Toon posts:

Asus A7V133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben ff een lijst aan het samen stellen over de slechte kwaliteit van die Asus & Via shit. Hebben jullie ook problemen hier mee, voeg ze aan dit topic toe.

(en ja ik heb alle patches al gedraait)

* Gooit spontaan Zinloos ME bestanden eraf.
* Loopt vast bij verwijderen van files, openen van files, kopieren van files.
* Stabiel is anders.

Als ik dit van te voren had geweten had ik never een AMD gekocht, maar lekker een Intel met Intel chipset. AMD = Cheap (ook de kwaliteit) Via = Fucked Up Intel = Duur maar goede kwaliteit.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
* Gooit spontaan Zinloos ME bestanden eraf.
* Loopt vast bij verwijderen van files, openen van files, kopieren van files.
* Stabiel is anders.
Dit zijn echt geen normale fouten van Asus of VIA. De A7V133 is zelfs één van de beste bordjes.. Ik denk toch echt dat de fout bij de gebruiker ligt (of kapotte hardware, maar dat kan altijd)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Ehm.... ik denk dat jij dan OF zelf iets fout doet OF dat jij toevallig een brak bord heb (revision 1.01 ofzo) want bij mij draait alles superstabiel. Ook met grote bestanden kopieren (regelmatig een hele DVD heen en weer schuiven = per keer 8 GB verplaatsen)

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

VIA = OK, en AMD ook, alleen jammer dat de MSI K7t-pro geen multipliers kan veranderen, dat word een ander kopen :(

http://www.gjpvanwesten.nl

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 25 juni 2001 01:17 schreef Gerrit83 het volgende:
VIA = OK, en AMD ook, alleen jammer dat de MSI K7t-pro geen multipliers kan veranderen, dat word een ander kopen :(
Zal best wel kunnen, desnoods met een of andere vage beta bios waarin ze dat hebben veranderd.
Heb je je duron wel geunlocked? Zo niet dan werkt het natuurlijk niet :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios 1005
Ik heb de 4in1 4.32
Ik heb Systeembeheer op zak (dus nee ik ben niet zo'n knoest die explorer.exe er zelf af pleurt)
Kapotte hardware? zou kunnen, alleen zou het wel toevallig zijn dat het precies op het moment komt nadat ik dat moederbord en een nieuwe proc. erin hebt gezet. Met intel geen last gehad.
Ik heb ook al veel tests gedaan, zonder resultaat, het enige dat ik nog kan bedenken = bug in de chipset.

Dvd's rippen doe ik zelf ook, gaat de ene keer goed, de andere keer fout.
Films bekijken? gaat soms goed, soms zwart beeld met het gevolg dat de film netjes @*#&@* verwijdert is.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ben het met Sick_Nick eens. Die problemen die jij opnoemt zijn absoluut niet standaard voor dit bordje. En ook niet voor AMD of VIA.
Als dat wel zo was zouden er niet zoveel mensen overstappen op AMD. En het zijn niet alleen de tweakers die overstappen, het marktaandeel van AMD (95% is toch zeker met VIA chipset) groeit gestaag. Aangezien de meeste mensen gewoon compleet systemen kopen in de winkel, en deze afkomstig zijn van grote firma's die gewoon geen slechte produkten in hun assortiment zouden opnemen, kun je dus wel stellen dat het gewoon goede systemen zijn.... Er zouden eenvoudig weg niet zoveel verkocht worden als ze niet goed waren.

Dus als ik jou was zou ik eerst eens je HD opnieuw formateren, en dan van begin af aan alles opnieuw erop zetten.
Werkt het dan weer/nog niet goed. Moet je gewoon terug gaan naar de winkel, want dan heb je gewoon een brak bordje...
En die zitten er altijd tussen, ook bij Intel.....

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 25 juni 2001 01:19 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Zal best wel kunnen, desnoods met een of andere vage beta bios waarin ze dat hebben veranderd.
Heb je je duron wel geunlocked? Zo niet dan werkt het natuurlijk niet :+
Het kan inderdaad niet. Tenzij je de bruggen ( L4 L5 L6 en L7 ofzo) gaat veranderen. Dan moet je een aantal bruggen verbreken, en andere juist weer verbinden... linke soep dus.

Geen inspiratie

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

Heb je 2 HD's op je ATA-100 controller zitten? Als ik dat doe krijg ik ook lockups etc etc, welke patch, fix, bios, upgrade ik ook gebruik. Ik heb mijn oude schijf dus maar op de gewone controller gezet. Mijn nieuwe schijf zit nu alleen op de ATA-100 controller.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
1 keer maar opnieuw formatteren + installeren?

IK BEN SLECHTS 4 WEKEN BEZIG MET DIE ONZIN :'( EN PER WEEK INSTALLEER IK ZINLOOS ME 3 a 5 KEER !

(sorry dit was ff frustratie)

Maar idd het zou kunnen zijn dat mijn mobo gaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, ik heb mijn 13 GB WD op de Raid poort 1 zitten en 40 GB IBM op de Raid poort 2. Zou dat het probleem zijn dan?
(ik hoop het, want dan zou ik van deze onzin af zijn)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

Probeer je langzaamste schijf maar eens op de gewone controller te zetten. Wel ff opnieuw Windows installeren daarna. (Op je gewone, snelle schijf) Worked like a charm here.

[edit]
Dat is een bekende bug trouwens, 2 schijven op de ATA-100 geeft problemen met kopieren.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 25 juni 2001 01:27 schreef The_BomB het volgende:
Ja idd, ik heb mijn 13 GB WD op de Raid poort 1 zitten en 40 GB IBM op de Raid poort 2. Zou dat het probleem zijn dan?
(ik hoop het, want dan zou ik van deze onzin af zijn)
Sorry, maar dat is het niet
Ik heb die MAXTOR op de raid IDE1 als master en die IBM op de raidIDE1 als slave.
Ik heb op de raid IDE2 2 keer een Seagate Baracude II 14 GB (raid0) zitten voor m'n FTP.
Probeer anders eens windows 98SE of Win2k

Overigens zijn ALLE IDE kanalen op de A7V133 ATA100 compatible ;)

[edit]
Als je zo nodig Win ME wilt houden maak dan een leuke ghost image van een verse installatie. Dat scheelt je per keer opnieuw installeren gewoon 30 minuten.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

Lordy79

Fundamentalist

Op maandag 25 juni 2001 01:06 schreef The_BomB het volgende:

Ik ben ff een lijst aan het samen stellen over de slechte kwaliteit van die Asus & Via shit. Hebben jullie ook problemen hier mee, voeg ze aan dit topic toe.
*Zucht* Ik snap best dat je baalt dat je PC niet werkt, maar wat schiet je hier nou mee op? Je WEET dat je gewoon een exemplarische fout hebt. Ga gewoon uitzoeken wat het probleem geeft en ga terug naar de winkel. Wees vriendelijk, dan word je ook beter en sneller geholpen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik zie trouwens wel in je sig dat je een SB Live hebt. Misschien is dat het bekende Via probleem wel. Probeer het eens zonder of pleur em in ander pci slotje.
[off topic]
Ik snap alleen niet dat je met je Systeembeheer op zak WinMe gaat draaien :?
[/off topic]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
tip installeer geen windows me, installeer dan win98 ofzo, of nog beter win2k (daar ben ik zelf HEEL tevreden over)

• Aikon
  • Niet online
Alles werkt perfect hiero.
Ga gewoon terug en laat 't maken, er moet gewoon een verrot onderdeel zijn. :)

Verwijderd

Je draait ME?!?!?! lijkt mij eerder de oorzaak dan :r

ME ... @@!#$#@!%% :r

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:17
Hier onder w2k ook geen problemen, zelfs als de proc temp op 68C graden staat, hoezo AMD niet stabiel?

(nu nog wat koeler :( )

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Op maandag 25 juni 2001 12:21 schreef SiCnEsSs het volgende:
Je draait ME?!?!?! lijkt mij eerder de oorzaak dan :r

ME ... @@!#$#@!%% :r
WinME draait prima hier hoor, je moet alleen ff System Restore en PCHealth eruit slopen (wat register hacks). Okey, dan heb je natuurlijk eigenlijk een soort Windows 98 Third Edition :)
Wat wel lekker is dat je dan een snel bootende systeem hebt en dat je muiscursus op een hogere rate wordt uitgelezen en dat is weer handig met spelletjes zoals Q3Arena en UT.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1