Stereo Receiver op Soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10 22:42
Mijn ouders willen de speakers wegdoen en een soundbar nemen, maar kan ik deze stereo receiver aansluiten op een soundbar? Zoja, op welke aansluiting moet ik zoeken of op welk type verloopkabel. Ik probeerde er zelf achter te komen, maar ik denk dat ik niet de juiste termen gebruik bij het zoeken.

http://nadelectronics.com.../C-720BEE-Stereo-Receiver

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:47

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

pineapple23 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:16:
Mijn ouders willen de speakers wegdoen en een soundbar nemen, maar kan ik deze stereo receiver aansluiten op een soundbar? Zoja, op welke aansluiting moet ik zoeken of op welk type verloopkabel. Ik probeerde er zelf achter te komen, maar ik denk dat ik niet de juiste termen gebruik bij het zoeken.

http://nadelectronics.com.../C-720BEE-Stereo-Receiver

Alvast bedankt voor jullie hulp.
De receiver die je daar hebt, is ook een versterker. Het apparaat doet eigenlijk het volgende:
- Ontvangt een FM-signaal, versterkt het en stuurt het signaal naar de boxen
- Krijgt van een van zijn 7 ingangen een signaal, versterkt het en stuurt het naar de boxen

Wat het niet doet, is een audiosignaal doorsturen. Kortom, je kan een soundbar niet op deze versterker aansluiten, omdat een soundbar zijn eigen versterker heeft en niet overweg kan met versterkte signalen.

Kortom, volgens mij kan het niet.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04:17
Volgens mij zijn de meeste soundbar(s) actief, en heb je dus ook geen receiver meer nodig.

Waarom zou je de receiver nog willen gebruiken?

Mocht je receiver pre-outs hebben, zou je die op de analoge ingang (indien aanwezig) van de soundbar aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10 22:42
Flimovic schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:57:
[...]

De receiver die je daar hebt, is ook een versterker. Het apparaat doet eigenlijk het volgende:
- Ontvangt een FM-signaal, versterkt het en stuurt het signaal naar de boxen
- Krijgt van een van zijn 7 ingangen een signaal, versterkt het en stuurt het naar de boxen

Wat het niet doet, is een audiosignaal doorsturen. Kortom, je kan een soundbar niet op deze versterker aansluiten, omdat een soundbar zijn eigen versterker heeft en niet overweg kan met versterkte signalen.

Kortom, volgens mij kan het niet.
Duidelijk, was ik alleen beetje bang voor, maar kon het nergens goed vinden.
Alleen dan ga ik even bekijken hoe ze dan radio willen gaan luisteren, misschien via Ziggo televisie.

En de overige apparatuur kan ik denk wel ook rechtstreeks met een soundbar koppelen ipv de stereo receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Weet je al welke Soundbar er komt?
ja vanaf kanaal 800 tot 907 heb je allemaal radio kanalen op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsD
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:08
mcg_nl schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:57:
Mocht je receiver pre-outs hebben, zou je die op de analoge ingang (indien aanwezig) van de soundbar aan kunnen sluiten.
Dit; de NAD 720BEE heeft in ieder geval een pre-out uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

DjVe

Hatsaflats!

Of je koopt een zogenoemde LCR speaker (passieve soundbar). Zijn alleen lastig te vinden en niet goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
of koop gewoon een LOSSE FM/DAB+ tuner ?

404 Signature not found

Pagina: 1