Overstap van de GTX 970 naar de verwachte GTX 1070?

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Waffles
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:15
Beste Tweakers,

Ik heb eind vorig jaar een GTX 970 gekocht, onwetend dat de Pascal chipset ~6 maanden later er zou zijn - laat staan in dezelfde pricerange. Nu is mijn vraag, is het verstandig of de moeite waard om mijn huidige GTX 970 te verkopen en enkele dagen te wachten op de GTX 1070?

Mijn huidige GTX 970 trekt alles volop zonder problemen, maar het zou zonde zijn dat deze straks mijlen achter de nieuwe Pascal chipset lig. Ik zou hem namelijk kunnen verkopen voor ~250 euro nu het nog kan en dan de GTX 1070 pakken zodra deze beschikbaar is.

Wat is jullie visie hierop?

Bedankt alvast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: 'Nvidia GeForce GTX 1070 iets sneller in 3DMark dan GTX 980 Ti en Fur...

Beslis voor jezelf :) Het is iig een mooie upgrade. Of je het financieel ook wilt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En waarom zou iemand nu voor 250 euro een GTX970 kopen als een nieuwe nauwelijks duurder is, en ook ongeveer de helft van de 970's te koop lijkt te staan?

En de 1070, tja, hij is natuurlijk sneller, maar ook duurder. Als je nu nog happy bent met je GTX970 zou ik hem lekker houden, en desnoods kijken wat de opvolger van Pascal brengt, of wat AMD's Vega doet met de prijzen van de high-end kaarten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Waffles
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:15
RobinHood schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:55:
En waarom zou iemand nu voor 250 euro een GTX970 kopen als een nieuwe nauwelijks duurder is, en ook ongeveer de helft van de 970's te koop lijkt te staan?
Blijkbaar is er op Tweakers' vraag en aanbod genoeg vraag naar een GTX 970, ondanks dat de prijs iets lager ligt zou ik mijn GTX 970 gerust kunnen verkopen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 17:29
Je kan je GTX970 altijd verkopen, mits je echt iemand vindt die hem wil overnemen.
Hou wel in de gaten dat de GTX1070 nog niet beschikbaar is en dat de prijzen bij de launch iets hoger kunnen zijn dan de voorgespiegelde 400 euro.

Nu te koop aanbieden met de melding dat je de kaart levert als de nieuwe kaart beschikbaar is kan ook, maar dan krijg je er geen 250 euro voor (als je dat nu sowieso nog gaat krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
Ik vind het een beetje een magere vraag.
Wij kunnen niet zien wat jij met die kaart doet, welke games, welke resoluties en wat je verwachtingen daarbij zijn.
Vraag is dus zo niet te beantwoorden.
Graag meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlenderRender
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-04 00:26
Doctor Waffles,

Laat je niet gek maken als je tevreden bent over de prestaties van je GTX 970.
Het gaat tenslotte toch om het nut van kaart voor jouzelf?

Wat betreft de economische kant van 2e hands verkoop:
Kopers voor de GTX 970 zullen er de komende jaren blijven.

En net als met huizen (ver)kopen zijn er minstens deze manieren om te kijken naar de daling van 2e handsprijzen:
1. wat is de vervangwaarde van mn oude kaart?
2. hoeveel kan ik nog voor mn oude kaart krijgen?

Antwoord op de eerste vraag kan dus zijn: de vervangwaarde is de helft van een nieuwe gtx 1070 of 2/3e van een 2e hands gtx 1070.

Bij antwoord op de tweede vraag klopt dat het er slechter uit ziet: vandaag krijg je nog 250 EUR ervoor en volgend jaar misschien maar 180 EUR.

Ikzelf kijk altijd naar de vervangwaarde, dat maakt mij het meeste blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Graag lezen... aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Sowieso, speculeren over hardware dat nog nergens te koop is en niet eens degelijke revieuws heeft, is niet erg zinnig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.