Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-09 11:47
Hallo,
Ik wil mijn huidige systeem upgraden van;

FX6300
amd r9 280x
msi 970gaming

Ik gebruik hem voornamelijk om te gamen.

wat ik in gedachte had was een i5-4690K en dus een nieuw moederbord. ik vind twee de hands geen probleem en wil het mobo rond de 120-140 euro houden.

maar ik heb geen idee welk moederbord goed geschikt is om ook een beetje te kunnen overclocken, ik heb een corsair h80i

Ook ben ik vanplan de gpu te vervangen, voor een 1070 of een 980ti tweedehands.

wat raden jullie aan? of toch een skylake misschien?
_/-\o_ alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:51
Sowieso gaat Haswell nog een tijdje vooruit, het enigste wat erg jammer is met Haswell is dat het nog steeds met DDR3 zit. DDR3 is opzich helemaal geen probleem hoor maar het wordt waarschijnlijk een stuk duurder in de aankomende jaren en dan wordt het dus ook duurder als je er een keer een stickje bij wil prikken.

De i5 die jij voorstelde is dus een goede keuze, ik zou als ik jou was je oude moederbord en CPU als upgrade set verkopen en dan als het mogelijk is ook meteen een andere upgrade set met de i5 van een andere tweaker kopen. Zo heb je het minste gezeik en het meeste plezier van je geld.

Wat betreft de videokaart keuze, ik zou nooit de 980TI kopen 2ehands, wat betreft de price/performance gaat die waarschijnlijk onder doen voor de 1070 en dat zelfs nieuwe VS 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

erik.heijink schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:09:

wat raden jullie aan? of toch een skylake misschien?
_/-\o_ alvast bedankt voor de reactie
Helemaal niks aangezien je startpost wat summier is.

Ik zie geen totaal budget, ik zie de normale template van "wat ga je doen", "wat mag het kosten" etc. niet en ik zie ook geen enkele motivatie waarom je zou kiezen voor een CPU uit 2013 terwijl we nu in 2016 al 2 generaties verder zijn.

Mogelijk, maar niet alleen voor ons maar ook voor jouw eigen inzicht/info, wil je even de startpost aanpassen met de vereiste informatie uit de sticky-topics? Hopelijk kunnen we dan sneller en effectiever een antwoord formuleren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:13:
[...]

Helemaal niks aangezien je startpost wat summier is.

Ik zie geen totaal budget, ik zie de normale template van "wat ga je doen", "wat mag het kosten" etc. niet en ik zie ook geen enkele motivatie waarom je zou kiezen voor een CPU uit 2013 terwijl we nu in 2016 al 2 generaties verder zijn.

Mogelijk, maar niet alleen voor ons maar ook voor jouw eigen inzicht/info, wil je even de startpost aanpassen met de vereiste informatie uit de sticky-topics? Hopelijk kunnen we dan sneller en effectiever een antwoord formuleren.
Mag ik u er op wijzen dat het budget voor het moederbord er wel degelijk bij staat, en waar ik het voor ga gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

erik.heijink schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:18:
[...]

Mag ik u er op wijzen dat het budget voor het moederbord er wel degelijk bij staat, en waar ik het voor ga gebruiken ook.
+
erik.heijink schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:09:
Ook ben ik vanplan de gpu te vervangen, voor een 1070 of een 980ti tweedehands.
Kostenpost van nog eens "grofweg" 500+ Euro en eventueel aanvullende kosten voor een bijpassende voeding (niet genoemd in startpost).

Ja, ik lees dat je wil gaan overklokken; ik vraag me alleen af of "het doel" voor andere Tweakers/overclockers voldoende is beschreven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
Ik ben al in bezit van een volledig systeem, vandaar de titel, Upgrade.

deze heeft 2x4 GB hyper x fury ram 650w cx voeding. en dus de al zo genoemde aio liquid cooler corsair h80i.

zoals u wenst: nog meer leuke geitjes van dit systeem:
1tb wd blue
500gb wd blue
120gb ssd Kingston

nog meer leuke feiten:
300+- uur in csgo
en ik ben geen voetbal fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
Ik ben opzoek naar een nieuwe CPU en daarmee een nieuw moederbord.
op dit moment heb ik in mijn systeem:
FX6300
amd r9 280x
mobo; MSI 970gaming
2x4 gb kingston hyperX fury RAM (ddr3)
PSU corsair cx600w

ik dacht dat rond de 200 euro voor de cpu en rond de 140 voor het mobo. en het liefst twee de hands om de prijs/perfermance goed te houden
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet opzoek naar een speciaal merk. maar ik denk dat de fx8300 van amd die overgens in dit moederbord past, mij niet voldoende helpt

Ik gebruik hem vooral om te gamen. en op 1080p.
ook ben ik van plan mijn videokaart te upgraden naar eventueel de gtx1070. vandaar de upgrade om bottlenecks te voorkomen.
Ook wil ik een overclock kunnen uitvoeren, ik ben al in nhet bezit van de AIO corsair h80i

Is het het waard rekening houdend met de nabije toekomst, om een i5 6600k te nemen? in dat geval moet ik een duurder moederbord aanshcaffen en nieuwe RAM.

Alle mogelijke opties worden erg gewaardeerd
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima verder in Upgrade cpu en mobo. Merge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Duimregel voor overclocken met water overigens is, 1x 120mm om het te coolen, en 120 erbij voor een oc. De h80i houd het fris, maar niet goed koel met een leuke oc op een 4690k (ik spreek uit eigen ervaring). Daarnaast, waarom wil je overclocken? Voor games ga je er amper wat uithalen. Met cs:go krijg je wel wat meer fps. Maar ik haal stock al 300+ fps. Heb je meer nodig? Ik zou geeoon kijken wat er 2e hands is. Maar toch voorkeur naar skylake. Gewoon omdat het nieuwer is, en ddr4 ondersteund.
Pagina: 1