Beschermingsfolie van beeldscherm afgehaald - TIFU

Pagina: 1
Acties:

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12 14:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Topicstarter
Laat ik eens beginnen met een diepe zucht... :|

Vorige week deze monitor gekocht: pricewatch: LG 22MP67VQ-P Zwart

Maandag uit de doos gehaald en meteen aangesloten. Wat me direct opviel was dat de zwartwaardes erg slecht waren en dat de rest van de kleuren ook een beetje 'washed' eruit zagen. Was niet echt super. Mijn eerste gedachte was meteen dat er vast nog wel een folie voor het scherm zat om het tegen krassen te beschermen. En ja hoor, er zat een folie op die ik eraf kon trekken. Het ging wel een beetje lastig, maar op een duur was de folie er vanaf.

Ik sluit de monitor weer aan en de monitor geeft beeld. Mooi wit beeld. Wit. En als je moeite doet zie je vaag nog iets van wat hij normaal zou moeten laten zien. Ik hou vervolgens een stuk van de folie ervoor die ik eraf gehaald heb, en ik heb daar weer normaal beeld. Het was dus een soort polarisatie-folie die ik eraf gehaald heb |:( . Bij de meeste monitoren zit de rand van de monitor boven de randen van die folie, maar bij dit type scherm mist die rand, dus kan je die laag er gewoon vrolijk aftrekken zonder dat je het scherm moet openbreken :F

Waarschijnlijk ben ik gewoon zwaar de sjaak, maar heeft iemand misschien nog tips & tricks? :'(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zei de verkoper toen je die belde & mailde met de situatie en foto's van hoe het scherm er nu bij staat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Folie in vorm van zonnebril knippen, glazen vervangen en folie erin zetten en je hebt je eigen privacy scherm?

Vermoed verder dat je wel de Sjaak bent hierin v.w.b. garantie/vervanging?

Misschien valt het nog terug te plakken met een bepaalde lijm o.i.d? Is het beschadigd of is het helemaal in goede staat eraf gekomen?

Als je het aandurft om zelf te vervangen

Er zijn wel polarizer replacments te krijgen dus. Maar goed, je wilt dan wellicht alleen dat onderdeel via LG hebben en dan is het nog iets waarvan je zegt... een stofvrije ruimte en een 'steady hand'.

[ Voor 81% gewijzigd door Jivebunny op 25-05-2016 14:01 . Reden: Extra info ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 7600x3d 32GB 6000mhz 9070 XT MSI 27" IPS 180hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:46:
Wat zei de verkoper toen je die belde & mailde met de situatie en foto's van hoe het scherm er nu bij staat?
Ben jij zo dom om een verkoper te gaan bellen nadat je iets per ongeluk naar de knoppen hebt geholpen? Dit is user-abuse dus no way garantie. Ik weet dat dit je standaard reactie is op vragen van users (en vaak ook terecht) maar denk zelf ook ff na wat het antwoord op jouw vraag kan zijn.

OT: ik vrees dat je echt de sjaak bent, TS. Volgens mij ga je dit niet zelf op kunnen lossen en heb je helaas een dure les geleerd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jivebunny schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:49:
Folie in vorm van zonnebril knippen, glazen vervangen en folie erin zetten en je hebt je eigen privacy scherm?
I-de-aal, gewoon even een onbedoelde uitvinding gedaan hier. Een scherm waarbij jij alleen wat ziet met een bril op, perfect voor pottenkijkers op kantoor. d:)b

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MAX3400

MAX3400

FooLsKi schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:51:
[...]

Ben jij zo dom om een verkoper te gaan bellen nadat je iets per ongeluk naar de knoppen hebt geholpen? Dit is user-abuse dus no way garantie. Ik weet dat dit je standaard reactie is op vragen van users (en vaak ook terecht) maar denk zelf ook ff na wat het antwoord op jouw vraag kan zijn.
Want? Als een fabrikant iets niet goed beschrijft, is er best kans dat een bepaalde verkoper/grootgrutter al meerdere klachten heeft gehad en dus kan vertellen hoe & wat? Niet geschoten is altijd mis en ik zeg echt nergens dat er hoop is/moet zijn op garantie of coulance.

Het kan ook een produktiefout zijn in een bepaalde batch waardoor de coating te klein & dus "zichtbaar" was voor de gebruiker?

Wat me wel opvalt is dat in de online handleiding van deze monitor vanaf pagina 7 absoluut meerdere malen wordt gezegd dat je de monitor met schermkant van je af moet houden, niet aanraken etc. etc. Dat zou dus impliciet al inhouden dat er nooit folie op heeft gezeten en dat "dus" de casus "user abuse" meer dan logisch zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 25-05-2016 13:55 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20
Heeft LG geen supportlijn in nederland? Ja, je hebt 'userabuse' gepleegd maar blijkbaar is het heel makkelijk als jij zonder gereedschap de folie eraf kan pulken. Laat LG het maar oplossen. Maar ik zou geen serienummers overleggen ;)

• MAX3400

MAX3400

Hennie-M schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:54:
Heeft LG geen supportlijn in nederland? Ja, je hebt 'userabuse' gepleegd maar blijkbaar is het heel makkelijk als jij zonder gereedschap de folie eraf kan pulken. Laat LG het maar oplossen. Maar ik zou geen serienummers overleggen ;)
Openingstijden: ma t/m vrij (met uitzondering van feestdagen) 08:30 - 20:00 uur

0900 543 5454 (NL,€ 0,35 per gesprek) of + 32 (0)15 200 255 (BE, nationaal tarief)

• Hennie-M
MAX3400 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Openingstijden: ma t/m vrij (met uitzondering van feestdagen) 08:30 - 20:00 uur

0900 543 5454 (NL,€ 0,35 per gesprek) of + 32 (0)15 200 255 (BE, nationaal tarief)
Bedankt voor de info en behulpzaamheid :) . Het was meer bedoeld als een suggestie richting de TS om dat even zelf uit te zoeken ;)

edit:
Om ontopic te zijn, ik vrees dat de folie dusdanig is opgerekt dat je die nooit meer goed terug erop gaat krijgen. Ik weet ook niet of je dit soort folie kan kopen? Waarschijnlijk is het geen algemeen iets maar een LG specifieke folie.

[ Voor 22% gewijzigd door Hennie-M op 25-05-2016 14:01 ]

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12 14:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Topicstarter
Ik zal inderdaad nog eens contact opnemen met LG. Ik heb nog nooit schermen gezien waarbij die laag zo gemakkelijk eraf te halen is.

Bij de webwinkel heb ik het maar opgebiecht in de hoop dat ze coulant zijn, maar helaas. (als DOA opsturen was misschien wel gelukt, maar dat vindt ik nogal schaamteloos)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Rub3s schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:45:
En ja hoor, er zat een folie op die ik eraf kon trekken. Het ging wel een beetje lastig, maar op een duur was de folie er vanaf.
Als er folie op zou zitten dan moet je die zo vlekkeloos los moeten kunnen trekken. Het zijn ook meestal doorzichtige plastic folies of een zachte plastic beschermlap.

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 25-05-2016 14:09 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Hennie-M
Frostbite schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:06:
[...]

Als er folie op zou zitten dan moet je die zo vlekkeloos los moeten kunnen trekken.
Als alleen een hoekje los is dan ben je al het bokkie/ garantieloos. Ik zou dan ook onbewust verder gaan. Je kan het toch niet meer fixen.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:44
-The_Mask- schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:54:
[...]

I-de-aal, gewoon even een onbedoelde uitvinding gedaan hier. Een scherm waarbij jij alleen wat ziet met een bril op, perfect voor pottenkijkers op kantoor. d:)b
Het volgende filmpje is 2 jaar oud: YouTube: Amazing Secret Monitor! (How To) :O

*sowieso

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rub3s schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:58:
Ik zal inderdaad nog eens contact opnemen met LG. Ik heb nog nooit schermen gezien waarbij die laag zo gemakkelijk eraf te halen is.

Bij de webwinkel heb ik het maar opgebiecht in de hoop dat ze coulant zijn, maar helaas. (als DOA opsturen was misschien wel gelukt, maar dat vindt ik nogal schaamteloos)
Andere kant, zelfs als jij zelf iets kapot maakt, waarom zouden ze dan geen support geven? Hoe misschien te herstellen, wat zij aan materiaal kunnen aanbieden of oplossing etc?

Ik had zelf mijn input-switch van mijn Teufel set kapot gemaakt (waarmee dus ook de auto input), maar Teufel hielp mij wel om dit alsnog werkend te krijgen.

Ik neem aan dat de TS niet de eerste zal zijn die (blijkbaar makkelijk) folie eraf haalt welke er niet af moet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1