Toon posts:

Hoe kom ik aan producten voor mijn review kanaal.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik wil dus een review kanaal beginnen op youtube, maar ik heb veel producten aan hardware dat gewoon te oud is en waar ik dan ook betwijfel of het wel de reviewen waard is, ik heb wel gewoon een aantal producten(maximaal 10), die het wel waard zijn om te reviewen. Maar na die 10 videos zal ik zeker nog heel weinig abonnees hebben, dus kan ik ook niet bij een bedrijf kloppen om te vragen of ze me een gratis product kunnen laten versturen.

Moet ik dan maar verdergaan met games en software reviewen en nieuws uit de techniek-wereld brengen totdat ik een normale fanbase heb waarbij ik wel bij een (klein) bedrijf mee kan aankomen?

Alle reacties

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
Begin met de 10 producten te reviewen en als je dat na de 10de product nog steeds leuk vindt, kan je alvast bedrijven aanschrijven of ze iets willen opsturen en de links van de gemaakte video's meesturen zodat het bedrijf kan beoordelen of ze dat willen. Een andere methode is dat je zelf eerst gaat investeren in de producten die je wilt reviewen en hopen dat het op termijn terug betaald. :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Stefandepefan schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:43:
Begin met de 10 producten te reviewen en als je dat na de 10de product nog steeds leuk vindt, kan je alvast bedrijven aanschrijven of ze iets willen opsturen en de links van de gemaakte video's meesturen zodat het bedrijf kan beoordelen of ze dat willen. Een andere methode is dat je zelf eerst gaat investeren in de producten die je wilt reviewen en hopen dat het op termijn terug betaald. :)
Dit lijkt me het enige zinnige en mogelijke antwoord.

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 10:33
Leuk dat je een review kanaal wil beginnen, maar heb je al een idee waarin je jezelf gaat onderscheiden? Er bestaan namelijk al tientallen review kanalen, dus je moet met iets unieks op de proppen komen en daarbij zeer goede content aanleveren of al een groot bereik hebben om maar enigszins kans te maken met je kanaal.

Begin gewoon eerst is met een plan, probeer het maken van reviews een beetje onder de knie te krijgen, laat je content beoordelen door naasten en kijk dan is verder hoe je eventueel gesponsorde producten kunt binnenhalen. :)

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-12 15:02
Niet alleen dat, over het algemeen kost het een hoop moeite om iets losgepeuterd te krijgen bij bedrijven. Linus tech tips heeft er een hele goede video over gemaak, zal eens kijken of ik hem kan vinden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:06
Je kan toch ook producten kopen om te reviewen? Kun je ze erna eventueel weer verkopen. Als je het goed doet komen de gratis producten vanzelf. Je zal de het meeste views krijgen op producten waar nog geen andere reviews op Youtube over staan (of heel weinig).

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
chaoscontrol schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:54:
Je kan toch ook producten kopen om te reviewen?
Dat inderdaad. Als je het niet krijgt, dan zal je het zelf moeten kopen.
Je zal de het meeste views krijgen op producten waar nog geen andere reviews op Youtube over staan (of heel weinig).
Je zal de meeste views krijgen op de populairste producten. Het helpt natuurlijk wel als je 1 van de eerste bent, misschien dat je dat bedoelt? :P

The devil is in the details.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:06
Hahn schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:58:

[...]
Je zal de meeste views krijgen op de populairste producten. Het helpt natuurlijk wel als je 1 van de eerste bent, misschien dat je dat bedoelt? :P
Uiteraard. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

batumulia schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:53:
Niet alleen dat, over het algemeen kost het een hoop moeite om iets losgepeuterd te krijgen bij bedrijven. Linus tech tips heeft er een hele goede video over gemaak, zal eens kijken of ik hem kan vinden.

Zoals linus ook zegt: "the simple answer is, sorry, but basically, you can't."

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
FooBarz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:51:
Leuk dat je een review kanaal wil beginnen, maar heb je al een idee waarin je jezelf gaat onderscheiden? Er bestaan namelijk al tientallen review kanalen, dus je moet met iets unieks op de proppen komen en daarbij zeer goede content aanleveren of al een groot bereik hebben om maar enigszins kans te maken met je kanaal.

Begin gewoon eerst is met een plan, probeer het maken van reviews een beetje onder de knie te krijgen, laat je content beoordelen door naasten en kijk dan is verder hoe je eventueel gesponsorde producten kunt binnenhalen. :)
Ik ben nog ff mijn plan aan het verfijnen zodat ik er binnenkort aan kan beginnen.

Ik heb dan nog wel 2 vragen:

Mijn engels is niet geweldig als het gaat om praten maar als ik alleen Nederlands praat zal de fanbase veel kleiner zijn dan dat ik het in het engels doe. Zal ik dan gewoon engels proberen te praten, het houden bij nederlands of nederlands praten met engelse ondertiteling?(Want schrijvdn ben ik wel goed in)

Ik had gehoord van een manier dat je een product kunt kopen, hem reviewt en dan teruggaat naar de winkel en je het product teruggeeft en je geld terugkrijgt. Is dit ook een optie?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou het niet doen, maar goed als je het wil doen, doe het dan in het Nederlands. Hoewel een kleiner aantal potentiele kijkers, heb je dan tenminste iets 'unieks' (niet echt uniek want je bent ook niet de enige Nederlander die het doet), en als je ook nog eens het in het brak Engels doet, waarom zou iemand dan naar jouw kanaal kijken en niet naar eentje die wel fatsoenlijk Engels kan?

En die laatste optie, hoewel het theoretisch kan ben je dan een eikel (sorry, kan er niks anders van maken) en moet je niet vreemd opkijken dat na een aantal keer webwinkels niet meer aan je leveren. (Woon je bij je ouders? Als ja, dan moet je bedenken dat in dat geval die ook vreemd opkijken als ze wat willen bestellen en die weigeren het).

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:04:
Ik zou het niet doen, maar goed als je het wil doen, doe het dan in het Nederlands. Hoewel een kleiner aantal potentiele kijkers, heb je dan tenminste iets 'unieks' (niet echt uniek want je bent ook niet de enige Nederlander die het doet), en als je ook nog eens het in het brak Engels doet, waarom zou iemand dan naar jouw kanaal kijken en niet naar eentje die wel fatsoenlijk Engels kan?

En die laatste optie, hoewel het theoretisch kan ben je dan een eikel (sorry, kan er niks anders van maken) en moet je niet vreemd opkijken dat na een aantal keer webwinkels niet meer aan je leveren. (Woon je bij je ouders? Als ja, dan moet je bedenken dat in dat geval die ook vreemd opkijken als ze wat willen bestellen en die weigeren het).
En in het Nederlands praten met engelse ondertiteling? Is dat een optie? Want zoals ik al zei, ik kan moeilijk snel vloeiend engels praten, terwijl ik wel goed ben in het schriftelijke gedeelte van engels, engels ondertiteling is niet zo moeilijk dan.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zolang je het via de Youtube ondertiteling mogelijkheid doet (en het niet in de video zelf dus zet), kunnen mensen dan het iig aan/uitzetten afhankelijk van hun eigen idee. Het kan dat je mensen via Google op een video krijgt die het dan kunnen volgen. Tegelijk zal je er geen volgers uit krijgen (hoogstwaarschijnlijk), want waarom met ondertiteling het volgen als die mensen ook gewoon een Engels kanaal kunnen volgen?

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:49:
Zolang je het via de Youtube ondertiteling mogelijkheid doet (en het niet in de video zelf dus zet), kunnen mensen dan het iig aan/uitzetten afhankelijk van hun eigen idee. Het kan dat je mensen via Google op een video krijgt die het dan kunnen volgen. Tegelijk zal je er geen volgers uit krijgen (hoogstwaarschijnlijk), want waarom met ondertiteling het volgen als die mensen ook gewoon een Engels kanaal kunnen volgen?
En dat is dus wat ik moet verzinnen, waarom zouden ze naar mij moeten kijken, plan wat ik nu heb is alleen maar goede kwaliteit maar niet echt een sell point, die moet ik hebben om succesvol te zijn.

Verwijderd

N.a.v. je voorstel om spullen te kopen en daarna terug te brengen, reageer ik hier op.
Dit is dus echt not done! Producten zijn open gemaakt en gebruikt, de winkel is verplicht deze als 2e hands te verkopen. Je naait dus gewoon de winkel in dit geval.

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
Probeer china eens,

Ik werk al 3 jaar met verschillende bedrijven daar. Zij sturen iets op, ik maak een review en dan door naar n nieuw product.

Ik maak simpele geschreven bouwsels dus met youtube kun jij vast meer bereiken.

Beste is gewoon even een bedrijf te mailen, je verhaal te doen en wie weet gaan ze met je in zee.

*knip* Je quotum haal je maar op een andere plek

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 26-05-2016 18:24 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:40:
[...]

En in het Nederlands praten met engelse ondertiteling? Is dat een optie? Want zoals ik al zei, ik kan moeilijk snel vloeiend engels praten, terwijl ik wel goed ben in het schriftelijke gedeelte van engels, engels ondertiteling is niet zo moeilijk dan.
Realiseer je wel dat engelstaligen maar zelden gewend zullen zijn ondertiteling te moeten volgen, dus als je niet iets heel erg bijzonders en exclusiefs te bieden hebt, zullen ze al gauw doorzappen naar een andere review (als jouw video ueberhaupt in hun zoekresultaten verschijnt)

Wat producten betreft: zelf kopen en weggeven aan subscribers zou je kunnen proberen (heb je dus wel een sponsor voor nodig), dat kan een manier zijn om subscribers te lokken.

[ Voor 11% gewijzigd door anboni op 26-05-2016 12:08 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:21:
En dat is dus wat ik moet verzinnen, waarom zouden ze naar mij moeten kijken, plan wat ik nu heb is alleen maar goede kwaliteit maar niet echt een sell point, die moet ik hebben om succesvol te zijn.
Om het heel lullig te zeggen: je hebt momenteel niets. De meeste succesvolle reviewers beginnen als hobbyist, blijken er goed in te zijn en verdienen hun strepen en gaan dan gezocht worden door winkeliers/fabrikanten. Jij wilt nu juist direct naar dat stadium zonder de bloed, zweet en tranen, maar je geeft zelf al aan geen internationaal publiek te kunnen bereiken omdat je Engels niet erg goed is. Ambitie is goed, maar je moet er ook offers voor willen brengen :)

Begin gewoon als hobbyist, review de spullen die je gebruikt en kijk of mensen dat leuk vinden. Dan kun je altijd nog verder kijken. Zo leer je ook van fouten die je zult maken, kun je zien wat goed werkt en zo een betere reviewer worden.

Dat het proberen te misbruiken van de WKOA voor jouw doeleinden hier niet de bedoeling is, moge hopelijk duidelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 26-05-2016 19:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
mission schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:05:
Probeer china eens,

Ik werk al 3 jaar met verschillende bedrijven daar. Zij sturen iets op, ik maak een review en dan door naar n nieuw product.

Ik maak simpele geschreven bouwsels dus met youtube kun jij vast meer bereiken.

Beste is gewoon even een bedrijf als te mailen, je verhaal te doen en wie weet gaan ze met je in zee.

*knip*
En die producten, houd je die ook? Want als dat zo is en je krijgt best wel veel kan ik dat weggeven aan subscribers.

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 26-05-2016 18:23 ]

• mission
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:52:
[...]

En die producten, houd je die ook? Want als dat zo is en je krijgt best wel veel kan ik dat weggeven aan subscribers.
Dit kan natuurlijk wisselen per winkel maar ik mag alles wat ik binnen krijg houden.

Ik heb dan ook n aardige voorraad speakers, tablets, telefoons en andere spullen inmiddels.

Meeste verkoop ik echter weer. Weggeven help natuurlijk ook altijd

• mission
mission schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:05:

[mbr]*knip* Je quotum haal je maar op een andere plek[/]
Dat van dat quotum was overgens n geintje, lijstje was meer alle grote chinese winkels die ts vragen kan.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-12 19:31
Waarom maak je geen twee reviews per product. 1 in het Nederlands en 1 in het Engels. Zo oefen je jezelf en zie je gelijk of het aanslaat

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik ben begonnen met het schrijven van reviews, voor de lol

Daarna om het publiek iets te onderwijzen..

De derde schreef ik mee te dingen in een wedstrijd. Oh ja, ook nog glanzend gewonnen. :)

Daarna om te laten zien dat ik geen 2 linker handen heb.

De 5e keer ben ik geselecteerd voor een wedstrijd.

En gewonnen met deze review..

Daarna met deze wedstrijd mee gedaan.

Deze inzending gedaan, maar net buiten de prijzen gevallen.

Daarna een 4k monitor gewonnen als nog een jaar later (moet ik nog een review van produceren).

[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 26-05-2016 20:23 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
mission schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:43:
[...]

Dat van dat quotum was overgens n geintje, lijstje was meer alle grote chinese winkels die ts vragen kan.
Maar zijn dat dan webshops die je bereikt of zijn het de ontwikkelaars van de producten zelf?
StecaGrid schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:46:
Waarom maak je geen twee reviews per product. 1 in het Nederlands en 1 in het Engels. Zo oefen je jezelf en zie je gelijk of het aanslaat
Is wel slim, is wel dubbelwerk maar kijken of ik dat kan regelen. Ik zal mijn eerste paar video's wel op tweakers zetten(als dat mag) voor feedback van jullie. Zal waarschijnlijk in het weekend gebeuren.

• mission
Je bereik natuurlijk de webshops dan.

Maar dan heb je wel de basis. Als je direct naar een fabrikant gaat zonder enig bewijs of iets dan verzeker ik je dat je er niet tussen komt.
Pagina: 1