Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poort forwarden werkt niet, hulp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik probeer op verschillende manieren poorts te openen op mijn router, helaas heeft geen enkel forum / filmpje op youtube mij nog geholpen, kan een van jullie misschien mij wijzen op de fouten die ik maak?

DHCP settings etc.
http://imgur.com/rjKhIoF

Relevante software en hardware die ik gebruik

XPeria box van KPN, een switch en een 2e router aangesloten op de switch

-----Ik ben niet opzoek naar opmerkingen zoals port forwarden hoeft niet is alleen voor dit en dit :D ---

Alle reacties

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Dus router KPN----switch----router?

Daar gaat het al fout. Je hebt twee kapiteins op een schip staan. Tenzij je de tweede router (of een van de twee) niet aan routering laat doen.

In dit geval is portforwarding niet nodig. Want het gaat niet werken niet. (Kon het niet laten.....)

[ Voor 22% gewijzigd door __R__ op 25-05-2016 17:15 ]

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Als je netwerk zo gaat :

- > Internet (KPN ) -> switch -> (router2) -> PC

dan stel je op je de kpn modem een forward van de juiste porten naar het IP van router2 en dan op router 2 zet je een forward op die inkomende poort door naar PC.

(voorbeeld :)

ip kpn : 192.168.1.1
IP router2 : 10.10.10.1
PC ip : 10.10.10.108

Dan zou je dus ip forward doen van de port op 192.168.1.1 naar 10.10.10.1

en dan in het menu van 10.10.10.1 stel je een forward in naar PC ip.

Zit je nu via Wireless of zit je qua pc bekabeld op je switch (dan bypass je de router2) dan zou je eventueel direct een forward op het 192.168.1.1 adress instellen.

Ik kan je wel even wat verder helpen hiermee als je wilt , al moet ik nog even terug verkassen van werk naar woonplaats.

Kijk evne of je eruit komt en zo niet stuur me dan even een prive bericht met je skype info en dan kijken we in +- 1.5 uur er even naar via skype. Zal niet langer duren dan een paar minuten om in te stellen denk ik.

En KPN xperia box met router erachter kan best , zelfs met switch ertussen , het is meer afhankelijk van wat welke router doet (DNS / DHCP etc).

EDIt : als je het niet zeker weet Zet dan even de DMZ op de Experia box door naar je 2e router en stel daar een DMZ in naar je PC.

[ Voor 5% gewijzigd door Aionicus op 25-05-2016 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
__R__ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:14:
Dus router KPN----switch----router?

Daar gaat het al fout. Je hebt twee kapiteins op een schip staan. Tenzij je de tweede router (of een van de twee) niet aan routering laat doen.

In dit geval is portforwarding niet nodig. Want het gaat niet werken niet. (Kon het niet laten.....)
...................................v->deze router is alleen voor de wifi, hier staan geen apparaten aan verbonden
Het is KPN----switch----router
......................^-> deze switch heeft weer een kabel naar mijn PC

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Dus KPN router ---------- switch ------------ acces point
..................................... /
....................................... /
...........,.......................... pc

Apart. Want dan zou je het goed moeten hebben ingesteld. Wat ik eigenlijk gedaan heb in mijn router is bij doel poort=55 is in de router poort 54 tot en met 56 ingesteld. Omdat ik niet zeker wist of het nu tot, of tot en met, was.

[ Voor 27% gewijzigd door __R__ op 25-05-2016 17:39 . Reden: Lay-out effe opknappen ]

Verwijderd

Topicstarter
__R__ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:37:
Dus KPN router ---------- switch ------------ acces point
..................................... /
....................................... /
...........,.......................... pc

Apart. Want dan zou je het goed moeten hebben ingesteld. Wat ik eigenlijk gedaan heb in mijn router is bij doel poort=55 is in de router poort 54 tot en met 56 ingesteld. Omdat ik niet zeker wist of het nu tot, of tot en met, was.
hmm dan ga ik dat is doen op allebei de routers, kijken of het iets uit maakt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik het zo lees, maar de tekeningen in ASCII zijn wat lastig, lijkt me het dat je als volgt te werk moet gaan.

- KPN-screenshot, rechtsbovenin -> TEST
- KPN-screenshot, rechtsonderin -> TEST kiezen uit de pulldown lijst en dan de start/end port & TCP en/of UDP applyen

Vergeet trouwens niet dat als je daadwerkelijk Battlefield wil forwarden, dat je er met poort 3659 niet bent.
TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 25-05-2016 17:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MAX3400

MAX3400

Dat had **** wel ff in de startpost hier gemogen; volgens mij geldt er nog steeds een informatie-voorziening hier alvorens het topic te starten? Bedankt voor het melden.

Daarbij; je kan port-forwarding niet laten bestaan (oneindig) als je met DHCP Automatic gaat werken op je endpoints. Je hebt kans dat de lease verloopt en/of dat er IP-hijacks op je netwerk kunnen ontstaan.

Port forwarden? Begin maar met static IP's uitdelen op de daadwerkelijke DHCP server; en dan mag Uccino zelf even bekijken/bedenken welk device dat is in zijn netwerk.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:15:
[...]

Dat had **** wel ff in de startpost hier gemogen; volgens mij geldt er nog steeds een informatie-voorziening hier alvorens het topic te starten? Bedankt voor het melden.

Daarbij; je kan port-forwarding niet laten bestaan (oneindig) als je met DHCP Automatic gaat werken op je endpoints. Je hebt kans dat de lease verloopt en/of dat er IP-hijacks op je netwerk kunnen ontstaan.

Port forwarden? Begin maar met static IP's uitdelen op de daadwerkelijke DHCP server; en dan mag Uccino zelf even bekijken/bedenken welk device dat is in zijn netwerk.
De volgende stap in dat topic zou waarschijnlijk een DHCP Binding zijn, zodat het IP gelijk bleef

• MAX3400

MAX3400

RobinF schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:36:
[...]

De volgende stap in dat topic zou waarschijnlijk een DHCP Binding zijn, zodat het IP gelijk bleef
Tja, maar als ik het snel doorlees, vind KPN (of de poster daar) van niet
RobinFlikkema
Ambassadeur van KPN

Opties: Netwerkcentrum > Adapterinstellingen wijzigen > IPV4 > Configureren(?)
Dat wil je op automatisch hebben
Maar ja, wie ben ik... In ieder geval heb ik (nog) geen KPN maar in mijn alleraardigste onschuld ben ik dagelijks bezig met routers/firewalls/Microsoft-DHCP/IPAM dus mogelijk dat mijn opmerkingen over "reservations en static IP" handig zijn :)

Pagina: 1