Fritzbox 7360 vdsl fiber.nl problemen met accespoint

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb een vaag probleem met het instellen van een accespoint achter onze fritzbox 7360 vdsl wifi modem
op een of andere manier krijg ik geen enkele router fatsoenlijk draadloos werkend als accespoint achter onze fritbox 7360, dit inmiddels geprobeerd met 3 routers linksys ea6300, archer c7 v2, ( Huidige Asus RT N66u )

via lan pc1 \ pc2 \ pc3 heb ik geen enkel probleem om op internet te komen en haal ik ook gewoon de maximale snelheden,

maar op een of andere manier krijg ik geen betrouwbare draadloze verbinding naar het asus wifi netwerk ik kan soms wel en soms geen verbinding maken met ssid rt66u als ik bijvoorbeeld mijn galaxy s6 of iphone 6 gebruik, af en toe lukt het verbinden wel maar heb ik gewoon geen internet of werkt dit heel erg langzaam
soms lukt verbinden helemaal niet en geeft mijn telefoon enkel verbinden aan en kapt er vervolgens mee

ik heb het idee dat de fritzbox niet genoeg ip adressen toewijst aan de asus accespoint
heeft iemand enig idee wat er kan zijn of een soort gelijk iets meegemaakt ?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/uwoyp.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 17:02 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-05-2016 20:11)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Dat veranderd de zaak en dan heeft het zeker met IGMP snooping te maken (en kan de Fritz er ook niets aan doen verder...) omdat die het alleen maar voor zijn eigen poorten aan of uit kan zetten (en omdat er IPTV boxen aan de asus hangen moet het daar dus heen)

Dan heeft het zeker met IGMP snooping te maken. Beetje extreem maar je kan eens kijken wat er gebeurt als je de Asus in router modus zet, IGMP snooping aan, DHCP uit (hij wil dan een IP van je hebben, geef daar ip 192.168.178.254 op ) en de WAN poort leeg laat. (sluit de kabel van de Fritz dus aan op 1 van de LAN poorten (zou nog net moeten kunnen gezien je tekening).

Je bent dan wel een poort op de asus kwijt (de wan poort) maar IGMP snooping staat dan aan.... (dan is het alleen de vraag of hij dat ook vanaf de LAN kant doet, maar daar kom je maar op 1 mannier achter....

Je kan trouwens wel testen of het hier aan ligt door alle IPTV boxen (ook beneden) even los te koppelen. Dan zou WiFi het weer moeten doen.

Als het op die mannier niet werkt kun je een switch aanschaffen die IGMP snooping ondersteunt (zoals de Netgear GS105E LET OP HET EXACTE TYPE!!!) en deze voor de Asus plaatsen. Sluit dan de 2 IPTV boxen en de asus aan op de switch (en andere PC's verder op de Asus). De switch zorgt er dan voor dat de multicast stream niet naar de asus gaat en dus niet je WiFi verstoort.

zie hier voor wat meer info http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301

[ Voor 8% gewijzigd door VVV-007 op 25-05-2016 19:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Je hebt je Asus static ingesteld maar deze zit nu in de DHCP range van de fritz. (al heb je er wel bij staan dat de ASUS een ip via DHCP krijgt ... beetje verwarrend)

Als de asus zijn ip via DHCP krijgt is het prima zo (alleen kan het zijn dat het IP waarom je de asus kan benaderen dan verandert

Als je de asus static hebt ingesteld, moet je de DHCP range van je fritz even aan passen en laten beginnen bij 192.168.178.3

Wat het ook kan zijn is dat je IGMP snooping uit hebt staan op de fritz.De multicast die naar de TV box moet gaan kan dan ook uitgezonden worden via je wifi waarmee je inderdaad je hele wifi plat trekt.

Je kan op de asus IGMP snooping aanzetten (zit geloof ik onder LAN en dan IPTV) dat zou het probleem moeten oplossen.Als het daar nu niet beschikbaar is vanwege accespoint modus moet je de setting bij de Fritz even opzoeken en controleren (IGMP snooping moet dus aan) Ik ken zelf de fritz niet dus het kan zijn dat ze het anders noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor je snelle reactie !

ik heb de asus nogmaals gereset naar standaard instellingen als je de asus in routermode hebt staan heb je inderdaad de optie igmp snooping zodra je hem in accespoint mode zet dan is deze optie niet meer zichtbaar onder lan, ik loop nu al een kwartier te zoeken op het fritzbox modem maar kan deze optie helaas niet vinden :( heb je mischien nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk dat ik iets stoms roep maar kan de Fritzbox niet in "IP Client Mode" gezet worden waarna de Asus als Router(mode) kan worden ingesteld?

Ik weet alleen niet wat dat doet voor je TV aangezien ik niet lees/weet of er ook IPTV over de Fritzbox naar de TV moet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de situatie ligt iets anders dan ik eerder heb omschreven excuses ! zie de nieuwe bijlage mischien gaat het verkeerd omdat ik twee televisies heb aangesloten op de asus router voor de bovenverdieping te voorzien van iptv

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/35jxbnb.jpg

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• VVV-007
Dat veranderd de zaak en dan heeft het zeker met IGMP snooping te maken (en kan de Fritz er ook niets aan doen verder...) omdat die het alleen maar voor zijn eigen poorten aan of uit kan zetten (en omdat er IPTV boxen aan de asus hangen moet het daar dus heen)

Dan heeft het zeker met IGMP snooping te maken. Beetje extreem maar je kan eens kijken wat er gebeurt als je de Asus in router modus zet, IGMP snooping aan, DHCP uit (hij wil dan een IP van je hebben, geef daar ip 192.168.178.254 op ) en de WAN poort leeg laat. (sluit de kabel van de Fritz dus aan op 1 van de LAN poorten (zou nog net moeten kunnen gezien je tekening).

Je bent dan wel een poort op de asus kwijt (de wan poort) maar IGMP snooping staat dan aan.... (dan is het alleen de vraag of hij dat ook vanaf de LAN kant doet, maar daar kom je maar op 1 mannier achter....

Je kan trouwens wel testen of het hier aan ligt door alle IPTV boxen (ook beneden) even los te koppelen. Dan zou WiFi het weer moeten doen.

Als het op die mannier niet werkt kun je een switch aanschaffen die IGMP snooping ondersteunt (zoals de Netgear GS105E LET OP HET EXACTE TYPE!!!) en deze voor de Asus plaatsen. Sluit dan de 2 IPTV boxen en de asus aan op de switch (en andere PC's verder op de Asus). De switch zorgt er dan voor dat de multicast stream niet naar de asus gaat en dus niet je WiFi verstoort.

zie hier voor wat meer info http://forum.kpn.com/t5/I...IGMP-snooping/td-p/308301

[ Voor 8% gewijzigd door VVV-007 op 25-05-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik neem aan dat je dit bedoelt ?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zfvq08.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vs4tg2.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
Ja klopt inderdaad

Is het verder geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu lijkt alles prima te werken, hetzelfde net ook met de tplink archer c7 v2 geprobeerd maar dit werkt toch niet lekker dus heb ik de ASUS maar weer aangesloten tot nu toe draait alles soepel en snel
bedankt voor je hulp ik was nog niet bekend met het igmp gebeuren :)
Pagina: 1