Vraag

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-01 12:59
Beste Tweakers.

Kort geleden heb ik voor een Sony Vaio een upgrade setje gekocht.
Dit bestond uit een Corsair Force LE SSD en een setje van 2x 4GB Corsair werkgeheugen.
De SSD werkte direct, helaas zodra ik dit nieuwe geheugen plaatste ging de laptop wel aan maar bleef het scherm zwart, alleen het powerledje ging branden zonder piepjes, ook met 1 module werkte de laptop niet.

Ik had dit geheugen gekocht omdat de processor tot 1066MHZ DDR3 ondersteunde.
Inmiddels heb ik dit geheugensetje retour gestuurd naar de winkel, dus ben ik weer opzoek naar een nieuw setje van 2x4GB werkgeheugen.

Ik heb het laatste bios op de laptop gezet, helaas mocht dit niet werken.
Ook heb ik nog gezocht op Google, ergens op een forum wordt vermeld dat dit bestelde geheugen voor Macbooks zou zijn, maar dit weet ik niet zeker.
Zou de Sony Vaio misschien niet overweg kunnen met Corsair geheugen, of had ik per ongeluk toch Macbook geheugen gekocht ?

Laptop model :
pricewatch: Sony Vaio VPCCW1S1E/W Wit

Bestelde geheugen :
pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen met dit probleem. :)

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt altijd de pech dat een module niet compatible is met je systeem. Er is geen specifiek Macbook geheugen, die dingen hebben tegenwoordig ook gewoon Intel CPU's die dezelfde geheugencontrollers hebben als die van Intel CPU's in andere configs.

Probeer gewoon een ander kitje, en je kunt ook prima DDR3-1600 spul pakken, je systeem klokt dat dan wel terug.

• Sincery
Bedankt voor de snelle reactie. :)
Ik zou graag bij Corsair blijven indien mogelijk, als de ValueSelect modules niet werken, zouden de Vengeance serie een optie kunnen zijn om deze te proberen ?
En inderdaad zou ik dan de 1333MHZ / 1600MHZ modules kunnen nemen.
Is DDR3L compatible met deze laptop, of gaat dit niet goed werken ?
TERW_DAN schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:30:
Je hebt altijd de pech dat een module niet compatible is met je systeem. Er is geen specifiek Macbook geheugen, die dingen hebben tegenwoordig ook gewoon Intel CPU's die dezelfde geheugencontrollers hebben als die van Intel CPU's in andere configs.

Probeer gewoon een ander kitje, en je kunt ook prima DDR3-1600 spul pakken, je systeem klokt dat dan wel terug.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sincery schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:37:
Bedankt voor de snelle reactie. :)
Ik zou graag bij Corsair blijven indien mogelijk, als de ValueSelect modules niet werken, zouden de Vengeance serie een optie kunnen zijn om deze te proberen ?
Jup, proberen kan altijd natuurlijk. Maar ik zou niet specifiek vast blijven zitten bij Corsair, als iets anders net zo lekker werkt, waarom niet.
En inderdaad zou ik dan de 1333MHZ / 1600MHZ modules kunnen nemen.
Is DDR3L compatible met deze laptop, of gaat dit niet goed werken ?
DDR3L werkt op 1.35V, als je dat kunt instellen ipv de 1.5V van DDR3, dan moet 't gaan, anders jaag je wel wat meer stroom door je module dan waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn.

• Sincery
TERW_DAN schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:14:
[...]

Jup, proberen kan altijd natuurlijk. Maar ik zou niet specifiek vast blijven zitten bij Corsair, als iets anders net zo lekker werkt, waarom niet.

[...]

DDR3L werkt op 1.35V, als je dat kunt instellen ipv de 1.5V van DDR3, dan moet 't gaan, anders jaag je wel wat meer stroom door je module dan waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn.
Dan lijkt het mij inderdaad beter om bij DDR3 te blijven, om geen problemen te creëren.
Op het Notebookrevieuw forum had men hetzelfde probleem.
Het forumlid had de Corsair Valueselect DDR3 1333MHZ kitje gekocht en deze bleek te werken in het Sony model. Hierna gekocht hij het DDR3 1066MHZ kitje en deze werkte bij hem ook niet met exact dezelfde problemen, het zwarte scherm.

Zit er dan verschil tussen de 1066 en 1333MHZ van ValueSelect ?

1066 module : pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
1333 module : pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Forum waar dit vermeld wordt : http://forum.notebookrevi...-with-ram-upgrade.709933/

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Check ook de memory configurators van een aantal merken, bijv:
http://www2.corsair.com/r....aspx?rid=13251&id=834648

en
http://eu.crucial.com/eur...e-for/Sony/vaio-vpccw1s1e

[ Voor 22% gewijzigd door wagenveld op 25-05-2016 16:37 ]

Pagina: 1