Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht voor studie en games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• James040
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-11 14:45
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Hij zal voornamelijk op mijn kamer staan voor huiswerk en een aantal lichte games.(CSGO, LoL etc.)

Hiernaast wil ik hem ook ongeveer 1 keertje per week mee naar school nemen voor mijn studie waar programma's zoals Matlab, Stata etc. gebruikt zullen worden.

Wat mag je laptop gaan kosten?
€700-800
Ik wil eigenlijk wel in de toekomst wat zwaardere spellen gaan spelen(GTA, Battlefield enz.), daarom wil ik eigenlijk ook een redelijk "future-proof" laptop kopen.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Zoals ik al zei, ongeveer eenmaal per week dus daarom wil ik niet teveel aandacht besteden aan gewicht ed.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
  • ~15-16 Inch full HD beeldscherm
  • Geen SSD omdat ik die recent al eentje heb aangeschaft, zou fijn zijn als er ruimte is om deze erbij te zetten, maar de HDD vervangen kan ook.
  • Fatsoenlijke GPU
  • Studentenkorting oid is altijd welkom :D
Zelf kwam ik op deze laptops uit:
ACER Aspire V5-591G-58Z3
MSI GP62 2QE-242NL - Gaming Laptop

Zijn deze laptops geschikt voor mijn eisen?
Ben zelf helaas niet echt iemand met heel veel (computer)verstand dus hulp is welkom.

Bij voorbaat dank

Alle reacties

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 22:25
Je hebt redelijk goede laptops uitgekozen voor de prijs. Moet je wel uit de droom halen dat het niet echt future proof is. De gtx 950M loopt nu al erg 'achter' maar voor jouw budget is er niet beter denk ik.

Als je het nog wilt weten kun je hier zien hoe games draaien op de gtx 950m:

http://www.notebookcheck....ce-GTX-950M.138026.0.html

[ Voor 26% gewijzigd door FreakzLM op 25-05-2016 22:00 ]

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
Deze vraag heb ik deze week al beantwoord Kiezen tussen MSI en Acer 800 euro. gaat heel toevallig over precies de zelfde laptops :) .

Het komt erop neer dat beide productenaan jouw eisen voldoen beide worden met hdd geleverd (eventueel een SSD erinzetten).

Een link naar de vergelijkingstabel http://tweakers.net/pricewatch/compare/480510;480201/

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-11 14:57
Je zou kunnen wachten op een aanbieding van Dell voor de Inspiron 7000 serie. Dan kom je waarschijnlijk op ongeveer €850 uit maar heb je wel een 960m die al een stuk beter is dan de 950m.