Sony STR-KS2000 in combinatie met Philips 52pfl9632d

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen55
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-08 23:47
Mijn vraag:
Hoe moet ik deze twee systemen aansluiten op elkaar en welke draden moet ik hiervoor aanschaffen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Philips 52pfl9632d -> TV
Sony STR-KS2000 -> Stereo/Reciever

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb getracht via de handleiding van de Sony Reciever de twee apparaten samen te laten werken, maar helaas kreeg ik dit niet voor elkaar. Ik heb hierbij alleen gebruik gemaakt via een hdmi kabel. (De speakers doen het stuk voor stuk correct. Dit is getest met het ingebouwde calibratie systeem.)
De bedoeling is het geluid van de tv via de speakers te laten afspelen. Ik heb dit getracht voor elkaar te krijgen door zowel de HDMI in iedere mogelijke combinatie tussen de twee en ook is iedere mogelijke modus en audio-functie gecontroleerd op zowel tv als reciever.
Hetgeen waar ik zelf niet over uit kwam, was waar de hdmi ARC ingangen in beide apparaten zitten. Deze aanduiding staat daarentegen wel in de handleiding van de Sony Reciever. Ook gezien ik deze wel heb kunnen vinden op een nieuwe versterker en TV die ik laatst voor iemand geinstalleerd heb was ik nogal verbaast hierover.

Ik hoop hiermee genoeg duidelijkheid te hebben geschept. Mijn weten over Audio-systemen is helaas nogal beperkt, houd hier aub rekening mee.

Alvast hartelijk dank voor het lezen! _/-\o_

Beste antwoord (via symen55 op 25-05-2016 22:10)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15

FeaR

In GoT we trust

Een Sony home cinema uit 2007 en een Philips TV uit 2008. Volgens mij beschikken beide apparaten dan niet over HDMI 1.4 met HDMI ARC. Op afbeeldingen zie ik nergens die aanduiding boven een HDMI in- dan wel uitgang. Met alleen een HDMI kabel krijg je beeld (en geluid) vanaf de Sony naar de Philips, maar geen Audio Return. Voor TV geluid op de Sony zal je de Audio Out van de Philips moeten gebruiken. Philips biedt deze in twee smaken aan: analoog (rode en witte RCA) en digitaal in de vorm van een enkele RCA (wat dan een digitale coax is. De Sony heeft voor beide een ingang.

Let wel dat de delay van de Philips aanzienlijk is in deze serie. Ik had de kleinere 42 inch en die zat op 200 ms delay ten opzichte van het geluid. Ik heb de Sony handleiding niet doorgelezen maar ik hoop dat je een delay in kan stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-05-2016 21:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15

FeaR

In GoT we trust

Een Sony home cinema uit 2007 en een Philips TV uit 2008. Volgens mij beschikken beide apparaten dan niet over HDMI 1.4 met HDMI ARC. Op afbeeldingen zie ik nergens die aanduiding boven een HDMI in- dan wel uitgang. Met alleen een HDMI kabel krijg je beeld (en geluid) vanaf de Sony naar de Philips, maar geen Audio Return. Voor TV geluid op de Sony zal je de Audio Out van de Philips moeten gebruiken. Philips biedt deze in twee smaken aan: analoog (rode en witte RCA) en digitaal in de vorm van een enkele RCA (wat dan een digitale coax is. De Sony heeft voor beide een ingang.

Let wel dat de delay van de Philips aanzienlijk is in deze serie. Ik had de kleinere 42 inch en die zat op 200 ms delay ten opzichte van het geluid. Ik heb de Sony handleiding niet doorgelezen maar ik hoop dat je een delay in kan stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-05-2016 21:52 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen55
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-08 23:47
Hartelijk dank FeaR!

Ik zal zeker kijken of ik niet toevallig nog mijn oude digitale coax kabel ergens heb liggen.

Ik zal bovendien zeker nog terug komen hier op het forum om aan te geven of dit uiteindelijk gelukt is. Anders om nog een vraag te stellen natuurlijk ^^

Tot snel!