Mijn vraag
Mijn computer deed raar, starte traag op, alles liep regelmatig vast. Dus.... memtest en hieruit kwam dat het werkgeheugen kapot was. Dus met de maker/assembleerder van mijn computer gebeld, ernaar opgestuurd en daarna weer terug gekregen. Ik had hem ook even gevraagd naar wat usb-poorten te kijken, aangezien de usb-sticks hier wat moeilijker in gingen en ook gevraagd te kijken of hij iets kon doen aan de interne extra HDD (WD 2TB WD2003FZEX Black) die af en toe wat resoneerde en of hij hier iets onder kon leggen of zo, zodat dit wat minder resoneerde. Nu is er een probleem: de HDD wordt niet meer herkent, de SSD wel, maar de WD HDD dus niet! Hoe kan dit en is er nog eventueel een oplossing hiervoor zonder de computer open te maken en dus zonder dat mijn garantie verloopt?!
Nu is er
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit waren de componenten van mijn computer die ik had gekozen voor het assembleren:
1 x Scythe Mugen MAX SCMGD-1000
1 x Asus4GB D5 X STRIX-GTX980-DC2OC R
1 x MS Windows 8.1 Pro 64b Alternate NL
1 x Intel Core i7-4790K 4000 1150 BOX
1 x CooMas G750M 750W ATX
1 x CooMas CM690III Window ATX
1 x LG GH24NS 24x SA bk R
1 x SSD 500GB 520/540 850 EVOBasic SA3 SAM
1 x be quiet! Shadow Wings SW1PWM 120x120x25
1 x GiBy GA-Z97X-Gaming 5 Z97 RG SA
1 x WD 2TB WD2003FZEX Black SA3
1 x D316GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
1 x GAM INTEL Free games+software
1 x BenQ 24 L RL2455HM LED H+D S
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Moederbord bleek vreemd genoeg weer een oudere versie van de BIOS erop te hebben staan, F6, deze weer bijgewerkt naar F7.
-In de BIOS herkent hij de schijf ook niet bij de boot opties.
-Intel Rapid storage technology herkent de schijf ook niet.
-Schijfbeheer in Windows ziet de schijf ook niet en dit werkt ook niet: https://login.live.com/lo...%253Fauth%253D1&id=273572
-BIOS naar de aanbevolen waarde terugzetten werkt ook niet.
-In de BIOS veranderen van de modus AHCI naar IDE of RAID werkte niet: BSOD bij opstarten
-Windows herinstallatie, wat natuurlijk niet heeft.
-Intel INF en Management engine interface bijgewerkt via de site van de moederbordfabrikant.
-In apparaatbeheer worden geen defecte of slecht werkende apparaten weergeven.
-Ubuntu via USB opgestart en vind de HDD ook niet.
Kan iemand mij hulp bieden? Als ik het naar Alternate moet sturen, ben ik de PC weer twee weken kwijt. Zou het kunnen zijn dat perongeluk een kabeltje naar de HDD is losgeraakt of een verkeerde instelling in de BIOS of zo? Oh, ik kan zelf de kast niet open maken, want dan verloopt mijn garantie
Mijn computer deed raar, starte traag op, alles liep regelmatig vast. Dus.... memtest en hieruit kwam dat het werkgeheugen kapot was. Dus met de maker/assembleerder van mijn computer gebeld, ernaar opgestuurd en daarna weer terug gekregen. Ik had hem ook even gevraagd naar wat usb-poorten te kijken, aangezien de usb-sticks hier wat moeilijker in gingen en ook gevraagd te kijken of hij iets kon doen aan de interne extra HDD (WD 2TB WD2003FZEX Black) die af en toe wat resoneerde en of hij hier iets onder kon leggen of zo, zodat dit wat minder resoneerde. Nu is er een probleem: de HDD wordt niet meer herkent, de SSD wel, maar de WD HDD dus niet! Hoe kan dit en is er nog eventueel een oplossing hiervoor zonder de computer open te maken en dus zonder dat mijn garantie verloopt?!
Nu is er
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit waren de componenten van mijn computer die ik had gekozen voor het assembleren:
1 x Scythe Mugen MAX SCMGD-1000
1 x Asus4GB D5 X STRIX-GTX980-DC2OC R
1 x MS Windows 8.1 Pro 64b Alternate NL
1 x Intel Core i7-4790K 4000 1150 BOX
1 x CooMas G750M 750W ATX
1 x CooMas CM690III Window ATX
1 x LG GH24NS 24x SA bk R
1 x SSD 500GB 520/540 850 EVOBasic SA3 SAM
1 x be quiet! Shadow Wings SW1PWM 120x120x25
1 x GiBy GA-Z97X-Gaming 5 Z97 RG SA
1 x WD 2TB WD2003FZEX Black SA3
1 x D316GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
1 x GAM INTEL Free games+software
1 x BenQ 24 L RL2455HM LED H+D S
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Moederbord bleek vreemd genoeg weer een oudere versie van de BIOS erop te hebben staan, F6, deze weer bijgewerkt naar F7.
-In de BIOS herkent hij de schijf ook niet bij de boot opties.
-Intel Rapid storage technology herkent de schijf ook niet.
-Schijfbeheer in Windows ziet de schijf ook niet en dit werkt ook niet: https://login.live.com/lo...%253Fauth%253D1&id=273572
-BIOS naar de aanbevolen waarde terugzetten werkt ook niet.
-In de BIOS veranderen van de modus AHCI naar IDE of RAID werkte niet: BSOD bij opstarten
-Windows herinstallatie, wat natuurlijk niet heeft.
-Intel INF en Management engine interface bijgewerkt via de site van de moederbordfabrikant.
-In apparaatbeheer worden geen defecte of slecht werkende apparaten weergeven.
-Ubuntu via USB opgestart en vind de HDD ook niet.
Kan iemand mij hulp bieden? Als ik het naar Alternate moet sturen, ben ik de PC weer twee weken kwijt. Zou het kunnen zijn dat perongeluk een kabeltje naar de HDD is losgeraakt of een verkeerde instelling in de BIOS of zo? Oh, ik kan zelf de kast niet open maken, want dan verloopt mijn garantie

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.