Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn abonnement is afgelopen. Ik zou graag verlengen naar hollandsnieuwe 1000 en hier een telefoon bijnemen. Ik hoopte een paar tientjes te kunnen besparen door dit tegelijkertijd te doen. Het is belangrijk dat deze goed foto's en filmpjes van de baby kan maken en op kan slaan. Verder moet hij vooral niet te groot zijn, soepel werken bij licht gebruik en lang met een batterij doen met licht gebruik.

Ik zoek een?
Compacte telefoon met camera

Wat is je budget?
€200 ofzo. Als het nodig is meer, minder zou mooi meegenomen zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, whatsappen, foto's maken van de baby

Wat heb je zelf al gevonden?
Galaxy s5 mini, sony z5 compact

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft het zin zo'n s5 te kopen, doe je hier nog twee/drie jaar mee gezien het updatebeleid van samsung? Die z5 compact is wellicht wat duur, is die het waard voor mijn gebruik?

Beste antwoord (via GrowMyHair op 30-05-2016 09:57)

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Mijn vriendin heeft onlangs een Sony Z3 compact gekocht en die is er erg gelukkig mee.
Mocht jouw vriendin er inderdaad lang mee willen gaan doen, is een Z5 compact misschien geen slechte investering. Let wel dat de batterij na 2 jaar waarschijnlijk afneemt in kwaliteit. Als ik haar gebruik zo hoor, dan zal dat de bottleneck zijn (tenzij ze hem laat vallen ;)). Met een snapdragon 810 op een 720p scherm kan je jaren door.

Qua updates is het altijd afwachten.

Alle reacties

• kuijertje11
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-01-2022
Als ik u was zou ik gaan voor een samsung :)

-fijne dag!

Verwijderd

De Motorola Moto G 3de Gen is een goede smartphone met een goede camera.
http://www.gsmarena.com/moto_g_3rd_gen-review-1281p7.php

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 17:24 ]

• GrowMyHair
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord. Ik hoopte iets kleiners te vinden dan de nieuwe moto g, die is eigenlijk groot. Je linkt trouwens naar de 2013 versie van de moto g.

Verwijderd

Link is aangepast naar die van 2015. Sorry.
5 inch is voor mij compact, daar mijn smartphone een 6 inch is.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
GrowMyHair schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:22:

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft het zin zo'n s5 te kopen, doe je hier nog twee/drie jaar mee gezien het updatebeleid van samsung? Die z5 compact is wellicht wat duur, is die het waard voor mijn gebruik?
Uiteraard kan je twee/drie jaar met zo'n toestel doen, maar in 't geval van de Samsung Galaxy s5 mini hoef je dan niet meer op updates te rekenen. Updates gedurende twee jaar zijn er alleen voor de topmodellen: Galaxy S en de Note.
De mini is geen flagship, ontvangt dus hoogstens nog een update, mogelijk zelfs geen meer. Overigens zijn de specs van de mini ook veel minder, dan die van de 'echte' Galaxy S met het corresponderende nummer, dat betekent dus ook een minder goede camera.

Samen met de iPhone SE is de Sony z5 compact eigenlijk het enige 'kleine' model, dat niet meteen ook veel slechtere specs heeft, dan z'n grotere 'broer'.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
kuijertje11 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:25:
Als ik u was zou ik gaan voor een samsung :)

-fijne dag!
Je kan netzogoed geen antwoord geven als je toch niets onderbouwt.
Waarom zou hij voor de Samsung moeten kiezen dan?

Mocht je weer willen antwoorden, schrijf dan iets als "Als ik u was zou ik gaan voor een samsung omdat die ..."

• GrowMyHair
  • Niet online
Marly schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:02:
[...]

Uiteraard kan je twee/drie jaar met zo'n toestel doen, maar in 't geval van de Samsung Galaxy s5 mini hoef je dan niet meer op updates te rekenen. Updates gedurende twee jaar zijn er alleen voor de topmodellen: Galaxy S en de Note.
De mini is geen flagship, ontvangt dus hoogstens nog een update, mogelijk zelfs geen meer. Overigens zijn de specs van de mini ook veel minder, dan die van de 'echte' Galaxy S met het corresponderende nummer, dat betekent dus ook een minder goede camera.

Samen met de iPhone SE is de Sony z5 compact eigenlijk het enige 'kleine' model, dat niet meteen ook veel slechtere specs heeft, dan z'n grotere 'broer'.
Bedankt voor je antwoord. Goede specs zijn niet echt een vereiste. Full HD en een dikke processor zijn niet nodig. Een goede camera, compact (4,5 inch of een hele kleine 4,8 inch ofzo) zijn wel eisen. Ook moet deze twee/drie jaar gebruikt kunnen worden. De telefoon is trouwens voor mn vriendin. Ze heeft nu een moto g 2013 en had een S5 mini van haar werk. (ik heb zelf een LG G3 waar ik nog tevreden over ben.)

Acties:
  • Beste antwoord

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Mijn vriendin heeft onlangs een Sony Z3 compact gekocht en die is er erg gelukkig mee.
Mocht jouw vriendin er inderdaad lang mee willen gaan doen, is een Z5 compact misschien geen slechte investering. Let wel dat de batterij na 2 jaar waarschijnlijk afneemt in kwaliteit. Als ik haar gebruik zo hoor, dan zal dat de bottleneck zijn (tenzij ze hem laat vallen ;)). Met een snapdragon 810 op een 720p scherm kan je jaren door.

Qua updates is het altijd afwachten.

• GrowMyHair
  • Niet online
Bedankt voor de tips allemaal, het is de Z5 compact geworden en ze is er blij mee.
Pagina: 1