan je anders een foto maken van de voeding zodat wij een beetje kunnen kijken wat voor voeding het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:12
Met die 150 euro zou ik een gebruikte AMD Radeon R9 280X oid halen. Dan heb je imo de beste bang for buck

[ Voor 7% gewijzigd door hjkv op 26-05-2016 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
th3sander schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:41:
Kan je anders een foto maken van de voeding zodat wij een beetje kunnen kijken wat voor voeding het is?
Ik zal morgen even uitgebreid foto's maken van de binnenkant. Hopelijk heb je dan een beter zicht.
Ook laat ik ff speccy er over heen runnen zodat alle gegevens verzameld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:13

MsG

Forumzwerver

Sta je open voor tweedehands? Soms heb je bijvoorbeeld een R9 290 voor die prijs (zo heb ik de mijne gekocht hier).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
hjkv schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:41:
Met die 150 euro zou ik een gebruikte 280X oid halen. Dan heb je imo de beste bang for buck
heeft u het dan over een GTX 280? of Radeon?

Ik probeer via een benchmark/passmark site te achterhalen wat het beste zou zijn, maar daar word je ook niet echt wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
MsG schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:54:
Sta je open voor tweedehands? Soms heb je bijvoorbeeld een R9 290 voor die prijs (zo heb ik de mijne gekocht hier).
Uiteraard, echter moet hij wel compatibel zijn met het systeem. Wil geen koopje doen die dan niet werkt omdat andere onderdelen misschien zullen falen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat heb je ook niet echt, tenzij die voeding echt 230 Watt is. Dan zal dat erg krap worden voor een systeem met een goede videokaart.

Je krijgt hoogstens dat een videokaart te goed is voor de processor en niet maximaal benut wordt. Maar de meeste bang for buck haal je nou eenmaal tweedehands.
sirmike schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:55:
[...]

heeft u het dan over een GTX 280? of Radeon?

Ik probeer via een benchmark/passmark site te achterhalen wat het beste zou zijn, maar daar word je ook niet echt wijs uit.
Ik gok een Radeon 280X. Echter is soms zelfs een 290 haalbaar. Tweedehands zit je vaak bij AMD videokaarten, omdat die vaak goedkoper zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door MsG op 25-05-2016 23:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Dus ik zal ook voeding moeten veranderen als dat 230w is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja, maar ik zou zeggen schroef de PC even open, grote kans dat je 230 V (Volt) verward met 230 W (Watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Verder weten we nog steeds niet welke i7. Als het een i7 860 is of een i7 920 zou ik er geen tweedehands kaart van 150 euro meer bij stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:16
Kun je een Foto plaatsten van het systeem? iedereen geeft nu wel advies, straks is het een proprietary systeem.

Mits de kast open geschroeft kan worden maak daar dan ook een foto van de binnenkant en kun je ook zien wat voor voeding er in zit, eventueel ook een specifieke foto daar van maken.

beetje goed licht kan het wel met mobiel. En kun je ze uploaden via Imgur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Psyonara schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 01:38:
Kun je een Foto plaatsten van het systeem? iedereen geeft nu wel advies, straks is het een proprietary systeem.

Mits de kast open geschroeft kan worden maak daar dan ook een foto van de binnenkant en kun je ook zien wat voor voeding er in zit, eventueel ook een specifieke foto daar van maken.

beetje goed licht kan het wel met mobiel. En kun je ze uploaden via Imgur.
Ik zal dit morgen doen voor u. Hopelijk kunt u mij dan beter helpen.
Ik zal ook met speccy wat info vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin dan daar maar meteen opnieuw want Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!.

Je vraag hoort thuis in Componenten Aankoopadvies waar we volgens CAA beleid te werk gaan.

Zoek dus eerst alle informatie van je huidigr pc bij elkaar. Tip: je kunt alle informatie behalve je voeding met het programma speccy achterhalen.

Verder, let erop dat twee keer achter elkaar posten niet gewaardeerd wordt. Je kunt makkelijk twee quotes in 1 reactie kwijt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.