Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Na een reinstall van Indesign (CS6) heb ik een onhandig probleempje, waar ik niet uit kom.

Om het duidelijk te maken heb ik maar even een screenshot gemaakt (even losse willekeurige foto gepakt):

klik

Zoals je ziet heb ik rechts het tabblad "pages" aanstaan, maar daar is de getoonde preview van die pagina in ontzettend lage resolutie. Zo laag zelfs dat het amper bruikbaar is.

Ongetwijfeld is de preview in de pages tab in te stellen qua rendering op welke resolutie dat gedaan moet worden, maar na een uur googlen en prutsen kom ik er niet uit in ieder geval.
Ik had het voor de reinstall wel correct, dus die rendering kan zeker gewoon in nette resolutie gebeuren.

Iemand die uitkomst bied? :)

edit: even voor de duidelijkheid, display performance staat al op high, maar daar valt de pages tab blijkbaar niet onder?

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 25-05-2016 11:48 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Beste antwoord (via Nomad op 01-06-2016 22:10)

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:36
Raar probleem inderdaad.

Als je het aantal DPI van de afbeelding verandert van de afbeelding (dus zonder dat je het aantal pixels wijzigt) blijft de preview dan hetzelfde? Als het aantal DPI nu bijvoorbeeld 300 is, maak er dan eens 72 DPI van en kijk of dat helpt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Kick? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
Ik kan niets vinden dat specifiek gaat over dit probleem.
Het enige dat ik tegen kom en enigszins gerelateerd is op het Adobe forum (ander probleem in de pages tab): "For interface problems it's usually the caches that are the problem. Did you delete cache folder?"
https://forums.adobe.com/thread/2127469

Misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Helaas. Caching is het ook niet. Een geheel nieuw album met andere foto's en het probleem zit er nog steeds.

Kan het zelf nog steeds niet vinden, hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Als je de display performance al op high hebt staan, zou ik niet weten wat het wel kan zijn. Posten in de adobe forums dan maar???

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
Raar probleem inderdaad.

Als je het aantal DPI van de afbeelding verandert van de afbeelding (dus zonder dat je het aantal pixels wijzigt) blijft de preview dan hetzelfde? Als het aantal DPI nu bijvoorbeeld 300 is, maak er dan eens 72 DPI van en kijk of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Sir Baxx schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:10:
Raar probleem inderdaad.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Dat was het inderdaad. Ik had ervoor voor een klant die graag veel DPI wilde in zijn digitale bestanden, de export vanuit lightroom gezet op DPI: 9999 . Gezien het een nutteloze waarde is wat mij betreft. Maar indesign vind blijkbaar van niet en valt erover.
Heb het terug gezet naar de standaard Canon waarde en het is nu weer in orde!!!!

*O* *O* *O*

Deze oplossing had ik zelf denk ik nooit aan gedacht, dus super bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Baxx
graag gedaan.

InDesign geeft sowieso een hogere resolutie preview bij bestanden die op 72dpi zijn opgeslagen t.o.v. 300dpi. Dus dat zal zeker schelen als je 9999dpi had gebruikt.

Helaas weten veel klanten inderdaad niet dat het aantal dpi niet uitmaakt in bestand :/

[ Voor 42% gewijzigd door Sir Baxx op 02-06-2016 10:35 ]

Pagina: 1