De computer van mijn oma was kapot. Lieve kleinzoon als ik ben heb ik een computertje in elkaar geklikt:
Daarnaast had ik nog een jaar oude voeding en een werkende oude HDD liggen (uit mijn NAS). Deze gebruikt om de computer compleet te maken. Voeding heeft voldoende watt.
In elkaar zetten ging prima, heb dit ook al vaker gedaan. Ik loop echter continu tegen het probleem aan dat de computer niet wil opstarten. Wat ik ook doe, ik krijg geen bios opstart scherm te zien. Wel draait de CPU fan heel hard waarna de computer herstart.
Wat ik heb geprobeerd/gecontroleerd:
- Alles nagelopen / nog een keer aandrukken
- zo min mogelijk aansluiten en dan proberen. Op het eind alleen CPU/HDD/aanknop connector
- andere HDD geprobeerd
- kabels losgehaald en nogmaals aangesloten
- CPU is goed geïnstalleerd en koeler pootjes zitten goed vast
Filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BEMPFad6Iao]
(Let niet op kabelmanagement, nog op to-do lijstje voor als het werkt
)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
PS) excuus als dit het verkeerde forum is, wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 342 | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,95 | € 11,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 178,75 | |
Daarnaast had ik nog een jaar oude voeding en een werkende oude HDD liggen (uit mijn NAS). Deze gebruikt om de computer compleet te maken. Voeding heeft voldoende watt.
In elkaar zetten ging prima, heb dit ook al vaker gedaan. Ik loop echter continu tegen het probleem aan dat de computer niet wil opstarten. Wat ik ook doe, ik krijg geen bios opstart scherm te zien. Wel draait de CPU fan heel hard waarna de computer herstart.
Wat ik heb geprobeerd/gecontroleerd:
- Alles nagelopen / nog een keer aandrukken
- zo min mogelijk aansluiten en dan proberen. Op het eind alleen CPU/HDD/aanknop connector
- andere HDD geprobeerd
- kabels losgehaald en nogmaals aangesloten
- CPU is goed geïnstalleerd en koeler pootjes zitten goed vast
Filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BEMPFad6Iao]
(Let niet op kabelmanagement, nog op to-do lijstje voor als het werkt
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
PS) excuus als dit het verkeerde forum is, wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.