WiFi Acces-Point voor lange afstand

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik zoek een?
Een Wifi acces point. Om een lichtcomputer te bedienen op afstand via wifi

Wat is je budget?
Budget is rond de 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren qua merk. Ik ga het acces-point uiteindelijk inbouwen in een Peli-case. Dus losse antennes zijn wel van belang. Verder zou het meegenomen zijn als de router niet zo groot is, maar dat is geen enorm belangrijk punt.
Ik ben zelf alleen bekend met consumenten acces-points, dus een professioneel alternatief sta ik ook voor open.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het acces-point komt dus uiteindelijk in een koffertje met losse antennes aan de buitenkant van het koffertje. Deze word dan uiteindelijk aangesloten op een lichtcomputer. Dit gaat vooral gebruikt worden in grote, open-ruimtes zoals theater-zalen. De lichtcomputer staat midden in de zaal, en word deze bedient via WiFi vanaf het toneel/podium aan de andere kant van de zaal. Afstand zal minimaal 10, en maximaal(uitzonderlijk) 50 meter zijn.

- Een afstand is belangrijker dan een snellheid.
- Het systeem moet zoveel mogelijk plug en play worden.
- Gaat alleen in Nederland gebruikt worden.

Hoe kan je zien wat het bereik van een acces point is. Als ik kijk in de pricewatch, bij de specificaties, kan ik daar weinig over terug vinden. Ik heb zelf al een hoop routers in m'n handen gehad, prive en voor werk, vooral consumenten apparaten. Telkens was het bereik of heel goed, maar moest ik hem steeds opnieuw starten. Of het haalde nog geen 10 m, en bleef het wel gewoon werken. Dus al met al, wie kan mij helpen om ook wat meer te weten te komen over access-points.

Thx!

Hallo!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wordt in die branche niet gebruikt gemaakt van o.a. DMX (Digital Multiplexed) ipv WiFi , omdat WiFi niet echt geschikt daarvoor is ?

http://krlighting.nl/wp-c...echniek-Draadloos-DMX.pdf

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Nee dat werkt niet zo. Wat je bedoeld is W-DMX of lumen radio. Dat is idd draadloze dmx. Ik moet alleen een simpele netwerk verbinding hebben om OSC commando's naar m'n lichttafel te sturen, in die tafel staat alle verlichting (standen, kleuren, focus posities enz) geprogrameerd. Tijdens het opbouwen sluit ik mij tafel aan in de zaal, maar er moeten wel lampen gesteld worden die zich op het podium bevinden. Dan is het vervelend om de hele tijd heen en weer te lopen. Het hele systeem is kant en klaar (touchOSC template en ondersteuning in de software van de lichttafel) Enige wat ik wil is een degelijke, goede, wifi acces-point.

Hallo!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12 23:36
Ik ben geen expert maar ik vind het wel erg vreemd dat het vanaf 10 meter problematisch is? Met welk toestel maak je verbinding? Je moet er namelijk rekening mee houden dat het tweerichtingsverkeer betreft! Als de client die verbinding moet maken een belabberde bereik heeft, dan heeft het meer zin om te investeren in de client. Je kan het ongeveer vergelijken met iemand die op grote afstand staat te roepen met een megafoon en dat jij terug roept zonder.

Waar je ook eens kan naar kijken, is een directionele antenne. Bijvoorbeeld TP Link heeft enkele mooie exemplaren in hun gamma: http://nl.tp-link.com/products/biz-list-5067.html

Verder is dit misschien meer iets voor Netwerken?
edit: neen, blijkbaar hoort dit toch hier in het aankoopadvies :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 25-05-2016 21:48 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:05
Je kan kijken naar de AP's van Unifi. Die hebben Long Range modellen (al is 50 meter nog niet eens zo ver, zeker niet met LoS) maar ook outdoor-modellen met volgens mij afneembare antenne's.

Als je de koffer open laat dan hoeft het misschien niet eens losse antenne's te hebben omdat je daardoor weer LoS hebt (en het signaal kan misschien ook nog wel gewoon door een kunststof koffer heen).