Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet van woonkamer naar kantoor via UTP kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pancras1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-01-2022
In de woonkamer komt onze kabel binnen voor tv en internet, met de bekende Ziggo modem. Nu heb ik in mijn kantoor met wifi erg slechte ontvangst. Omdat we aan het verbouwen zijn, hebben we een vaste UTP kabel kunnen trekken van woonkamer naar kantoor.

In de muur in de woonkamer heb ik nu het kastje waar de kabel op binnenkomt geïnstalleerd. Dat werkt. Wifi werkt ook. Naast de binnenkomstplek, heb ik een wanddoos zitten met UTP. Deze wanddoos staat door een UTP kabel in contact met de wanddoos in het kantoor. Ik heb een sokkel (UAE 8) om erop aan te sluiten aan beide kanten.

Mijn vragen:

1. Moet ik de wanddozen in woonkamer en kantoor nu straight of cross aansluiten? Er ligt nu alleen de UTP kabel in, die moet ik dus nog de sokkels (UAE) aansluiten.

2. En kan ik een utp kabel van de ontvanger van Ziggo in de woonkamer in de UAE kastje stoppen en heb ik dan internet via een utp kabel in mijn kantoor?
Oftewel: hoe zorg ik dat ik internet krijg in het kantoor via de getrokken utp kabel?

Ik hoop dat mijn vraag helder is zo. Graag jullie hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door Pancras1 op 25-05-2016 15:31 ]

Alle reacties

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
1. straight
2. Ja (mits je modem bedoeld)

Carpe Diem

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. In principe maakt het tegenwoordig geen klap meer uit, alle moderne apparatuur kan dmv autodetection goed werken. Maar als je het goed goed, sluit gewoon alles straight aan.

2. Met UTPkastje bedoel je de wandcontactdoos? Die kun je gewoon doorlussen vanaf een switch.

• Pancras1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-01-2022
Ok, dank voor jullie antwoorden.

We hebben een utp kabel via het plafond lopen. Die komt nu aan beide kanten uit in een open wanddoos uit de muur. Ik wil daar aan beide kanten een sokkel (uae) in plaatsen. In de woonkamer staat de modem. Kan ik nu beter een stekker maken aan de utp kabel die we getrokken hebben en die in de modem steken? Of beter de wanddoos verder af installeren met een uae en dan een losse utp kabel tussen modem en de nieuwe uae plaatsen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De afkorting "UAE" is mij in ieder geval niet bekend (buiten context Verenigde Arabische Emiraten...), maar ervan uitgaande dat je 'wandcontactdoos' bedoelt: ja, dan wil je een wandcontactdoos monteren en vervolgens met korte patch cable naar modem.

Oslik blyat! Oslik!