Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prijs kwaliteit 2e hands goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mafmalloot
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2023
Goedemiddag,

Ik ga over een 3tal maanden een opleiding applicatie en mediaontwikkelaar volgen, en hiervoor heb ik een laptop nodig.
Echter heb ik een zeer beperkt budget en ben ik dus maar op marktplaats afgestruind.

Ik kwam voor 500 euro de volgende advertentie tegen en die is voor mij gereserveerd tot morgen.
Graag zou ik willen weten of voor bovenstaande opleiding deze voldoet.

Tevens ben ik zelf over alles te spreken behalve de video kaart.... Ik speel niet vele nieuwe high end games op de laptop ( heb ik een desktop voor ). Maar spellen als Civilzation 5 bijvoorbeeld zou ik er toch graag op spelen samen met mijn vriendin ( zij laptop, ik pc bijvoorbeeld ).

Hieronder de advertentie:

Goedendag bij deze bied ik mijn Asus Rog gaminglaptop te koop aan ivm overstap naar desktop pc.De laptop verkeerd in uitstekende staat en er zijn extra componenten aan toegevoegd waardoor de laptop nog beter en sneller presteert.Ook zit er een splinter nieuwe accu bij met bon die recent is aangeschaft (nieuw in doos)Naast geweldige looks presteert deze laptop zeer goed in combinatie met i7 processor,8 gb ram en 256 gb ssd.Echt een krachtpatser dus voor games en uiteraard voor normaal gebruik.
Specificaties zijn :
Asus Rog Gaminglaptop G73JW (met doos,boekjes,drivers cd)
Processor : i7 740 QM 1.73 GHz quad core max turbo 2.80 GHz
Geheugen : 8 GB DDR 3 1333 mhz
Videokaart : Nvidia Geforce 460 M Cuda 1,5 GB
Besturingssysteem Windows 10 professional 64 bitt
Hdd en Ssd : 256 GB Crucial ssd (zgan paar uur gebruikt) en 500 gb hdd
Verder heeft de laptop usb 3.0 en usb 2.0,Blurayspeler,hdmi,cardreader en vga aansluiting en heeft een 17.3 inch full hd beeldscherm.
De laptop wordt geleverd in originele doos met boekjes,drivers cd,s en originele oplader.Verder een coolermaster cooling pad met verstelbare fans waardoor de laptop nog koeler blijft tijdens gebruik en een laptoptas en trust gamingmuis.
Heeft u interesse in deze gaminglaptop graag een persoonlijke mail en ik antwoord zo spoedig mogelijk terug mits het bod reeël is dus graag bieden naar waarden.Eventueel is de laptop te koop zonder ssd maar met extra 2e 500 gb hdd dus totaal 1 terrabyte voor 450 euro.Mvg geert

Nou lijkt me dit voor 500 een goede deal, maar ik kan het maar 1 keer uitgeven dus vraag toch om advies. Als iemand iets beters heeft voor dit bedrag hoor ik het zeer graag!! _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
Hier heb je de tweakers.net review van de laptop:

http://tweakers.net/revie...g73-opgefrist-op-pad.html

Voor die tijd was het een zeer mooie laptop. Let echter wel op de datum. Deze laptop is al zes jaar geleden uitgebracht. Buiten het feit dat de hardware al verouderd is heeft dit ook wat praktische consequenties. Hij is voor de performance erg zwaar en lomp in vergelijking met moderne laptops, wat erg vervelend kan zijn als je hem mee moet nemen voor de studie. Ook zal de accuduur niet al te best zijn, omdat de hardware relatief veel energie slurpt.

Ik zou dus zoeken naar een wat nieuwere laptop die gelijk presteert en mobieler is. Het wordt dan wel moeilijk om er een goede ssd in te krijgen.

• Mafmalloot
Hoi RamonK,

Bedankt voor je feedback!
Echter zit er een nieuwe accu in ( zie advertentietext ) en of iets lomp of zwaar is maakt me niet zoveel uit, Ik ben zelf ook lomp en zwaar( lees zwaar, niet dik ) dus wat extra gewicht maakt me niet echt uit.

Echter zit ik echt aan dat budget, heb je zelf een idee waar ik voor dat budget een dedicated videokaart, i7, 8 gig ram en een aardige ssd+ harde schijf kan krijgen?
Tevens zit er coolermaster bij, laptoptas, game muis en alle boekjes cd's e.d,

Ik kan simpelweg niks vinden, voor 500 euro kom ik altijd dingen tegen zonder videokaart... of zonder ssd.. of met een i3/i5.

Ik ben inderdaad beetje worried over de leeftijd van de laptop. Maarja bij gebrek aan beter?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Met het gebruik wat jij beschrijft heb je geen dedicated videokaart nodig. De huidige generatie geïntegreerde kaarten is meer dan goed genoeg (Ik draai zelf World of Warcraft op geïntegreerde graphics en dat is een stuk zwaarder dan Civ5).

De 6 jaar oude i7 is de laptop die jij als voorbeeld geeft is zwaar inferieur aan zo'n beetje alles wat er op dit moment te krijgen is. Een i3 van tegenwoordig loopt rondjes om die i7.

Mijn advies: Zoek naar een recentere CPU, vergeet de discrete GPU en let vooral op geheugen en SSD (Voor media wil je mischien liever naar 16GB om aan grote grafische zaken te werken).

• Mafmalloot
Hey,
Zit dan weer geen ssd in, wel betere videokaart. Maar gezien ik niet intensief game met deze laptop denk ik dat de ssd handiger is.
Maar heel erg bedankt voor ook uw input!

• Mafmalloot
Dan ga ik deze wellicht afzeggen, lullig voor de beste meneer maar als dit inderdaad zo slecht is als wat jullie aangeven dan zie ik het toch niet zitten om daar 500 voor uit te geven...

Heeft iemand anders nog een idee wat ik voor 500-550 kan halen? Het liefst met ssd

• MAX3400

MAX3400

Mafmalloot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:29:

Heeft iemand anders nog een idee wat ik voor 500-550 kan halen? Het liefst met ssd
Ja, dat heet eigen onderzoek... Ondanks dat je niet veel op GoT hebt gepost, is er enige kennis en eigen inzet vereist om tot een goed topic te komen. Zo zou je oude BBG's kunnen lezen, reviews algemeen kunnen lezen maar ook even zelf wat benchmarks opsnorren van bepaalde SSD's of SSHD's alsmede bepaalde CPU's om tot een beter idee/vergelijk te kunnen komen.

Je staart je nu "blind" op bijvoorbeeld SSD terwijl ik, juist in jouw situatie voor studie, liever een grotere HDD zou willen hebben want je kan er donder op zeggen dat je zometeen allerlei applicaties voor werk moet installeren en dan is een SSD mogelijk snel te klein.

De vereisten voor jouw studie zijn toch bekend bij het onderwijs-instituut; mogelijk dat zij ook ideeen/kortingen kunnen bieden op laptops die voldoen voor de duur van de studie. Het zou dan ook een optie zijn om even contact te zoeken met iemand daar?

• Mafmalloot
Hoi Max,

Ik heb inderdaad een lijst gekregen waar een i7 op werd geadviseerd, en het liefst een harde schijf met 72000rpm of een ssd.
Tevens 8 gigabite.

Videokaart is meer voor mijzelf..
Ik ben echt al weken aan het zoeken maar benchmarks zijn voor mij ook nog lastig te "lezen"
Wat ik dan graag zou vragen aan jullie deskundigen ;) is dit: Als je nu voor 550 euro een laptop kon uitzoeken. Welke zou dit zijn?

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 21:20
Ook als je hier in de V&A-sectie kijkt kun je zelf criteria instellen en zo zien wat er voor jou tussen zit.

V&A aangeboden: HP ZBook 15 een jaar oud Zoiets bijvoorbeeld
V&A aangeboden: Sony Vaio SVP1322X2EB 13" ultrabook, 4gb, i5, 1080p touch, 25... Of dit als je aan 13" ook genoeg hebt. Kijk gewoon eens wat er tussen zit en waar jij je comfortabel bij voelt.

• Mafmalloot
Bedankt Eelcootjuh! Ik ga kijken.

ONdertussen hoor ik graag meer verzoeken! Alles mag rond die prijs

• MAX3400

MAX3400

Mafmalloot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:37:

Ik heb inderdaad een lijst gekregen waar een i7 op werd geadviseerd, en het liefst een harde schijf met 72000rpm of een ssd.
Tevens 8 gigabite.
72000rpm? Bestaat niet
i7 -> generatie/family niet beschreven
8 gigabite what? Ik neem aan RAM

Maar als er een advies wordt uitgebracht, is er toch heel simpel op Tweakers en andere sites een vergelijking te maken welke machines hieraan voldoen? Dan kan je kijken wanneer ze zijn uitgekomen en moeten kosten (of kostten) en dan kijken of er budget-technisch ergens eentje te koop staat (nieuw of tweedehands)?

Vandaar dat ik zojuist aangaf of je even wat wilde lezen; je zegt dat je het gedaan hebt maar als iets lastig lezen is, dan vraag ik me zelfs af of een advies van ons alsnog voldoende gaat zijn. Sommige mensen adviseren uit de losse pols (zonder dat jij er iets van leert), andere mensen stellen vragen (die je niet kan beantwoorden). Dat je bepaalde zaken niet begrijpt; totaal geen probleem aangezien er zat topics/sites zijn die daarin kunnen voorzien maar ik proef een beetje onwil en je hebt het liefst een kant & klaar antwoord.

Dus nee; ik wil best heel graag een machine aanwijzen die voldoet maar omdat ik in een branche werk waar maatwerk en uitvragen hoog in het vaandel staat, heb ik helaas niet voldoende info/vertrouwen dat ik jou een sluitend antwoord kan geven.

• Mafmalloot
Beste Max,

Ik ga verder zoeken en ik sta open voor suggesties.
Ik ken niet alle termen inderdaad, en ben nog nieuw en zal beter mijn best doen me te verdiepen alvorens ik hier nog wat plaats.

Mocht iemand alsnog wat vinden en denken dat het iets voor mij is? Dan alsnog graag ;)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52
Belangrijk is inderdaad dat je je realiseert dat een 'Core i7' van alles kan betekenen als er verder geen extra informatie bij staat. Ik geloof dat er in de tussentijd al iets van 6 Core i7-generaties geweest zijn waarbij de eerste generatie natuurlijk niet te vergelijken valt met de huidige Core i7's. Dat komt een beetje op hetzelfde neer als zeggen: een processor van maar liefst 3GHz! Dat zeg namelijk helemaal niets zonder context.

Ook zijn de huidige integrated graphics weer sneller dan een oude dedicated kaart. Het verbaasde mij echt dat een game als Flatout 2 op mijn Ultrabook met integrated graphics op max details zonder problemen stabiel op 60 fps draait!

Ik weet het, het is allemaal lastig vergelijken, dat is ook vervelend...maar begin in ieder geval met door te hebben dat je meer details nodig hebt van onderdelen om goed te kunnen vergelijken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Mafmalloot
Hoi Luuk,

Bedankt voor je feedback.
Het is mij echt allemaal in het duister tasten.. En benchmark sites zijn ook niet altijd evne duidelijk want die gooien kats veel termen naar je hoofd maargoed.
Ik ga gewoon denk ik die laptop waarvan ik dacht geweldig (dus niet echt ) on hold zetten. Ik heb nog 3 maanden en dan moet ik beginnen dus is vast wat anders te vinden tegen die tijd!
En ik zal zeker jullie tweakers weer opnieuw vragen om hulp ;)

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Gebruikte workstations zijn wel goed spul. Ontzettend goede bouwkwaliteit, goede schermen en processors en in het algemeen ook goede, professionele videokaarten, nVidia Quadro enzo.

De zbook 15 die eerder genoemd werd, is een goed voorbeeld. Deze staat echter op bieden vanaf 550 euro. Ik gok dat die laptop 600-650 zal kosten.

Je kunt kijken naar HP 8560w/8570w of Lenovo W520/W530 of Dell M4600/M4700

Deze laptops hebben normaal gesproken 2e of 3e generatie quadcore i7 processoren. Het snelheidsverschil met de nieuwste, 6e generatie, zal ongeveer 20-25% zijn

• Luuk1983
En om het ingewikkelder te maken, bij veel laptops kan je bepaalde dingen vrij makkelijk upgraden. Een HDD vervangen voor een SSD of geheugen uitbreiden kan bij veel wat grotere laptops vaak vrij makkelijk en voor weinig geld. Dus als je niet de perfecte configuratie kan vinden, dan kan je die - als je wat budget overhoudt - misschien wel samenstellen. De processor en videokaart zijn vaak weer lastig te updaten, dus daar zal de eerste focus op moeten liggen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Mafmalloot
Dat is een goede tip ook Luuk!
Hjkv Jij ook erg bedankt.
Ik ga ze gelijk bekijken

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Schermgrootte en resolutie wensen/vereisten?

En nieuw met garantie is wel prettig als je 'm voor je opleiding inzet: pricewatch: HP 250 G4 T6Q19EA i5 Skylake, SSD en WiDi, wel nog 55,- sparen :)

NRG

• Mafmalloot
BEdankt Vermeulen!

Hoe groter het scherm hoe beter ;) en bij die Hp250 G4 zit geen video kaart in.. Maar kan ook niet zien welke wel? Er stata alleen Intel HD Graphics.

• hjkv
Van die HP 250 zijn zowel scherm als bouwkwaliteit vrij verdrietig. De 200 serie van HP zijn echt budgetlaptops

• Luuk1983
Dit zijn alle tweedehands laptops op Tweakers met een i7 van de laatste drie generaties tot 500 euro: http://tweakers.net/categ...DBzhLDgq1Nual0UQfddVgzDk_.

Als ik daar naar kijk zie ik best wat leuke dingen (zonder dat ik er heel diep in gedoken ben):
V&A aangeboden: HP EliteBook 8570w (LY556ET) (alleen geen SSD, mogelijk te upgraden?)
V&A aangeboden: Samsung NP350V5C-S03NL (6GB RAM, wel een (kleine) SSD)

• Mafmalloot
Hier even een idee wat ik graag zou willen:

Scherm groter dan 15.6 inch.
Ssd
Videokaart die beetje bij de tijd is.
meer dan 6gig ram.
Het liefst 2e hands want nieuw is dit natuurlijk al gauw 900 euro.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mafmalloot schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:20:
BEdankt Vermeulen!

Hoe groter het scherm hoe beter ;) en bij die Hp250 G4 zit geen video kaart in.. Maar kan ook niet zien welke wel? Er stata alleen Intel HD Graphics.
Hmm zie net dat de partnerverkoper op Bol Centralpoint is.. Prijs is ex BTW, foutje want rechtstreeks bij CP vanaf de pricewatch staat 676,-..

NRG

• hjkv
Die 8570w die net genoemd werd, heeft 2 defecte usb poorten.

Voor 500 euro kun je denk ik geen 8570w krijgen, dan zul je naar de 8560w moeten.
Als je een 8560w met i7-2820QM ofzo hebt, zal het prestatieverschil klein zijn.
Kijk ook uit naar het HP Dreamcolor scherm, levert een stuk mooier beeld :)

• Mafmalloot
Kom ik via marktplaats hierop:

Topper !! Uit faillissement prijs is inclusief 21% btw factuur

Extreme prestaties met de HP EliteBook 8560w met Intel Core i7 processor! Deze tweedehands laptop is onvoorstelbaar snel met 16GB intern geheugen en voorzien van de allerlaatste technische snufjes.

Ideaal voor zware bewerkingen zoals grafisch tekenen en games. Hij is niet alleen zeer robuust, maar is ook nog eens een lust voor het oog door de aluminium geborstelde cover.

Zeer complete notebook uitgerust met een Cardreader, HDMI-Port en 2 supersnelle 3.0 USB poorten 4 totaal. Op de GB harde schijf is Windows 7 Professional gëinstalleerd. Inclusief gratis update naar Windows 10.

Conditie: Gebruikt
Merk: HP
Model: 8560w
Fabrikant code: LY528EA
Processortype: i7-2820QM
Processor: Intel Core i7
Snelheid: 2.30 GHz
Geheugen: 8192 MB 8GB
Optische drive: DVD-RW
Harde Schijf: 240 GB
Schermgrootte: 15 tot 17 inch
Schermgrootte: 15.6" Breedbeeld
Schermtype: 1920x1080
Netwerk: Ja
WiFi: Ja
Webcam: Geen
Videokaart: NVIDIA Quadro 1000M 2gb
USB: 3x USB 2.0, 2x USB 3.0
Software: Windows 7 Pro/ 10
Accu: Meegeleverd
Adapter: Meegeleverd
Indeling: Qwerty
Afmetingen cm: Width * 38,2 cm/ Depth * 25,75 cm/ Height 3,45 cm
Gewicht: 3 kg
HDMI: ja, displayport
esatapoort: Ja
Touhscreen: No
\

Is dit bijvoorbeeld beter dan dat lompe ding van 6 jaar oud die ik in eerste instantie had gepost ? (

• Mafmalloot
Oke:

Dus dit zou een betere optie zijn dan de laptop die ik in eerste instantie op het oog had?

V&A aangeboden: Alternate 15CL58-GTX765

• hjkv
Die Alternate laptops zijn qua bouwkwaliteit wel wat minder. Is Clevo spul dacht ik. Die 8560W is een goede, lekker stevig. Zie ook productreview: HP EliteBook 8560w review door Kid Jansen

2820QM is een heel vlotte processor. Ik zou wel kijken naar de Quadro 2000M. Die is een stuk vlotter.

[ Voor 27% gewijzigd door hjkv op 25-05-2016 17:40 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
eelcootjuh schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:38:
Ook als je hier in de V&A-sectie kijkt kun je zelf criteria instellen en zo zien wat er voor jou tussen zit.

V&A aangeboden: HP ZBook 15 een jaar oud Zoiets bijvoorbeeld
Een Zbook is een goede laptop. Ik heb zelf de opvolger van deze, de Zbook 15 G2. De bouwkwaliteit is goed. Enig nadeel kan het gewicht zijn, de mijne weegt 4kg.

Workstation kaarten zijn krachtig, maar niet zo goed in gamen. Ik heb een Firepro W5170M in de mijne zitten. Prima kaart, maar in games haal je niet de fps die een consumenten kaart kan halen.

• Mafmalloot
Bedankt voor de response CMD-snake :)

Ik heb via dit forum op het moment iets leuks op het oog :)
Pagina: 1