Opstart probleem nieuw geassembleerde computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 13:13
De computer van mijn oma was kapot. Lieve kleinzoon als ik ben heb ik een computertje in elkaar geklikt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 59,95€ 59,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master Elite 342€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,95€ 11,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,75

Daarnaast had ik nog een jaar oude voeding en een werkende oude HDD liggen (uit mijn NAS). Deze gebruikt om de computer compleet te maken. Voeding heeft voldoende watt.

In elkaar zetten ging prima, heb dit ook al vaker gedaan. Ik loop echter continu tegen het probleem aan dat de computer niet wil opstarten. Wat ik ook doe, ik krijg geen bios opstart scherm te zien. Wel draait de CPU fan heel hard waarna de computer herstart.

Wat ik heb geprobeerd/gecontroleerd:
- Alles nagelopen / nog een keer aandrukken
- zo min mogelijk aansluiten en dan proberen. Op het eind alleen CPU/HDD/aanknop connector
- andere HDD geprobeerd
- kabels losgehaald en nogmaals aangesloten
- CPU is goed geïnstalleerd en koeler pootjes zitten goed vast

Filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BEMPFad6Iao]
(Let niet op kabelmanagement, nog op to-do lijstje voor als het werkt :) )

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

PS) excuus als dit het verkeerde forum is, wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.

Beste antwoord (via Renzzie op 01-06-2016 22:27)

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 21:58
Ondersteunt het mobo de cpu wel met de standaard bios ?
Probeer eens met 1 reepje geheugen, en eventueel zonder.
Als ie zonder begint te piepen weet je dat de cpu bv goed is...

[ Voor 52% gewijzigd door killer2 op 25-05-2016 21:20 ]

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Renzzie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:13:

Daarnaast had ik nog een jaar oude voeding en een werkende oude HDD liggen (uit mijn NAS). Deze gebruikt om de computer compleet te maken. Voeding heeft voldoende watt.
Of het voldoende watt heeft zegt niks. Kun je ook een andere voeding proberen

Acties:
  • Beste antwoord

• killer2

[ Voor 52% gewijzigd door killer2 op 25-05-2016 21:20 ]

• Renzzie
MichaelvD2203 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:15:
[...]

Of het voldoende watt heeft zegt niks. Kun je ook een andere voeding proberen
Uhm, alleen uit mijn eigen PC. Zou het aan de voeding kunnen liggen dan? Deze ~1 jaar oud. Dus lijkt me zeer bijzonder als de voeding nu al het issue is.
killer2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:16:

Hier heb ik niet over gelezen dat dit het zou moeten zijn. Lijkt me ook raar aangezien het een specifieke 1151 uitvoering is voor een skylake CPU.

Weet je of je wel een bios scherm zou moeten zien zonder geheugen? Dit heb ik namelijk nog nooit geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Renzzie op 25-05-2016 21:21 ]

• killer2
zonder geheugen zou ie moeten gaat piepen als hij door de cpu check heen komt.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-01 14:56

MsG

Forumzwerver

Moet ie natuurlijk wel een speakertje er op hebben aangesloten.

Volgens mij zie ik alleen power en nog iets, aangesloten.

Zit er wel zoiets aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://www.lunashops.com/images/upload/Image/lb-dn-1.jpg

Kan zijn dat deze in de kast zit gemonteerd, maar anders moet je zoiets los even op de juiste pinnen aansluiten. Dan krijg je mogelijk foutcodes terug.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 08:39
Heb je de 12volt lijn van de voeding gecontrolleerd of die er goed in zitten .2x4 pins.

ik ga er van uit dat de 24 pins kabel er ook goed ingedrukt zit ,niet iets scheef toevallig.
Als je er zeker van bent dat je cpu goed zit dan zou ik toch even de voeding na meten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
DAA is natuurlijk geen problemenhonk. Schopje naar PMG (al kan het probleem ook prima nog ergens anders liggen).

Verwijderd

Kort geleden dezelfde build, op de behuizing na, dat was een CM N200, gemaakt welke probleemloos werkt.
Heb je afstandsbusjes gebruikt achter het moederbord, of zitten er teveel zodat kortsluiting gemaakt wordt?

Vermeld nog even het merk en type van de voeding. Ben wel benieuwd welk wonder van vernuft dat is. Wattage en leeftijd zegt niets. Er zijn merken die standaard kapot uit de doos komen.

• Renzzie
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:15:
Kort geleden dezelfde build, op de behuizing na, dat was een CM N200, gemaakt welke probleemloos werkt.
Heb je afstandsbusjes gebruikt achter het moederbord, of zitten er teveel zodat kortsluiting gemaakt wordt?

Vermeld nog even het merk en type van de voeding. Ben wel benieuwd welk wonder van vernuft dat is. Wattage en leeftijd zegt niets. Er zijn merken die standaard kapot uit de doos komen.
Dank voor de tips zo ver. Idd afstabdbuisjes gebruikt. Volgens mij niet overdadig, maar dat ga ik controleren.

Morgen toch maar een andere voeding proberen.

Deze voeding gebruik ik nu:
be quiet! System Power 7 - 300W

• Renzzie
Vandaag weer verder lopen pielen. Eerst andere voeding geprobeerd, waarom weet ik niet... Bleek het niet te zijn. Toen lopen pielen met ram sleufjes en daar zat het in. Het lijkt erop alsof 1 slot kaduuk is op het mobo. 1tje in het ene slot werk wel, 1 in de andere niet. Nu 1x 4gb er in en loopt prima. 4gb is niet zo'n probleem lijkt me voor een 100% basis computer?

Bedankt voor de hulp iig!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Renzzie schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:27:
Vandaag weer verder lopen pielen. Eerst andere voeding geprobeerd, waarom weet ik niet... Bleek het niet te zijn. Toen lopen pielen met ram sleufjes en daar zat het in. Het lijkt erop alsof 1 slot kaduuk is op het mobo. 1tje in het ene slot werk wel, 1 in de andere niet. Nu 1x 4gb er in en loopt prima. 4gb is niet zo'n probleem lijkt me voor een 100% basis computer?

Bedankt voor de hulp iig!
maar toch fijn als alles werkt, lijkt mij alleen eerder op een kapot ram stickje ;) gewoon rma sturen.
Pagina: 1