Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Toch bedankt iedereen! Soms is de enige hulp die je nodig hebt inspiratie voor de juiste Google-zoektermen. Ik vond deze thread waarin precies hetzelfde probleem beschreven wordt. Kennelijk was de rom die ik heb geflasht niet in orde. De meest recente rom uit de openingspost van deze guide (2.3.042 ST QPST), kun je dus beter links laten liggen. Ik heb nu 1.9.063 ST QPST geïnstalleerd en alle gapps werken naar behoren.

Ik heb nu wel weer een ander probleem: OTA-updates werken niet. Ik kan de update wel zien, maar als ik hem probeer te downloaden krijg ik de foutmelding "Failed to acces download server".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:20

RobertowNL

For your gear!

Bij versie 1.9 moet je wellicht nog een VPN gebruiken voor de update?
Overigens heb ik die 2.3.0.42 versie ook gehad en daar werkte het uiteindelijk met wat verschillende files (uit de store die op het toestel stond) wel.

Zojuist hier de update naar 2.5 ontvangen; jammer dat het donkere thema verdwenen is.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
RobertowNL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:44:
Bij versie 1.9 moet je wellicht nog een VPN gebruiken voor de update?
Overigens heb ik die 2.3.0.42 versie ook gehad en daar werkte het uiteindelijk met wat verschillende files (uit de store die op het toestel stond) wel.

Zojuist hier de update naar 2.5 ontvangen; jammer dat het donkere thema verdwenen is.
Ik had inderdaad een VPN nodig. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Net ook maar even gecontroleerd, ik ben nu 2.5.334 ST aan het downloaden. Is 1,1 Gb groot, maar gelukkig goeie wifi op mijn werk.
Hopelijk heb ik met een uurtje ook Nougat :*)

Zelfs sneller dan een uurtje :) De eerste indruk is goed, er lijkt eigenlijk niet zoveel verandert. Ik heb nog niets gedaan om te testen, alleen weer opgestart en mijn mail gecheckt.

[ Voor 34% gewijzigd door ovaal op 23-01-2017 13:38 ]

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:51
Ik verwacht het toestel ook binnen enkele weken. Hij komt vanuit Banggood. Ik dien dus een andere ROM te plaatsen eer ik de Nougat versie krijg, toch?

En die ROM, is die dan ook in het Nederlands, of is dat diegene met die slechte vertaling? Ik snap het niet helemaal meer. De ROM uit de openingspost moet ik dus niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Incognitum schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:57:

En die ROM, is die dan ook in het Nederlands, of is dat diegene met die slechte vertaling? Ik snap het niet helemaal meer. De ROM uit de openingspost moet ik dus niet gebruiken?
De fabrieksrom is Engels of Chinees, bij het installeren Chinees. Dat is wel ff lastig bij het installeren ;) Gelukkig is er Youtube.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
ovaal schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:59:
Net ook maar even gecontroleerd, ik ben nu 2.5.334 ST aan het downloaden. Is 1,1 Gb groot, maar gelukkig goeie wifi op mijn werk.
Hopelijk heb ik met een uurtje ook Nougat :*)

Zelfs sneller dan een uurtje :) De eerste indruk is goed, er lijkt eigenlijk niet zoveel verandert. Ik heb nog niets gedaan om te testen, alleen weer opgestart en mijn mail gecheckt.
Nice! Bij mij is de update inmiddels weer te downloaden maar het installeren gaat nog steeds niet goed, ik krijg een foutmelding :( Heb jij een VPN gebruikt voor het downloaden? Als het downloaden an sich werkt dan moet het toch niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
ovaal schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:07:
[...]

De fabrieksrom is Engels of Chinees, bij het installeren Chinees. Dat is wel ff lastig bij het installeren ;) Gelukkig is er Youtube.
Hmzzz maar eens rustig bekijken dan. Anders zet ik CM14 erop. Schijnt ook super stabiel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

robbertp schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Nice! Bij mij is de update inmiddels weer te downloaden maar het installeren gaat nog steeds niet goed, ik krijg een foutmelding :( Heb jij een VPN gebruikt voor het downloaden? Als het downloaden an sich werkt dan moet het toch niet uitmaken?
Ik heb niets bijzonders gedaan, geen VPN of zo. Gewoon downloaden en installeren. Mijn telefoon is niet geroot en ook de bootloader is onaangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
ovaal schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:39:
[...]

Ik heb niets bijzonders gedaan, geen VPN of zo. Gewoon downloaden en installeren. Mijn telefoon is niet geroot en ook de bootloader is onaangetast.
Zelfde hier, vreemde is dat de eerste update van 1.9 naar 2.3 een paar weken geleden wel zonder problemen is verlopen. Heb nu met VPN (India turboVPN) geprobeerd maar ook hier klapt tijdens het installeren de update eruit en komt in recovery :(. Iemand misschien een link naar de update zodat ik een apart bestand kan installeren via recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:43
Iemand reeds ontploffende batterijen mogen ervaren? :)

https://www.amazon.in/Len...oduct-reviews/B01FM7HV34/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
Volgens mij loopt er iemand de boel zwaar te fucken. De hoeveelheid 1 star reviews kan bijna niet 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Gisteren ook mijn Z2 binnen gekregen en gelijk aan de slag gegaan. Eerst via QPST maar daar kreeg ik een drietal opeenvolgende foutmeldingen waarvan ik er twee wist op te lossen en de laatste daar gaf men over aan "try miflash". Vervolgens op miflash overgegaan en die geeft continu aan "device is busy". Vandaag weer verder, dat flashen is zo simpel nog niet :P

Mijn huidige ZUI version is 1.9.044 ST en komt van Gearbest af. De ROM is engels, geen chinees te ontdekken :?

[ Voor 13% gewijzigd door WeaZuL op 25-01-2017 10:31 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wikiwhy
WeaZuL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:29:
Gisteren ook mijn Z2 binnen gekregen en gelijk aan de slag gegaan. Eerst via QPST maar daar kreeg ik een drietal opeenvolgende foutmeldingen waarvan ik er twee wist op te lossen en de laatste daar gaf men over aan "try miflash". Vervolgens op miflash overgegaan en die geeft continu aan "device is busy". Vandaag weer verder, dat flashen is zo simpel nog niet :P

Mijn huidige ZUI version is 1.9.044 ST en komt van Gearbest af. De ROM is engels, geen chinees te ontdekken :?
Probeer eens deze guide te volgen. Je moet bij het downloaden van de rom alleen niet de laatste kiezen, maar voor 1.9.063 ST QPST gaan. Ik zou de custom ROM van Gearbest in ieder geval niet laten staan, want daar schijnt flink wat spyware op te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
wikiwhy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Probeer eens deze guide te volgen. Je moet bij het downloaden van de rom alleen niet de laatste kiezen, maar voor 1.9.063 ST QPST gaan. Ik zou de custom ROM van Gearbest in ieder geval niet laten staan, want daar schijnt flink wat spyware op te zitten.
Die guide heb ik dinsdag nog gebruikt om de Zuk Z2 van mijn vrouw te flashen met originele rom.
Heb wel de moeilijke manier gebruikt om in flash mode te komen (die met knopjes en kabel. na 3x ging het goed :+ )
Ik ben voor de 2.0.x.x gegaan om te flashen. Niet de laatste versie maar 2 roms terug.

Daarna via OTA een update naar 2.3.042 en daarna naar de nieuwste 2.5.x.x (Android 7)

Gewoon nog een keer doen. De originele rom is stukken beter dan de andere. Heb die er opzat even geprobeerd alleen mist er dan best wel wat functionaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

[...]

freggell schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Die guide heb ik dinsdag nog gebruikt om de Zuk Z2 van mijn vrouw te flashen met originele rom.
Heb wel de moeilijke manier gebruikt om in flash mode te komen (die met knopjes en kabel. na 3x ging het goed :+ )
Ik ben voor de 2.0.x.x gegaan om te flashen. Niet de laatste versie maar 2 roms terug.

Daarna via OTA een update naar 2.3.042 en daarna naar de nieuwste 2.5.x.x (Android 7)

Gewoon nog een keer doen. De originele rom is stukken beter dan de andere. Heb die er opzat even geprobeerd alleen mist er dan best wel wat functionaliteit
Bedankt, het is mij net gelukt om naar ZUI 2.0.069 te flashen middels QPST door gebruik te maken van de 2.0.069 ST QPST ROM volgens de guide op aanraden van wikiwhy, thnx daarvoor! Nadat de flash gelukt was kreeg ik een ZUK logo gepresenteerd voor ongeveer 2 minuten en daarna een Android menu met allerlei Chineese tekens. Via deze instructie de language naar English gezet en vervolgens middels System Update een OTA gedownload en geïnstalleerd naar ZUI 2.3.042 ST.

Momenteel ZUI 2.3.042 ST OTA aan het downloaden en installeren geinstalleerd. Vervolgens heb ik System Update weer geselecteerd en is er een "Updated Version" beschikbaar: ZUI 2.5.334 ST.

Momenteel ZUI 2.5.334 ST OTA aan het downloaden en installeren succesvol geïnstalleerd.

Vervolgens heb ik een zip gedownload vanuit diezelfde howto, aanbevolen door wikiwhy, met daarin een drietal apk bestanden voor het installeren van Google Play store en aanvullende Google Services.

Heb ik nog wel een vraag, ik heb bijv. Firefox geïnstalleerd staan via de Google Playstore. Alles is up-to-date volgens de Playstore maar als ik de Zuk app center open zie ik een update staan voor Firefox. Hoe komt het dat de ZUK app center wel updates heeft voor bepaalde apps (dropbox, linkedin, Firefox) en play store niet?

[ Voor 20% gewijzigd door WeaZuL op 26-01-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacebird1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 19:11
Bedankt:)
weet ik wat me te doen staat als ik hem ook binnen krijg..(hopelijk deze week)
UPDATE: gisteren het toestel ontvangen..Wat een verschil (kwam van een umi hammer 8)7 met android 5.0)
alle updates uitgevoerd, die hierboven beschreven zijn, en bij 2.5.334 st beland...

[ Voor 51% gewijzigd door spacebird1 op 29-01-2017 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb inmiddels een paar dagen met het toestel kunnen spelen en hieronder mijn bevindingen.

Bestellen
Gekocht bij Banggood voor €155, na 4 dagen China verlaten met Asendia, na 8 dagen aangekomen in Amsterdam, 8 dagen bij de inklaring van PostNL gelegen, bijbetaald en ontvangen.

Doos
Simpel klein doosje met adapter, 2.0 naar usb-c kabel, wat boekjes en sim-ejector tool. Voldoet prima.

De ZUK Z2 zelfs
Voelt redelijk licht aan en houdt erg fijn vast vind ik. Persoonlijk vind ik het een mooi design en is het toestel redelijk in elkaar gezet. Het geheel oogt dik door het design maar in werkelijkheid valt het mee. De algehele bouwkwaliteit is prima maar niet top notch. De Samsung A5 2016 gebruikt nagenoeg dezelfde materialen maar voelt net even wat degelijker. De knoppen van de Z2 en met name de home knop voelt vrij goedkoop aan en klinkt ook niet heel lekker. De home knop van mijn goedkopere Meizu M3s voelt degelijker en klinkt lekkerder (minder plastiekerig). Werking van de home knop was ik gewend van Meizu toestellen en werkt erg goed. Je doet dus alles met slechts één knop.

De snelheid is een verademing. Het toestel loopt nooit vast, wordt niet extreem warm en heeft nergens moeite mee. Ik merk in snelheid duidelijk verschil met de M3s en A5 2016. ZUI is wennen maar doet het voor mij doen gewoon prima, het enige mindere vind ik de toggles van onder naar boven ipv boven naar beneden trekken. Speaker kan vrij luid, maar klinkt erg vlak. Geluid uit de headset klinkt bovengemiddeld, maar kant niet heel erg luid gezet worden. De camera steekt niet uit en presteert verder redelijk. In goede lichtomstandigheden kan je er op zich prima foto's mee schieten, maar in het donker wordt het al gauw matig. De front-camera is wel goed vind ik. Vingerafdrukscanner werkt erg snel en je hoeft het toestel er voor niet te activeren. Het scherm is verder wat je van een FHD scherm kan verwachten. Kijkhoeken en kleuren zijn goed, de maximale helderheid is gemiddeld. Batterijduur is bovengemiddeld maar had met deze capaciteit nog net iets meer verwacht, maar het stelt zeker niet teleur.

Al met al heeft het toestel geen enorme minpunten. Het toestel presteert voor mij op alle vlakken erg goed. De camera is duidelijk op bezuinigd en het toestel heeft verder ook geen NFC, UFS, OIS, Micro-SD slot (wel een ruime 64GB aan interne opslag en 4GB RAM niet vergeten), en ook voor LTE B20 ondersteuning moet je bij de Pro zijn. Als je geluk hebt heb je een telefoon met Snapdragon 820, 64GB opslag en 4GB RAM in huis voor zo'n €155 euro en dan moet je eigenlijk niet beginnen over minpuntjes :+

Conclusie: zoek je een (erg) betaalbare redelijk handzame en snelle telefoon kijk niet verder. Hecht je waarde aan een goede camera en volledige LTE ondersteuning kijk dan even verder.

Flashen
Voor de genen die het toestel willen flashen naar een orginele ZUI rom adviseer ik MiFlash te gebruiken i.p.v de QPST flashtool. Laatsgenoemde kon ik maar niet werkend krijgen en met mij vele anderen blijkbaar ook niet na wat speurwerk. Wat je nodig hebt is: drivers, flashtool en werkende ADB. Kun je onder ander hier downloaden: https://drive.google.com/...1xFCo6OJzIMUdSaVotdHZtRG8 Engels geschreven HowTo zit erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wikiwhy
Een snelle review van deze smartcover, omdat de info nergens anders beschikbaar is.

Qua materiaal verwachtte ik niet veel voor € 3,95, maar het valt reuze mee. Alhoewel het begrip "kunstleer" door de verkoper ruim wordt uitgelegd, denk ik niet dat dit hoesje over 2 maanden uit elkaar ligt. De telefoon past goed in de plastic binnenkant. De magneetsluiting is ook een pluspunt. Zoals je op de productpagina kunt zien, kun je het hoesje ook als soort statief/houder gebruiken.
Nadelen:
  • Door de opstaande rand is het moeilijk om het quick-toggle menu te bereiken wanneer het scherm gekanteld is.
  • Aan de achterkant is het hoesje dikker dan strikt noodzakelijk
De smart functies werken prima in de Nougat rom. Auto wake/sleep werken zonder dat verdere instellingen of apps nodig zijn. Zoals je in het gifje kunt zien, zijn er meerdere klokjes beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9DotoCb.gif
Verder is het mogenlijk om een telefoongesprek aan te nemen via het venster en kun je zien of je notificaties hebt. Je kunt alleen niet zien wat de notificaties zijn (Bijv: "You have 2 notifications").

Al met al een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

wikiwhy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:27:
Een snelle review van deze smartcover, omdat de info nergens anders beschikbaar is.

Qua materiaal verwachte ik niet veel voor € 3,95, maar het valt reuze mee. Alhoewel het begrip "kunstleer" door de verkoper ruim wordt uitgelegd, denk ik niet dat dit hoesje over 2 maanden uit elkaar ligt. De telefoon past goed in de plastic binnenkant. De magneetsluiting is ook een pluspunt. Zoals je op de productpagina kunt zien, kun je het hoesje ook als soort statief/houder gebruiken.
Nadelen:
  • Door de opstaande rand is het moeilijk om het quick-toggle menu te bereiken wanneer het scherm gekanteld is.
  • Aan de achterkant is het hoesje dikker dan strikt noodzakelijk
De smart functies werken prima in de Nougat rom. Auto wake/sleep werken zonder dat verdere instellingen of apps nodig zijn. Zoals je in het gifje kunt zien, zijn er meerdere klokjes beschikbaar.
[afbeelding]
Verder is het mogenlijk om een telefoongesprek aan te nemen via het venster en kun je zien of je notificaties hebt. Je kunt alleen niet zien wat de notificaties zijn (Bijv: "You have 2 notifications").

Al met al een aanrader.
Nette review, wordt de ZUK Z2 er niet benoemenwaardig groter van? Ook zie je op het gifje dat de hand na het dichtdoen aan de rechterkant een tweetal cm van boven naar beneden schuift. Waarom moet dat?

Zelf heb ik nu de Z2 sinds 5 dagen ook binnen, sinds 1 dag echter pas actief in gebruik wegens o.a. het ontbreken van Nano simkaarten. Dit is voor mij de eerste kennismaking met een fingerprint reader, man man man, wat een zaligheid! Geen geouwehoer meer met die patternlock, authenticatie in apps bijvoorbeeld Dropbox. Echt een enorme timesaver!
Ook vind ik het standaard screenprotector velletje wat mat aanvoelt, maar er niet mat uitziet, best aardig wat er fabriek af op zit, laat het denk ik zo zitten.
De batterij gaat meer dan een dag mee in mijn geval, ook super. Maw, ik ben content met de Z2. Even wachten op mijn bestelde back Protector en dan is het plaatje compleet.

[ Voor 17% gewijzigd door WeaZuL op 29-01-2017 05:51 . Reden: Eerste ervaringen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
WeaZuL schreef op zondag 29 januari 2017 @ 05:14:

Nette review, wordt de ZUK Z2 er niet benoemenwaardig groter van?
Tja, wat is veel. Het toestel is door de grote accu natuurlijk al dikker dan gemiddeld. Door de "stand" mogelijkheid, heeft het hoesje op de achterkant een laagje extra. Dat brengt de totale dikte op ongeveer 13 mm. In de andere dimensies laat het hoesje de telefoon niet abnormaal groeien.
WeaZuL schreef op zondag 29 januari 2017 @ 05:14:

Ook zie je op het gifje dat de hand na het dichtdoen aan de rechterkant een tweetal cm van boven naar beneden schuift. Waarom moet dat?
Ik controleerde instinctief of het hoesje goed dicht zat en dat was het geval. De magneetsluiting doet zijn werk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik had het probleem dat Signal en Telegram geen notificaties gaven van nieuwe berichten. Blijkt er onder Settings-> Advanced Settings -> Applications -> App -> Notifications dat je notificaties per app kan instellen. Bij mij stond deze optie "disabled" bij bovenstaande apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Hoppa, telefoon in een crappy autohouder gezet, ga ik een bocht in, vliegt de houder Inc. De Z2 door de auto heen. Resultaat dikke scheur in het glas, LCD is onbeschadigd. Iemand ervaring met reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik heb de Z2 binnen en inmiddels geflashed naar de originele 1.9 ROM, echter wanneer ik de system update doe, geeft hij wel een update aan, maar kan niet connecten met de server. Ook via VPN (server in HK en Singapore geprobeerd, China kent mijn vpn dienst niet) maar blijft 'Failed to acces download server....' aangeven.

Iemand een idee hoe ik nu toch kan updaten OTA?

Edit:
Ook met een China Optimized VPN (Astrill) geen connectie.

Edit:
Ik download nu de Nougat versie en probeer hem via QPST te flashen.

[ Voor 19% gewijzigd door Incognitum op 03-02-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
Incognitum schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:15:
Ik heb de Z2 binnen en inmiddels geflashed naar de originele 1.9 ROM, echter wanneer ik de system update doe, geeft hij wel een update aan, maar kan niet connecten met de server. Ook via VPN (server in HK en Singapore geprobeerd, China kent mijn vpn dienst niet) maar blijft 'Failed to acces download server....' aangeven.

Iemand een idee hoe ik nu toch kan updaten OTA?

Edit:
Ook met een China Optimized VPN (Astrill) geen connectie.

Edit:
Ik download nu de Nougat versie en probeer hem via QPST te flashen.
Ik heb zelf "HMA! Pro VPN proxy" uit de playstore gebruikt. Je kunt voor het proefabonnement kiezen en vervolgens gratis annuleren. Zoals je weet ligt Singapore niet in China en Hong Kong werkte bij mij ook niet, de server op "Mainland China" wel.

Volgens freggell (zie aantal posts hierboven) werkt direct 2.0.069 ST QPST flashen trouwens ook. Vanaf die versie werkt de OTA zonder VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels via QPST de laatste versie geïnstalleerd. Ik zit nu op Nougat en ben alles aan het optimaliseren. Werkt prima tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
Resurrection rom uiteindelijk geflashed na veel moeite.

Stock rom had bij mij teveel bugs hopelijk is dit beter.

[ Voor 86% gewijzigd door Siefat op 04-02-2017 18:36 ]

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Siefat schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:34:
Resurrection rom uiteindelijk geflashed na veel moeite.

Stock rom had bij mij teveel bugs hopelijk is dit beter.
Ik ben benieuwd wat je ervaringen met deze ROM zijn. Hoe heb je hem uiteindelijk geflashed en tegen welke bugs liep je dan aan bij de stock ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
WeaZuL schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:55:
[...]

Ik ben benieuwd wat je ervaringen met deze ROM zijn. Hoe heb je hem uiteindelijk geflashed en tegen welke bugs liep je dan aan bij de stock ROM?
De bugs wat ik tegen kwam was

-poweramp vanuit notification drawer werkte niet
-elke keer als je naar settings ging moest je opnieuw een launcher selecteren
-tijd stond stil
-bij een reboot kreeg je alleen een zwarte scherm (launcher probleem?)

Resurrection Rom lost alle problemen iig op en is nagenoeg stock android met allemaal customisation opties. Enige wat ik merk is als ik met de home button terug wil gaan dat je dan 0,5 sec moet wachten totdat hij naar home gaat.

Flash guide komt alleen als er veel interesse is, met een beetje xda speur werk kom je er ook wel :)

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Siefat schreef op zondag 5 februari 2017 @ 04:45:
[...]

-tijd stond stil
Van al deze problemen heb ik geen last gelukkig. Enige bug die ik ervaar is dat sommige, dieper gelegen menu's, soms wat chinese tekst bevat.

Icm het gebruik van Nova Launcher vind ik de rom prima voor mijn gebruik. Zelfs de Engelstalige apps storen me nagenoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
Incognitum schreef op zondag 5 februari 2017 @ 07:57:
[...]

Van al deze problemen heb ik geen last gelukkig. Enige bug die ik ervaar is dat sommige, dieper gelegen menu's, soms wat chinese tekst bevat.

Icm het gebruik van Nova Launcher vind ik de rom prima voor mijn gebruik. Zelfs de Engelstalige apps storen me nagenoeg niet.
Dan heb je wel geluk ja want ik gebruikte zelf ook nova launcher en dat werd super vervelend telkens je standaard launcher instellen.

Met de nieuwe ROM merk ik wel dat me vingerprint scanner wat sneller werkt.

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Siefat schreef op zondag 5 februari 2017 @ 04:45:
[...]

-tijd stond stil

Resurrection Rom lost alle problemen iig op en is nagenoeg stock android met allemaal customisation opties. Enige wat ik merk is als ik met de home button terug wil gaan dat je dan 0,5 sec moet wachten totdat hij naar home gaat.

Flash guide komt alleen als er veel interesse is, met een beetje xda speur werk kom je er ook wel :)
Klinkt eerder alsof jij een niet officiele rom gebruikt hebt. Bij mijn eigen telefoon heb ik direct de goede rom erop gezet. Maar bij die van mijn vrouw heb ik eerst de geleverde rom even uitgeprobeerd. Bij die rom had ik last van hetzelfde soort problemen als jij beschrijft. Na flashen van de originele rom en daarna deze te updaten heb ik al die problemen niet meer gezien.

Oh het niet krijgen van notificaties is een instelling. Paar post terug ook al aangehaald.
In settings->notifications & Statusbar-> notifications kan je bepalen welke app notifications mogen doen en welke niet.

Nadeel van resurection is dat je de U-touch niet kan gebruiken. Of hebben ze daar inmiddels een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
freggell schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:44:
[...]

Klinkt eerder alsof jij een niet officiele rom gebruikt hebt. Bij mijn eigen telefoon heb ik direct de goede rom erop gezet. Maar bij die van mijn vrouw heb ik eerst de geleverde rom even uitgeprobeerd. Bij die rom had ik last van hetzelfde soort problemen als jij beschrijft. Na flashen van de originele rom en daarna deze te updaten heb ik al die problemen niet meer gezien.

Oh het niet krijgen van notificaties is een instelling. Paar post terug ook al aangehaald.
In settings->notifications & Statusbar-> notifications kan je bepalen welke app notifications mogen doen en welke niet.

Nadeel van resurection is dat je de U-touch niet kan gebruiken. Of hebben ze daar inmiddels een oplossing voor gevonden?
Ik gebruikte de links en rechts swipe functie niet. Voor de rest kan je dat wel instellen.
Voordeel is dat double tap to wake nu wel aanstaat.

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Siefat schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Ik gebruikte de links en rechts swipe functie niet. Voor de rest kan je dat wel instellen.
Voordeel is dat double tap to wake nu wel aanstaat.
Dat kan ik ook gewoon aanzetten maar ik gebruik het niet.
Op de homebutton is sneller dan een dubbel tap to wake (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
freggell schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Dat kan ik ook gewoon aanzetten maar ik gebruik het niet.
Op de homebutton is sneller dan een dubbel tap to wake (vind ik)
Dat is waar. Het is dan ook puur om tijd en notificaties snel af te lezen.
Voor de rest een prima rom met heel veel extra functionaliteit wat ik nauwelijks gebruik op de volume knop om muziek te skippen na. Geen bugs zover en ik ben nu super tevreden met me ZUK Z2 :)

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 11:17
Ik heb een aantal dagen geleden de zuk z2 via banggood besteld.

Als ik hem binnenkrijg ben ik van plan om er meteen de officiele rom erop te zetten.
Kan ik gelijk naar de laatste versie gaan? of "2.0.069 ST QPST" downloaden en dan via OTA?

Als de laatste versie erop staat, kan ik dan gewoon gapps downloaden en erop installeren?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
jeroentje93 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:23:
Ik heb een aantal dagen geleden de zuk z2 via banggood besteld.

Als ik hem binnenkrijg ben ik van plan om er meteen de officiele rom erop te zetten.
Kan ik gelijk naar de laatste versie gaan? of "2.0.069 ST QPST" downloaden en dan via OTA?

Als de laatste versie erop staat, kan ik dan gewoon gapps downloaden en erop installeren?

Jeroen
Direct laatste versie weet ik niet zeker. Maar je kan in iedergeval naar 2.0.069 gaan. En daarna via OTA updaten.

Ik heb deze tutorial gebruikt.

Ik weet alleen even niet meer of ik zelf de GAPPS nog geflshed heb of dat deze met de rom meekomen en dat je deze alleen moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

freggell schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:44:
[...]

[...]
Ondanks de ingestelde notificaties settings komen ze, de notificaties van verschillende apps o.a. gmail, soms wel en soms niet door. Ik zet er nog een factory reset achteraan. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
WeaZuL schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Ondanks de ingestelde notificaties settings komen ze, de notificaties van verschillende apps o.a. gmail, soms wel en soms niet door. Ik zet er nog een factory reset achteraan. Kijken of dat helpt.
Dat kan nog te maken hebben met het wel of niet mogen starten van de app.

in dit geval kijken in Safecenter
Autostart manager (is autostart app(s) )
Dan bij disabled autostart apps en disabled associated start-ups even kijken of de betreffende apps toestemming hebben om een autostart te doen. Is dit niet het geval dan kan je dat soort vreemde dingen krijgen. Hier kan je onder de betreffende plekken eventueel ook whitelisten.

Functioneerd het wel als je de app recent open hebt gehad, als je phone geheugen vrij heeft gemaakt en de app eruit geflikkerd heeft werkt het niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door freggell op 06-02-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
WeaZuL schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:52:
[...]

Ik had dat probleem ook, maar na meerdere instellingen tegelijkertijd te hebben aangepast niet meer. Naast de autostart permisie, heb ik gmail en whatsapp ook gewhitelist in Advanced settings> Battery> Battery Optimization. Wat het verschil maakt weet ik dus niet, maar nu heb ik in ieder geval geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
wikiwhy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Ik had dat probleem ook, maar na meerdere instellingen tegelijkertijd te hebben aangepast niet meer. Naast de autostart permisie, heb ik gmail en whatsapp ook gewhitelist in Advanced settings> Battery> Battery Optimization. Wat het verschil maakt weet ik dus niet, maar nu heb ik in ieder geval geen problemen meer.
Ja dit had ik ook dat whatsapp berichten niet door kwamen tenzij ik whatsapp zelf open. Met de nieuwe ROM gaat dit gelukkig goed.

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

freggell schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Dat kan nog te maken hebben met het wel of niet mogen starten van de app.

in dit geval kijken in Safecenter
Autostart manager (is autostart app(s) )
Dan bij disabled autostart apps en disabled associated start-ups even kijken of de betreffende apps toestemming hebben om een autostart te doen. Is dit niet het geval dan kan je dat soort vreemde dingen krijgen. Hier kan je onder de betreffende plekken eventueel ook whitelisten.

Functioneerd het wel als je de app recent open hebt gehad, als je phone geheugen vrij heeft gemaakt en de app eruit geflikkerd heeft werkt het niet meer.
Ik heb verschillende apps toegevoegd maar bijv. Whatsapp staat er niet bij. Even afwachten hoe het nu werkt.
wikiwhy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Nog een mogelijke oplossing, die gaan we proberen!
Siefat schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Ja dit had ik ook dat whatsapp berichten niet door kwamen tenzij ik whatsapp zelf open. Met de nieuwe ROM gaat dit gelukkig goed.
Welke nieuwe rom?

[ Voor 70% gewijzigd door WeaZuL op 07-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
Resurrection Rom

Animu~

• Kees Klaassen
Mijn Zuk Z2 is ook binnen. Houden jullie het op de officiële ROM of is er beter te vinden binnen de community? Voornamelijk omdat we hier met Lenovo te maken hebben zal er wel van alles en nog wat aan mankeren kwa spyware etc.

• freggell
Kees Klaassen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:34:
Mijn Zuk Z2 is ook binnen. Houden jullie het op de officiële ROM of is er beter te vinden binnen de community? Voornamelijk omdat we hier met Lenovo te maken hebben zal er wel van alles en nog wat aan mankeren kwa spyware etc.
Als je toch al denk dat de originele rom niet goed is, dan zet je er een custom op.

Persoonlijk denk ik dat de originele rom momenteel de beste is. Daarnaast is er volgens mij weinig ontwikkeling met custom roms voor deze telefoon. Maar ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik het niet bij hou.
Ik ben tevreden met de Originele rom en de functionaliteit ervan.

• Kees Klaassen
freggell schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:40:
[...]

Als je toch al denk dat de originele rom niet goed is, dan zet je er een custom op.

Persoonlijk denk ik dat de originele rom momenteel de beste is. Daarnaast is er volgens mij weinig ontwikkeling met custom roms voor deze telefoon. Maar ik moet eerlijk zijn en zeggen dat ik het niet bij hou.
Ik ben tevreden met de Originele rom en de functionaliteit ervan.
Je hebt dus in principe niks met je GSM gedaan zoals rooten, opschonen etc? Heb het altijd op de originele ROM gehouden maar met Lenovo weet je het pas zeker als je het hele bos platbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Kees Klaassen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:26:
[...]

Je hebt dus in principe niks met je GSM gedaan zoals rooten, opschonen etc? Heb het altijd op de originele ROM gehouden maar met Lenovo weet je het pas zeker als je het hele bos platbrand.
Ik heb de originele rom erop geflashed (en geupdate, waardoor je nu een Android 7 kan draaien). Dit omdat de meeste (ik denk alle) Zuk Z2 met een aangepaste rom komen. Ik heb idd niet geroot, heb nog geen reden gevonden om dat te doen aangezien je de meeste zooi wel kan deinstaleren of kan disabelen. Voor de rest kan je ook nog wel de permissies beperken van de apps die je niet vertrouwd. Als je het echt niet vertrouwd instaleer je een FW en kijkt wat er allemaal verbinding wil maken en bepaal je op basis daarvan je verdere stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Wat te doen met mijn zuk z2 van drie weken oud valt ineens uit. Wat ik ook probeer aan/uitknop icm. de volume knop niets werkt. Klein lampje rechtsbovenin geeft wel iets licht. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Wat te doen. Mijn zuk z2 van net drie weken oud valt opeens uit. Niets werkt meer. Aan uitknop icm volumeknop geeft ook geen oplossing. Brandt alleen een heel klein lichtpuntje bovenin het scherm. Heeft iemand een idee hoe ik deze smartphone weer aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
zuukie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:11:
Wat te doen. Mijn zuk z2 van net drie weken oud valt opeens uit. Niets werkt meer. Aan uitknop icm volumeknop geeft ook geen oplossing. Brandt alleen een heel klein lichtpuntje bovenin het scherm. Heeft iemand een idee hoe ik deze smartphone weer aan de praat krijg?
Contact opnemen met de verkoper?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Heb hem als cadeau gekregen Weet helaas niet van uw vandaan komt. Hoopte op een makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
zuukie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:07:
Wat te doen met mijn zuk z2 van drie weken oud valt ineens uit. Wat ik ook probeer aan/uitknop icm. de volume knop niets werkt. Klein lampje rechtsbovenin geeft wel iets licht. Iemand een idee
- Als je dat ding aan de PC hangt wordt die dan nog gevonden? (kan je mogelijk via adb rest/reboot doen)
- Helemaal leeg laten gaan, daarna aan de lader en kijken of deze weer boot

En makkelijkst is natuurlijk contact opnemen met verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

BigSurf schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:11:
Ik heb een ongeveer een maand met de Android 7 rom van ZUI gedraaid maar bleef toch problemen houden met notificaties ondanks instellingen in SafeCenter. WhatsApps die soms met een flinke vertraging binnenkwamen en WhatsApp video- en audiocall deed het helemaal niet.
Heb nu de Z2 geunlocked en via TWRP deze ROM geflashed, Unofficial LineageOS 14.1 (+ GAPPS ARM64, Android 7.1):

http://zukfans.eu/communi...ageos-14-1-20170224.4852/

Werkt prima, android 7.1.1. Notificaties zijn direct en mooier in de interface. WhatsApp videocall doet het prima. Heb alleen een probleem met de GAPPS camera app, die crashed. Camera via WhatsApp doet het wel goed en de App Snap Camera doet het ook prima. Voorlopig ga ik met deze ROM door.
Hoe zit het met de fingerprint reader, functioneert deze als gewoonlijk? Dwz kan je er de telefoon mee unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
zuukie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:11:
Al eens aan de oplader gehangen veronderstel ik? Gaat het lichtje dan nog branden wat aangeeft dat hij oplaadt of heeft ie dat niet?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
WeaZuL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:26:
[...]
Hoe zit het met de fingerprint reader, functioneert deze als gewoonlijk? Dwz kan je er de telefoon mee unlocken?
Ja, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Nee, heb hem er al aangehangen. Zonder Suc6. Ben ten einde raad zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
zuukie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:28:
Nee, heb hem er al aangehangen. Zonder Suc6. Ben ten einde raad zo
hard reboot doen.

volumeknop plus & powerknop tegelijk inhouden (+- 10 seconde) totdat je phone trilt, dan gaatie rebooten.. Gebeurt ook af en toe bij zukz2 van mn vriendin..

[ Voor 3% gewijzigd door dumbledore op 07-03-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:04

elmoxx

xx xx xx

Ik heb gister mijn Z2 binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben. Enige dat ik niet begrijp is de prachtige witte achtergrond (die ik natuurlijk wil gebruiken) die precies de kleur heeft van de tekst en icoontjes in de notificatie/statusbalk.. Wanneer je een app opent verandert de kleurstelling van die balk zodat het altijd mooi past en zichtbaar is. Op de home gaat dicht echter mis en is er dus niets meer te lezen. Iemand hier toevallig een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2646881/Screenshot_2017-03-10-10-07-06-1785901132.png

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
elmoxx schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:24:
Ik heb gister mijn Z2 binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben. Enige dat ik niet begrijp is de prachtige witte achtergrond (die ik natuurlijk wil gebruiken) die precies de kleur heeft van de tekst en icoontjes in de notificatie/statusbalk.. Wanneer je een app opent verandert de kleurstelling van die balk zodat het altijd mooi past en zichtbaar is. Op de home gaat dicht echter mis en is er dus niets meer te lezen. Iemand hier toevallig een oplossing voor?
Ik moet mijne nog ontvangen, dus ik kan nog niet meezoeken in het menu als hier een optie voor bestaat.
(Ook lees ik overigens dat verschillende shops het toestel shippen met verschillende ROMs, dus dat bied nog geen zekerheid).

Ik zou zeggen; neem toch een andere achtergrond (bij een donkerdere achtergrond gaat je accu ook langer mee, daar er minder licht vanaf komt... maargoed... merendeel van de tijd zit je toch niet naar je achtergrond te staren? ... niet ? Nou .. dan maakt het ook minder uit wat daar nou eigenlijk staat... ohh ik weer...)

Andere launcher proberen met met opties? Daar je wel de kleur/themes aant kunt passen?

Zat deze kale-wannabe-kerstboom standaard in je ROM of heb je die zelf uitgekozen om mij zover te krijgen hier weer eens een berichtje te plaatsen?

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:04

elmoxx

xx xx xx

DaPi schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:01:
[...]
Ik zou zeggen; neem toch een andere achtergrond (bij een donkerdere achtergrond gaat je accu ook langer mee, daar er minder licht vanaf komt... maargoed... merendeel van de tijd zit je toch niet naar je achtergrond te staren? ... niet ? Nou .. dan maakt het ook minder uit wat daar nou eigenlijk staat... ohh ik weer...)

Andere launcher proberen met met opties? Daar je wel de kleur/themes aant kunt passen?

Zat deze kale-wannabe-kerstboom standaard in je ROM of heb je die zelf uitgekozen om mij zover te krijgen hier weer eens een berichtje te plaatsen?
Ja, je hebt gelijk: De frustratie komt hier volledig voort uit het feit dat dit een standaard achtergrond is die met de telefoon meegeleverd was. Uiteraard al een andere achtergrond gekozen.

Ik heb inderdaad ook een andere launcher gebruikt om te kijken of dit te fixen was: Nova. Ik vind het een fijne launcher maar ook die kon het niet goed maken..

Inmiddels weer 24 uur later heb ik de telefoon geflashed naar Lineage os. Oud en vertrouwd, precies het zelfde als mijn OPO, geen rare vertalingen en alle knoppen in binnen de instellingen werken ook daadwerkelijk. Het originele OS heeft bij mij maar 2 dagen de kans gekregen en toen was ik er klaar mee..

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 10:00
Beste mede Zuk z2 eigenaren,

Sinds 2 maanden heb ik een Zuk Z2 non pro, en een Hollandsnieuwe abbo 3g (vodafone netwerk). Toestel is niet geroot en heeft de originele Chinese/Engelse rom. Bel-ontvangst is erg goed bijna altijd 4 streepjes in huis, maar mobiel internet is erg slecht. Incidenteel deed hij het soms even, na bijv eerst op vliegtuigmodus te gaan en dat weer uit te schakelen. Maar nu doet hij helemaal niets meer. Op KPN netwerk lijkt hij het prima te doen. Kon er een tijdje mee leven vanwege wifi en hotspots maar nu wordt het vervelend.

Wat ik al gedaan heb:

- Nieuwe APN ingesteld voor hollandsnieuwe (zowel type 1 als type 2 simkaart) en de oude ook geprobeerd.
- Simkaart in vakje 2 gedaan en KPN in de 1e. (Sindsdien lijkt Hollandsnieuwe internet niks meer doen)
-simkaart in 2 andere telefoons geprobeerd, doet het dan prima.
- Netwerk reset
- Factory reset met alleen hollandsnieuwe simkaart

Maar nog steeds niks, gevalletje garantie of heb ik iets verkeerds gedaan of kan ik nog iets doen? Niet veel zin om het toestel terug terug te sturen naar China maarja..

Screenshots instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kBDqYv/Screenshot_2017_03_13_16_03_18_0985465399.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/c7Q4tv/Screenshot_2017_03_13_16_12_48_0537605766.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/n01cDv/Screenshot_2017_03_13_16_03_43_1565063201.png Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/bT4xDv/Screenshot_2017_03_13_16_04_00_2073898575.png

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
@thewl, ik verwacht niet dat het een probleem is met je telefoon, aangezien je aangeeft dat 3G wel goed werkt op het KPN netwerk. Weet je zeker dat er goed 3G ontvangst / bereik is in je huis en de juiste frequenties aanwezig zijn?

Verder werkt 3G op andere plekken wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
thewl schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:36:
Beste mede Zuk z2 eigenaren,

Sinds 2 maanden heb ik een Zuk Z2 non pro, en een Hollandsnieuwe abbo 3g (vodafone netwerk). Toestel is niet geroot en heeft de originele Chinese/Engelse rom. Bel-ontvangst is erg goed bijna altijd 4 streepjes in huis, maar mobiel internet is erg slecht. Incidenteel deed hij het soms even, na bijv eerst op vliegtuigmodus te gaan en dat weer uit te schakelen. Maar nu doet hij helemaal niets meer. Op KPN netwerk lijkt hij het prima te doen. Kon er een tijdje mee leven vanwege wifi en hotspots maar nu wordt het vervelend.

Wat ik al gedaan heb:

- Nieuwe APN ingesteld voor hollandsnieuwe (zowel type 1 als type 2 simkaart) en de oude ook geprobeerd.
- Simkaart in vakje 2 gedaan en KPN in de 1e. (Sindsdien lijkt Hollandsnieuwe internet niks meer doen)
-simkaart in 2 andere telefoons geprobeerd, doet het dan prima.
- Netwerk reset
- Factory reset met alleen hollandsnieuwe simkaart

Maar nog steeds niks, gevalletje garantie of heb ik iets verkeerds gedaan of kan ik nog iets doen? Niet veel zin om het toestel terug terug te sturen naar China maarja..

Screenshots instellingen:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Alvast bedankt
Zowel ik als mijn vrouw hebben een Zuk Z2 en hollandsnieuwe en gewoon een dataverbinding (soms een beetje moeilijk maar we wonen in het oosten van het land). Ik heb ervoor gekozen om gewoon de vodafoon APN te gebruiken die automatisch wordt toegevoegd. En prefered op 4g staan.

Draai je de laatste versie van het OS? Als je dat niet doet zou je eens moeten updaten.
Bij de telefoon van mijn vrouw deed de data het in eerste instantie ook niet met de meegeleverde rom. Nadat ik deze naar de originele rom had geflashed en deze had geupdate waren die problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 10:00
@rens-br, freggel: Dank voor de antwoorden, na de factory reset lijkt hij het alsnog weer te doen. Ik was gister door mijn mb's heen na wat speedtesten op de andere telefoons, logisch dat ie dan niks doet :') Net opgewaardeerd en hij lijkt het binnen weer goed te doen, zo even op andere plekken controleren. Probleem was voor de reset dat hij het nergens deed ook niet op andere plaatsen. Hopelijk houdt hij het nu wel vol :)

De Vodafone die hij zelf toevoegt lijken het wel te doen, maar na een tijdje gaat hij altijd standaard na de Chinese(?) CTnet APN, de zelf ingevoerde Hollandsnieuwe APN's doen niks iig.

Edit: Nu een week later doet hij het nog steeds goed, waar het nou aan lag geen idee. Draaide zelfs al een tijdje de laatste OS.

Toptelefoon d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door thewl op 21-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Vandaag een nieuw LCD inc. frame gemonteerd nadat mijn ZUK Z2 een duikvlucht in de auto niet overleefd had. Ik was binnen 1,5h klaar en de montage procedure was relatief simpel. Het nieuwe onderdeel, de frame en het LCD scherm is een origineel onderdeel dus alles paste 1:1. Bij het nieuwe scherm zaten wat montage tools dus ook daar ging alles geschmeerd. Ondanks het initieel gebarsten maar nu vervangen glas al met al zeer content met de ZUK Z2. _/-\o_

Heb nu een frame met ZUK Z2 scherm over waarvan het glas gebarsten is maar het LCD+digitizer nog werkt. Mocht er iemand zijn met een ZUK Z2 waarvan ook het LCD niet meer werkt, heb ik een zwart LCD+Scherm beschikbaar welke tijdelijk, ik heb er zelf ook een maand mee doorgewerkt, gebruikt kan worden totdat het nieuwe bestelde LCD+frame binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortican
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:46
ik heb sinds 2 dagen een zuk z2 in huis en werkt allemaal lekker vlot.

Ik kan alleen mij geluids-meldingen niet uit krijgen op mijn whatsapp, ik kan het wel voor elkaar krijgen maar dan moet ik afzonderlijk elke chat op dempen zetten.

Ik heb het vinkje in whatsapp,meldingsgeluiden al uitgezet maar dit heeft geen effect.

Heeft iemand hier nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Aghanim schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:56:
Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur in combinatie met Lineage 14.1? Ik merk dat mijn batterij ongeveer 1.5 dagen mee gaat. Mijn vorige toestel, een Xiaomi Redmi met Lineage, ging 3 volle dagen mee. Gebruik en apps zijn identiek. Het verschil in batterij is slechts 600Mah dus ik heb het gevoel dat deze Lineage build wat minder energiezuinig is. Is dat ook jullie beeld?
Niet goed om te horen. Heb deze ook besteld om te kijken hoe ie werkt tov de Redmi 4 pro. Moet zeggen dat ik inmiddels toch wel gewend ben aan die batterij.
Ik verwacht alleen dat de ZUK een wat betere ontwikkeling krijgt bij LineageOS (Xiaomi is niet de snelste met vrijgeven kernel enz, alhoewel ze dat voor de Redmi wel gedaan hebben).

Ga er in ieder geval mee testen. Heb je ook kans gezien om Mokee te installeren en zo ja, wat zijn je bevindingen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Voor de Zuk Z2 heb ik nu ook een custom ROM topic aangemaakt. Alles over flashen van LineageOS of een andere custom rom hoort daar thuis. Tevens ook onderwerpen zoals het unlocken van de bootloader, custom recovery en root hoort daar thuis.

Het topic: [ZUK Z2 / Z2 Rio] Rooten & Custom ROM's

Verder mogen Accessoires vanaf nu in: [ZUK Z2 / Z2 Rio] Het grote Accessoires topic.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Na een tijdje wachten vanmiddag mijn ZUK Z2 binnen gekregen. Blij als een klein kind aangezet maar helaas downloaden apps uit de play store niet en kan ook de update-server niet gevonden worden.

Play store blijft hangen op "Download pending"
Update error "Failed to contact download centre"

Daarnaast heb ik reclame elke 10minuten om een booster en cleaner of call-recorder te downloaden. Bah, bah, bah.

Dit is mijn eerste China phone maar redelijk teleur gesteld... Had gehoopt op een iets meer plug 'n play ervaring ;)

ZUI Version 1.9.136 ST
Android 6.0.1
Feb1 2016 security patch :O

Wat is de beste course of action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Ducksy88 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:41:
Na een tijdje wachten vanmiddag mijn ZUK Z2 binnen gekregen. Blij als een klein kind aangezet maar helaas downloaden apps uit de play store niet en kan ook de update-server niet gevonden worden.

Play store blijft hangen op "Download pending"
Update error "Failed to contact download centre"

Daarnaast heb ik reclame elke 10minuten om een booster en cleaner of call-recorder te downloaden. Bah, bah, bah.

Dit is mijn eerste China phone maar redelijk teleur gesteld... Had gehoopt op een iets meer plug 'n play ervaring ;)

ZUI Version 1.9.136 ST
Android 6.0.1
Feb1 2016 security patch :O

Wat is de beste course of action?
Je hebt een vendor rom. Dat zijn klote dingen.
Het beste is dat je een goede ROM instaleerd en aan jouw de keus of je een originele wilt of dat je voor iets als Lineage gaat.

Er is in dit topic wel een handleiding te vinden voor de originele rom (die je daarna via ota kan updaten)
En in het andere topic kan je vinden hoe je lineage doet.

zie:
[...]
en ipv 1.9 kan je ook direct een 2.0.x.x flashen

[ Voor 19% gewijzigd door freggell op 25-04-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noflik
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 12:55
https://www.gizmochina.co...dge-is-last-mobile-phone/

Ben benieuwd of er nog updates uit gaan komen, ik neem aan van niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Voor diegene die nog een goed passende (dus aan alle randen ook goed aansluit) en luchtvrije screenprotector zoeken. Ik heb nu onderstaande; perfect! Past meteen, uitsparing voor de leden geen openstaande randjes.

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.lMHRzP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Zit nu in Krakau voor een paar dagen. Maar merk toch wel dat de GPS het laat af weten. Kan in google maps niet echt een locatie pakken. Zit op 28042017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Eoghlear schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:48:
Zit nu in Krakau voor een paar dagen. Maar merk toch wel dat de GPS het laat af weten. Kan in google maps niet echt een locatie pakken. Zit op 28042017
Buiten dat ik eenmaal problemen heb gehad (bij opstarten TT) geen problemen met de GPS gelukkig. Zowel op de 20170428 als de 20170505 niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Incognitum op 10-05-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Vreemd. Gebruik je dan nog een bepaalde kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Eoghlear schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:25:

Editie: moet ook nog mijn. Poolse sim an de praat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Vannacht de zuk voor het eerst middels een qi lader opgeladen. Volgens mij is dat niet bevorderlijk.
Toestel voelt warm aan en de accu is al 50% leeg. Heb nog geen 5 minuten aan gehad op het werk.

Iemand anders dit al eens gehad (met of zonder qi lader)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Eoghlear schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:51:
Vannacht de zuk voor het eerst middels een qi lader opgeladen.
Met een Qi lader? Ondersteund de Zuk Z2 dan draadloos laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Eoghlear schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:27:
[...]

Editie: moet ook nog mijn. Poolse sim an de praat krijgen
3.18.31 gebruik. Niks aan veranderd zelf.

Net nogmaals getest. Google maps en TomTom hebben vrijwel meteen een signaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Incognitum op 15-05-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:18:
[...]

Met een Qi lader? Ondersteund de Zuk Z2 dan draadloos laden?
Heb er een tussen stukje tussen zitten van nillkin. Tussen de telefoon en de case.

Edit:
Na twee keer herstarten lijkt alles weer normaal. Ook na wederom een nacht opladen via de qi lader is de temperatuur nog steeds prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Eoghlear op 16-05-2017 13:53 . Reden: Uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal

ovaal

Zojuist even gecheckt of er misschien een update is. En 2.5.412 ST blijkt klaar te staan. Jammer genoeg staan de releasenotes in het Chinees 8)
Toch maar de gok genomen, nu afwachten wat er gaat gebeuren. Nog geen schokkende zaken gezien.
Later ook nog even googelen op deze update voor wat uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommieboy_007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 06:22
Is er iets om te voorkomen dat de vingerafdrukscanner elke keer in de broekzak geactiveerd wordt? Dit kost namelijk accu en als ik de telefoon uit mijn broekzak haal werkt de scanner niet omdat er al teveel pogingen zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Ik heb een bericht verplaatst naar: [ZUK Z2 / Z2 Rio] Rooten & Custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Weet er iemand een (web)winkel waar ze betrouwbare batterijen verkopen? Ik heb het afgelopen jaar zo'n 5 batterijen versleten. Iedere keer "bollen" ze op na zo'n 2 maanden. Een aantal werden verkocht als originele batterijen en daarvan zou ik verwachten dat het niet mee gebeurt.
Of ligt het aan iets anders?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & Custom ROM's: [ZUK Z2 / Z2 Rio] Rooten & Custom ROM's
Levertijden & Prijzen: [ZUK Z2 / Z2 Rio] Levertijden & Prijzen
Accessoires en hoesjes: [ZUK Z2 / Z2 Rio] Het grote Accessoires topic