Mijn vraag
Hoe moet ik windows 10 schoon installeren vanuit windows 7? En zijn daarna alles drivers weer nodig?
(RAM zit in een XMP voor 2400mhz op dit moment, is bios updaten nodig of blijft dat buiten windows)
Relevante software en hardware die ik gebruik
De software die ik nu heb is een windows 7 home licentie van 64bit.
Ik heb veel nagekeken en gelezen op internet en het word mij er niet bepaald duidelijker op. Sommige mensen doen de upgrade zodat ze alles kunnen bewaren maar zeggen dat een clean install beter is omdat windows 7 of een andere versie er dan niet onder/achter hangt.
MIjn computer is nu net 1 jaar oud en de tijd voor de gratis overschakeling naar windows 10 is bijna om. Graag wil ik een clean install doen want ik heb er niet veel meer op dan de OS op mijn SSD en op mijn HDD steam met mijn games. Compleet alles er af gooien is voor mij dus geen probleem.
De specificaties die ik heb zijn als volgt ( alleen hardware dat drivers en of invloed heeft op de os en opslag)
CPU: I7-4790k
MoBo: ASUS VII FORMULA(watchdogs)
RAM: Corsair Vengeance pro
GPU: Gigabyte G1 gaming gtx970
SSD: Kingston hyper x 120gb
HDD: Seagate 1tb 7200rpm
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
YouTube: Windows 10: Should You Upgrade or Clean Install?
YouTube: CNET How To - Watch how we did a clean install of Windows 10
en dergelijke bronnen
Hoe moet ik windows 10 schoon installeren vanuit windows 7? En zijn daarna alles drivers weer nodig?
(RAM zit in een XMP voor 2400mhz op dit moment, is bios updaten nodig of blijft dat buiten windows)
Relevante software en hardware die ik gebruik
De software die ik nu heb is een windows 7 home licentie van 64bit.
Ik heb veel nagekeken en gelezen op internet en het word mij er niet bepaald duidelijker op. Sommige mensen doen de upgrade zodat ze alles kunnen bewaren maar zeggen dat een clean install beter is omdat windows 7 of een andere versie er dan niet onder/achter hangt.
MIjn computer is nu net 1 jaar oud en de tijd voor de gratis overschakeling naar windows 10 is bijna om. Graag wil ik een clean install doen want ik heb er niet veel meer op dan de OS op mijn SSD en op mijn HDD steam met mijn games. Compleet alles er af gooien is voor mij dus geen probleem.
De specificaties die ik heb zijn als volgt ( alleen hardware dat drivers en of invloed heeft op de os en opslag)
CPU: I7-4790k
MoBo: ASUS VII FORMULA(watchdogs)
RAM: Corsair Vengeance pro
GPU: Gigabyte G1 gaming gtx970
SSD: Kingston hyper x 120gb
HDD: Seagate 1tb 7200rpm
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
YouTube: Windows 10: Should You Upgrade or Clean Install?
YouTube: CNET How To - Watch how we did a clean install of Windows 10
en dergelijke bronnen