Toon posts:

misvormd geluid door DirectDraw-versnelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld Simm City 3000 opstart, dan wordt het openingsmelodietje goed afgespeeld. Zodra echter het volgende beeld verschijnt, dan krijg ik een raar sissend en vervormd geluid. Het lijkt net alsof het door een ander geluid wordt weggedrukt. Dit blijft zo, totdat ik bijvoorbeeld een (bestand) stad laad, opeens is het geluid weer normaal, maar als het bestand bijna van de harde schijf is geladen klinkt het weer vervormd. Ook zijn de overige geluidseffecten allemaal wel hoorbaar, maar met een sissend geluid.
Hetzelfde heb ik met Diablo II. De dialogen klinken redelijk, alleen weer met een licht sissende achtergrond. Echter veel minder dan in Simm City 3000.
Bij het spel Commando's precies hetzelfde verhaal.

Ik heb alles gecontroleerd, IRQ, DMA, nergens conflicten of geforceerde hardware. Laatste drivers etc.

als je de optie DirectDraw-versnelling uitschakelt, in het diagnotisch hulpprogramma van DirectX, zijn alle geluidsproblemen verdwenen.
Helaas, pindakaas, als ik bijvoorbeeld dan weer Diablo II opstart, krijg ik Z-buffer error.
En bij Revolt krijg ik dan de melding: Can't init draw device.

Ook bij beeldscherm hardwareversnelling hetzelfde laken in pak, bij alle en de meeste versnellingsfuncties, vervormd sissend geluid. Alleen niet bij basisversnellingsfuncties of geen. Maar dan starten de andere programma;s niet meer. Can't init draw device.
Kortom, om nu telkens de opties gaan te veranderen, voor elk spel afzonderlijk, dan lijkt mij niet de bedoeling.

Wie weet wat het probleem is?

|:(

Verwijderd

Als je DirectX 8.0 niet hebt: installer het, heb je het wel, dan kan misschien daar het probleem wel zitten.

Eigenlijk is het zeer vreemd omdat DirectDraw eigenlijk een onderdeel is van de grafische kant van directX, en heeft dus niks te maken met het geluid.