Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren met een controle rondje op het platte dak zag ik van een afstand een toch wel anders uitziend paneel van 300Wp.
Uiteraard de verkopende winkelier de foto,s gezonden en die verteld doodleuk dat er wat is opgekomen.
Daar stel ik me wel een paar vraagtekens bij.
Inspectie geeft nergens een put of iets dergelijks.
Na demontage van het paneel zag ik aan de achterkant bij een cel een klein brandvlekje.Aan de voorkant op deze plek is helemaal niks te zien.Na alle regenval heeft het paneel op andere plekken wel vocht naar binnen gekregen.
Heeft er toch iemand een idee wat nu de oorzaak kan zijn.

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/sr102s2cb/20160525_193657.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/6nvq279p7/20160525_193719.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:35
Zonnepanelen zitten toch in de verzekering van je huis?
Laat die het maar uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Als er nog garantie op zit: claimen!

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is garantie/verzekering maar het zou idd leuk zijn om te weten hoe het heeft kunnen gebeuren. Hoe zijn de panelen aangesloten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:16
Misschien een wensballon / stuk vuurwerk geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:18
Je hebt hem al los gehaald, maar zat hij wel goed vlak gemonteerd, en niet onder spanning?
Of zit er beweging in de ondergrond waar hij op gemonteerd zat?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggybert
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
Aan de voorkant rechts onderin zie je een cirkel in het glas en vanuit dat punt is hij naar buiten gebarsten.
Zit de brand vlek aan de achterkant op deze plek?
Dan kan het zijn dat er een erge hotspot in die cell heeft gezeten of kortsluiting waardoor de achterkant verbrand is en het glas is gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 17:47
Misschien is het glaspaneel tijdens productie erin geschroefd en onder spanning komen te staan. Als het glas dus klem zit tussen zijn buitenranden en er staat altijd al een kracht op kan het zijn dat als je zonnepaneel opwarmt het uitzet en de kracht te groot wordt en het glas breekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:50
Ik zie links onder ook slakkesporen dus ik denk toch aan hotspots:

http://www.zonnepaneel-info.nl/nl/slakkesporen.html

succes met garantie ik weet nog hoe ging met toen er bij mij vuurwerk op was gekomen....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 14:09
Maat van me had last van buurjongens die met een tennisracket steentjes omhoog aan het slaan waren, sterretje in het glas was het gevolg. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het paneel claimen,maar blijf wel een een stuk eigen risico zitten.Volgens mij zat hij gewoon vlak gemonteerd.Ze waren in een string van 9 aangesloten.Vandaag nog de foto,s van de achterkant gezonden naar de leverancier in Almere maar nog geen reactie.
Deze leverancier gaf wel aan deze panelen niet meet te hebben,maar ik zag ze wel op een andere site met een kleine afwijking qua specificaties.Zal niet op een paar tienden komen

Merk wel dat nu het slechte paneel er uit is dat de eff veel beter is geworden.Vandaag niet eens een mooie parabool,maar toch een betere eff dan 2 weken terug na een zonnige dag met parabool.
Dat verklaart ook meteen dat ik de eff al weer een tijdje slecht was.Kijken of ik ook een datum er op deze manier kan uithalen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 20:07 ]

Pagina: 1