Remeha Quinta 35C flowswitch geeft problemen, storing B 43

Pagina: 1
Acties:
  • 4.323 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:40
Moghûh heren,

M'n Quinta 35c lekte over de flowswitch, dus deze heb ik schoongemaakt en terug gezet.
Na het terugsteken van de stekker gaf de ketel blokkeringscode 43.
[/quote]
Er is een verkeerde parameterinstelling gedaan of het geheugen is defect.
Controleer de parameterinstellingen of ga op de volgende wijze terug naar fabrieksinstellingen:
[quote]

Ik heb geen parameters aangepast, en op aanbevelen van de ketel de fabrieksinstellingen teruggezet.
Flowswitch doorgemeten, schakelt correct bij ww vraag.

Foutcode blijft en er wordt nog steeds geen warm water gemaakt.
De driewegklep loopt wel netjes heen en weer.

Na het resetten, met CV op 25 warmtevraag volgt de volgende cyclus;
2, onsteking brander (hetgeen niet gebeurt) 3 wegklep naar links (CV)
Bijna direct volgt 0, ruststand geen vraag. 3weg weer naar rechts(WW)
Er is dan wat relaisgeklik te horen en de storing verschijnt.
De 3 weg gaat terug naar links, en weer naar rechts, en de fan begint op een laag toerental te draaien.
De ketel blijft dan in deze status hangen.

Het lijkt erop dat de brander niet wil ontsteken.

Heeft iemand ervaring met deze storing? Internet geeft weinig soelaas, behalve misschien de branderautomaat?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via OxyDrokz op 26-05-2016 14:15)

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:00
Als de bedrading correct (en droog) is aangesloten, dan ben ik bang dat de mcba (branderautomaat) echt defect is.

Dit is iets dat ik geregeld als service monteur tegen kom, en de prijs van dit onderdeel is niet mals =- 450 a 500 euro ( artikel nummer van Remeha S59402). Ik weet niet wat de de bouwjaar van jouw ketel is, maar als hij 10 jaar is dan zou ik er 3 keer over nadenken als je een nieuwe mcba wil kopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Gaat je brander wel aan als je de CV thermostaat omhoog zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
AtomicShockwave schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:17:
Gaat je brander wel aan als je de CV thermostaat omhoog zet?
Onder geen geval start de brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Heeft de ketel van het punt van het loskoppelen tot het opnieuw aankoppelen van de sensor uitgestaan?

Als de ketel de gehele periode dat de sensor er niet aanzet uitgestaan heeft zou hij in principe niet zelf tot de conclusie moeten komen dat er een defect is als er niks aan de hand is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• badboynova
Als de bedrading correct (en droog) is aangesloten, dan ben ik bang dat de mcba (branderautomaat) echt defect is.

Dit is iets dat ik geregeld als service monteur tegen kom, en de prijs van dit onderdeel is niet mals =- 450 a 500 euro ( artikel nummer van Remeha S59402). Ik weet niet wat de de bouwjaar van jouw ketel is, maar als hij 10 jaar is dan zou ik er 3 keer over nadenken als je een nieuwe mcba wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
SA007 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:51:
Heeft de ketel van het punt van het loskoppelen tot het opnieuw aankoppelen van de sensor uitgestaan?

Als de ketel de gehele periode dat de sensor er niet aanzet uitgestaan heeft zou hij in principe niet zelf tot de conclusie moeten komen dat er een defect is als er niks aan de hand is.
Hij heeft uitgestaan, maar met storingzoeken een paar keer aan en uit, los en vast, je kent het wel.
badboynova schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:06:

Klinkt niet best. Hij is van 2004, dus ik vrees het ergste.
Wel toevallig dat het nu gebeurt, dus ik ga de bekabeling nalopen en contactspray erop om te zorgen dat het droog blijft en de bekabeling het probleem niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
badboynova schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:06:

Vandaag lekker bezig geweest.
Alles elektrisch nagekeken en contactspray erop. Computertje rechtsachter helemaal onderin eruit en nagekeken (optisch), alle stekkers in de spray.

Helaas weer blokkeringscode b 43 of ook wel verkeerd 6 43 genoemd op het net.

Remeha gebeld en die kwamen ook tot de printplaat conclusie.

Net de prijslijst ingedoken, inderdaad een duur onderdeeltje.

S59402 Beveiligingsautomaat Mcba5461 4001 360,10 ex BTW.

Nu is hij 12 jaar oud, en begint ook de wartel van de pomp te lekken.

Tijd voor een nieuwe!

De Calenta 40 is de vervanger, maar ik heb me bij de warmteservice om laten praten om voor een ATAG te kiezen. De E325EC.

Vandaag nog even wat info opzoeken, kiezen, aanschaffen en morgen de grote wisseltruc uithalen!

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op marktplaats zie ik die automaten ook wel eens voorbij komen, is dat misschien een optie?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
LauPro schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:43:
Op marktplaats zie ik die automaten ook wel eens voorbij komen, is dat misschien een optie?
Ik heb ze ook gezien inderdaad. Met het oog op de leeftijd heb ik echter een nieuwe atag opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
OxyDrokz schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Ik heb ze ook gezien inderdaad. Met het oog op de leeftijd heb ik echter een nieuwe atag opgehangen.
Heel wijs dat je niet voor tweedehands onderdelen ben gegaan, want je weet nooit precies wat de staat er van is ( en als het tegen zit is het onderdeel binnen een paar maanden defect, en besef je dat je geld heb weg gegooid).

Ik ben wel benieuwd wat Ws als pleidooi heeft gehouden dat je nu voor de atag ben gegaan ipv de remeha (ik hoop niet dat ze begonnen dat de aanvoer en retour slangen in de ketel snel lek raken, want dat was een probleem in eerste serie wat nu verholpen is). Ik hoop ook dat ze je goed geïnformeerd hebben dat de onderdelen van atag vergeleken met andere fabrikanten vrij prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
badboynova schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:41:
[...]

Heel wijs dat je niet voor tweedehands onderdelen ben gegaan, want je weet nooit precies wat de staat er van is ( en als het tegen zit is het onderdeel binnen een paar maanden defect, en besef je dat je geld heb weg gegooid).

Ik ben wel benieuwd wat Ws als pleidooi heeft gehouden dat je nu voor de atag ben gegaan ipv de remeha (ik hoop niet dat ze begonnen dat de aanvoer en retour slangen in de ketel snel lek raken, want dat was een probleem in eerste serie wat nu verholpen is). Ik hoop ook dat ze je goed geïnformeerd hebben dat de onderdelen van atag vergeleken met andere fabrikanten vrij prijzig zijn.
Het prijsverschil in onderdelen hebben ze me niet verteld. Hopelijk gaat het er niet op aankomen.
De keuze voor de Atag heb ik zelf gemaakt. Wilde wat anders dan Remeha dit keer. Daarnaast nog een redelijke deal voor een slimme thermostaat erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stekker eruit...... thermostaat op 30 graden..... stekker erin..... paar keer op reset gedrukt.... probleem opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Ik mis wat dit toevoegt, neem aan dat na 4 jaar het probleem wel oplost is, of de ketel vervangen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.