HDD wordt niet meer gedetecteerd na vervanging RAM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Mijn vraag

Mijn computer deed raar, starte traag op, alles liep regelmatig vast. Dus.... memtest en hieruit kwam dat het werkgeheugen kapot was. Dus met de maker/assembleerder van mijn computer gebeld, ernaar opgestuurd en daarna weer terug gekregen. Ik had hem ook even gevraagd naar wat usb-poorten te kijken, aangezien de usb-sticks hier wat moeilijker in gingen en ook gevraagd te kijken of hij iets kon doen aan de interne extra HDD (WD 2TB WD2003FZEX Black) die af en toe wat resoneerde en of hij hier iets onder kon leggen of zo, zodat dit wat minder resoneerde. Nu is er een probleem: de HDD wordt niet meer herkent, de SSD wel, maar de WD HDD dus niet! Hoe kan dit en is er nog eventueel een oplossing hiervoor zonder de computer open te maken en dus zonder dat mijn garantie verloopt?!

Nu is er

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dit waren de componenten van mijn computer die ik had gekozen voor het assembleren:

1 x Scythe Mugen MAX SCMGD-1000
1 x Asus4GB D5 X STRIX-GTX980-DC2OC R
1 x MS Windows 8.1 Pro 64b Alternate NL
1 x Intel Core i7-4790K 4000 1150 BOX
1 x CooMas G750M 750W ATX
1 x CooMas CM690III Window ATX
1 x LG GH24NS 24x SA bk R
1 x SSD 500GB 520/540 850 EVOBasic SA3 SAM
1 x be quiet! Shadow Wings SW1PWM 120x120x25
1 x GiBy GA-Z97X-Gaming 5 Z97 RG SA
1 x WD 2TB WD2003FZEX Black SA3
1 x D316GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
1 x GAM INTEL Free games+software
1 x BenQ 24 L RL2455HM LED H+D S

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

-Moederbord bleek vreemd genoeg weer een oudere versie van de BIOS erop te hebben staan, F6, deze weer bijgewerkt naar F7.
-In de BIOS herkent hij de schijf ook niet bij de boot opties.
-Intel Rapid storage technology herkent de schijf ook niet.
-Schijfbeheer in Windows ziet de schijf ook niet en dit werkt ook niet: https://login.live.com/lo...%253Fauth%253D1&id=273572
-BIOS naar de aanbevolen waarde terugzetten werkt ook niet.
-In de BIOS veranderen van de modus AHCI naar IDE of RAID werkte niet: BSOD bij opstarten
-Windows herinstallatie, wat natuurlijk niet heeft.
-Intel INF en Management engine interface bijgewerkt via de site van de moederbordfabrikant.
-In apparaatbeheer worden geen defecte of slecht werkende apparaten weergeven.
-Ubuntu via USB opgestart en vind de HDD ook niet.

Kan iemand mij hulp bieden? Als ik het naar Alternate moet sturen, ben ik de PC weer twee weken kwijt. Zou het kunnen zijn dat perongeluk een kabeltje naar de HDD is losgeraakt of een verkeerde instelling in de BIOS of zo? Oh, ik kan zelf de kast niet open maken, want dan verloopt mijn garantie 8)7 :| :| :-( :(

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Beste antwoord (via mrtnptrs op 26-05-2016 13:06)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Zit de garantiesticker op beide kanten?

Als ik je kast zo bekijk:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_xl/195092/6/cooler-master-cm-690-iii-black.jpg

Zie je zelfs meer vanaf de andere klepkant. Als je die wel gewoon los kan halen kan je daar even kijken of alle hardeschijven wel correct zijn aangesloten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kiezen of delen; zelf even een kabeltje controleren vastzetten (met mogelijk garantie-verlies) of de PC terugsturen. Vind het sowieso raar dat je een PC opstuurt en niet goed werkend terugkrijgt. Het kan transport-trilling zijn dat een kabel los is gegaan maar niet heel waarschijnlijk.

Wat zegt Alternate erover?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:26:
Kiezen of delen; zelf even een kabeltje controleren vastzetten (met mogelijk garantie-verlies) of de PC terugsturen. Vind het sowieso raar dat je een PC opstuurt en niet goed werkend terugkrijgt. Het kan transport-trilling zijn dat een kabel los is gegaan maar niet heel waarschijnlijk.

Wat zegt Alternate erover?
Ik twijfel en daarnaast heb ik geen verstand van alles binnen de computer, ben alleen heel goed met software en zo.

Alternate's nummer deed het niet toen ik belde en even later waren ze gesloten. Maar die zeggen toch altijd: stuur maar op. Al zelfs voor ik klaar ben met mijn verhaal.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heel simpelL ik ken de garantie van Alternate niet. Desondanks zou het absoluut niet moeilijk moeten zijn om in de handleiding van je moederbord na te zoeken welke poorten worden gebruikt voor HDD/SSD, dan in de kast te kijken of er evenzoveel kabels van moederbord naar disks gaan. En om te controleren of elke disk wel een power-kabel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:54:
Heel simpelL ik ken de garantie van Alternate niet. Desondanks zou het absoluut niet moeilijk moeten zijn om in de handleiding van je moederbord na te zoeken welke poorten worden gebruikt voor HDD/SSD, dan in de kast te kijken of er evenzoveel kabels van moederbord naar disks gaan. En om te controleren of elke disk wel een power-kabel heeft.
Ok, ik zal dit morgen informeren. Heeft iemand eventueel nog een oplossing die ik softwarematig of in de BIOS kan toepassen? Dus dat het heeeel misschien toch niet aan de kabeltjes ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

mrtnptrs schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:56:
[...]

Ok, ik zal dit morgen informeren. Heeft iemand eventueel nog een oplossing die ik softwarematig of in de BIOS kan toepassen? Dus dat het heeeel misschien toch niet aan de kabeltjes ligt?
Niet echt; jouw troubleshooting in de startpost om de BIOS te bekijken, aanpassen, controleren en zoeken, lijkt me voldoende om aan te nemen dat het probleem niet in de BIOS zit maar mogelijk gerelateerd aan kabels of disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zit er überhaupt zo'n sticker op de zijkant van de kast die scheurt als je de zijplaat open zou schroeven? Zo nee, kan je altijd even de zijkant er af zonder dat je verder wat aanraakt. Als je dan even een foto maakt, kan je al even wat zien. Voor hetzelfde geld is daarna vergeten de SATA of powerkabel aan te sluiten, dat soort knulligheden gebeuren soms namelijk bij het bouwen van computers.

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 25-05-2016 19:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
De kans dat het aan een BIOS instelling ligt is nihil. Gezien je de BIOS al teruggezet hebt naar de defaults.

Grote kans, een kabeltje dat los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:58:
Zit er überhaupt zo'n sticker op de zijkant van de kast die scheurt als je de zijplaat open zou schroeven? Zo nee, kan je altijd even de zijkant er af zonder dat je verder wat aanraakt. Als je dan even een foto maakt, kan je al even wat zien. Voor hetzelfde geld is daarna vergeten de SATA of powerkabel aan te sluiten, dat soort knulligheden gebeuren soms namelijk bij het bouwen van computers.
Ik zal het straks even nakijken! Daarna rapporteer ik weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Zucht, dit kan niet, want daar zit een zegel op en als ik die verbreek verloopt mijn garantie. Ik zal morgen een belletje plegen met Alternate. Ik vind dit een slechte zaak idd. Bij levering lag een fan er scheef in, bleek losgelaten te zijn van het koelblok van de CPU, krijg ik hem weer terug, tikt dat ding en krijg ik het advies om hem weer terug te sturen. Bleek een van de dingetjes om de fan vast te maken perongeluk te lang te zijn. Godjonge, testen ze daar wel alles nadat ze klaar zijn of alleen voordat ze ermee klaar zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Nogmaals zucht: de helpdesk van Alternate ligt er nog steeds uit. Ik krijg alleen maar een bezettoon te horen. :(

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zit de garantiesticker op beide kanten?

Als ik je kast zo bekijk:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_xl/195092/6/cooler-master-cm-690-iii-black.jpg

Zie je zelfs meer vanaf de andere klepkant. Als je die wel gewoon los kan halen kan je daar even kijken of alle hardeschijven wel correct zijn aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Idd was er een kabeltje los, iets wat ik zelf ook al dacht. Ik heb toestemming van Alternate gekregen en de klap die MsG voorstelde geopend en toen zag ik het losse kabeltje gelijk! De HDD wordt nu weer herkent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Wat slordig zeg, zeker een luie stagiair?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ach ik kan het me wel voorstellen in de drukte en hectiek van een computerbedrijf. Je fixt de initiele klacht en test of dat goed weer werkt. Dan fix je nog even weer de wens van de klant mbt resoneren en ga je niet meer opnieuw testen behalve de resonantie-klacht, waarbij je per ongeluk de powerkabel -of satakabel vergeten bent weer aan te sluiten. Het is slordig, maar ik denk dat dit overal wel gebeurd.

Pagina: 1