Geluidsniveau van de QNAP 253a ivm gebruik als mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen041972
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 20:57
Mijn vraag
Ik twijfel tussen de QNAP 253A en de Synology 216+. Omdat de NAS in de woonkamer moet komen wil ik graag weten wat het geluidsniveau is.

Ik gebruik WD Reds die van zichzelf redelijk stil zijn. Maar de fan van QNAP is 7 cm, die van SYnology 9 cm. Maar qua geluidsproductie kan ik niets vinden.

Bij voorbaat bedankt voor de informatie.

Mvg,

Jeroen

Beste antwoord (via Jeroen041972 op 28-05-2016 22:38)

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 13:57
Ik heb zelf de Qnap 253A.

Mijn ervaring is dat ik de fan niet hoor, wellicht heel zacht maar niet storend. Ik heb er 2 WD Reds in zitten de NAS edities. Ik hoor bij intensieve schrijf acties eerder de harde schijf geluid maken dan dat ik de fan hoor. Tijdens het afspelen van media heb hoor ik de NAS niet ik er geen last van de fan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afmeting zegt niets; een kleine fan die niet draait, maakt per definitie minder geluid dan een grote fan die wel draait.

Naar alle waarschijnlijkheid zal je het pas merken als het ding op 100% staat te blazen (wat amper voorkomt) en dan zal waarschijnlijk de Synology iets stiller zijn. Een oude meting laat zien dat het om enkele dB gaat.

/edit: zoek wel even op hoe "hard" normaal geluid is zoals een normaal gesprek, een parkiet etc. Dan kan je de waarden van een fan iets beter plaatsen. Een rustige NAS die 32dB doet, zou zo goed als niet hoorbaar moeten zijn als je er een meter of anderhalf vanaf staat.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 25-05-2016 18:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 19:27
Als je voor de synology gaat zul je alsnog voor een mediaspeler moeten gaan ,
Aangezien deze geten HDMI uitgang heeft.

De qnap daarintegen beschikt wel over hdmi.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen041972
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de Qnap HDMI heeft maar als de fan te veel herrie maakt dan bederft dat de pret voor mij wel. Daarom de vraag hij stil (subjectief) de NAS is.

Eventueel heb ik nog een Chromebox liggen die ik om kan bouwen tot Mediaspeler.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Laatst online: 25-07 13:57
Ik heb zelf de Qnap 253A.

Mijn ervaring is dat ik de fan niet hoor, wellicht heel zacht maar niet storend. Ik heb er 2 WD Reds in zitten de NAS edities. Ik hoor bij intensieve schrijf acties eerder de harde schijf geluid maken dan dat ik de fan hoor. Tijdens het afspelen van media heb hoor ik de NAS niet ik er geen last van de fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urben
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06-2022
Hier nog een eigenaar van de Qnap TS-253A.

De NAS zelf is niet te horen. De schijven hoor je wel pruttelen op het moment dat er geschreven wordt. Net als hierboven heb ik er geen last van gehad tijdens het afspelen van media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen041972
Top. Bedankt voor alle antwoorden. Gebaseerd hierop ga ik toch voor de QNAP ipv Synology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort de TS-253a, wat een NAS! Echt een mega upgrade tov mijn oude DS212j.

Maar ik vind het geluidsniveau niet helemaal optimaal voor naast de tv.
De fan hoor je inderdaad amper en af en toe een keer een schrijfactie, maar het geluid komt van iets anders.
Lastig uit te leggen, maar een het is een soort constante resonantie die harder en zachter gaat, maar heel constant. Toevallig hoorde ik mijn koelkast ook zo'n soort geluid maken.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte667
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Klopt, ik heb ook de TS-253A. En die maakt ook een irritant brom geluid.
Heb nog geen tijd gehad om het ding open te schroeven, maar voor bij de TV of in de woonkamer/slaapkamer is deze hierdoor niet geschikt. Ik heb hem nu maar in de meterkast gezet :+
Verder een super NAS, alleen die irritante brom :-(

Signature temporary offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als het in de huiskamer moet komen te staan vind ik de Qnap maar een afzichtelijke ding.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen041972
Het is inderdaad niet moeders mooiste maar je hoeft hem ook niet vol in zicht te zetten. Inmiddels heb ik hem 3/4 jaar in bezit en het geluid is verwaarloosbaar. XBMC / kodi is inderdaad erg handig bij "lastige" bestanden die niet via Twonky media af te spelen zijn. Ik heb geen last van een constant brom geluid. Gezien mijn gebruik zou een minder krachtige NAS uiteindelijk ook toereikend zijn geweest. Maar iets met boy en toys he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incerct
  • Laatst online: 08-12-2022
Heb hem nu net een week maar het ding blijft maar een een stuk door pruttelen ondanks dat er weinig hoort te gebeuren. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Alle apps heb ik al uitgezet ter test en ook de standby is ingesteld op 5 minuten. Maar het ding wil nooit eens rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen041972
Geen idee wat dat is, maar ik heb er gelukkig geen last van. Alleen bij het herstarten maakt hij veel lawaai maar dat gebeurd alleen als er een nieuwe software versie is.
Pagina: 1