Hoi allen,
Mijn ouders zijn toe aan een nieuwe computer voor huis tuin en keuken dingen en ik heb hier (wat) advies bij nodig.
Ik wil voor hun namelijk een kleine computer. Na het samenstellen van een mATX computer build, kwam ik langs een NUC. Nu leek mij dat ook wel aantrekkelijk en vroeg me af of dit een mooie oplossing is voor de dingen die er mee gedaan wordt.
Ik ben namelijk een leek als het om NUC's gaat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grotendeels surfen en mailen. (heel) misschien een spelletje, maar dan wel de wat oudere spellen (denk aan Max Payne of Return to castle Wolfenstein).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een echt bedrag is er niet, maar denk voor alleen huis tuin en keuken dingen dat je onder de 500 wel rond kan komen?!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is al aanwezig, gaat puur on de componenten.
Windows is ook al beschikbaar (Keys vanuit school).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het geval dat ik met een NUC mee kan afkomen, dan de NUC met memory en SSD.
Zo niet, dan het gehele plaatje voor een (mini) computer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik verwacht hier een simpele NUC/computer te zien, die aan de huis tuin en keuken verwachten voldoet.
Het liefst wel in klein formaat. NUC of mATX formaat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Sinds ik zelf niet bekend ben met een NUC en het toch wel interessant leek, zou ik willen weten of dit een goede keuze kan wezen als vervanger voor een PC.
Misschien hebben jullie zelfs verbeteringen waardoor ze meer waard voor hun geld krijgen
Mijn ouders zijn toe aan een nieuwe computer voor huis tuin en keuken dingen en ik heb hier (wat) advies bij nodig.
Ik wil voor hun namelijk een kleine computer. Na het samenstellen van een mATX computer build, kwam ik langs een NUC. Nu leek mij dat ook wel aantrekkelijk en vroeg me af of dit een mooie oplossing is voor de dingen die er mee gedaan wordt.
Ik ben namelijk een leek als het om NUC's gaat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grotendeels surfen en mailen. (heel) misschien een spelletje, maar dan wel de wat oudere spellen (denk aan Max Payne of Return to castle Wolfenstein).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een echt bedrag is er niet, maar denk voor alleen huis tuin en keuken dingen dat je onder de 500 wel rond kan komen?!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is al aanwezig, gaat puur on de componenten.
Windows is ook al beschikbaar (Keys vanuit school).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het geval dat ik met een NUC mee kan afkomen, dan de NUC met memory en SSD.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel NUC NUC5PPYH | € 161,- | € 161,- |
| 1 | Crucial CT102464BF160B | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 74,22 | € 74,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 260,17 | |
Zo niet, dan het gehele plaatje voor een (mini) computer.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 170,50 | € 170,50 |
| 1 | MSI H81M-P33 | € 40,- | € 40,- |
| 1 | Fractal Design Core 500 | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 74,22 | € 74,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 430,57 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik verwacht hier een simpele NUC/computer te zien, die aan de huis tuin en keuken verwachten voldoet.
Het liefst wel in klein formaat. NUC of mATX formaat.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Sinds ik zelf niet bekend ben met een NUC en het toch wel interessant leek, zou ik willen weten of dit een goede keuze kan wezen als vervanger voor een PC.
Misschien hebben jullie zelfs verbeteringen waardoor ze meer waard voor hun geld krijgen