[50 euro]Iets wat voor altijd lekker blijft zitten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-09 22:26
Ik zoek een?
Een koptelefoon of oordopjes die voor een hele lange tijd lekker blijven zitten. Ik zoek dus geen koptelefoon of oortjes die gaan irriteren, bijvoorbeeld door druk op je oor. Eigenlijk wil ik een koptelefoon/oortjes die je niet voelt zitten.
Het maakt me niet zo uit of ik wel of geen omgevingsgeluid hoor. De kabellengte wil ik toch wel minimaal 1,5 meter.
Dit is de koptelefoon die ik nu heb: pricewatch: Rocking Residence AESH (Zwart)
Ik zou graag iets meer bass willen hebben en dat hij voor een erg lange tijd (minimaal 5 uur) lekker zit. Als ik deze koptelefoon wat meer op m'n oren druk is de bass wel beter, maar mag nog net iets beter.

Wat is je budget?
50 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er mee gaan gamen (games zoals The Division, Assassins Creed, Gta V, Battlefield, Payday), video's mee bekijken, videobewerking, muziek luisteren met bass (genre: metal, hardstyle, drum and base).

Wat heb je zelf al gevonden?
De een raad een koptelefoon aan de ander raad hem weer af. Ik heb echt geen idee waarop ik moet zoeken. Misschien wat basis dingen, dat ik in ieder geval wat dingen kan wegstrepen.
Ik heb wel veel gelezen over koptelefoons, (open, close, frequentie) maar ik kom nog steeds niet echt ver.

Welke vragen heb je hier nog over?
Headsets mogen ook worden voorgesteld.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven over hoe ik het beste kan zoeken naar een goede koptelefoon/oortjes en misschien wat kunnen aanraden.

Nyltje

[ Voor 2% gewijzigd door Nyltje op 25-05-2016 00:23 . Reden: Toevoeging & Nettere opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Wat voor de ene comfortabel is, is voor een andere klote. Het enige wat je kan doen is inlezen en hopen dat een headset vind die jij comfortabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Ardjee schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:21:
Wat voor de ene comfortabel is, is voor een andere klote. Het enige wat je kan doen is inlezen en hopen dat een headset vind die jij comfortabel vindt.
Nja ik bedoel eigenlijk meer een iets wat je niet voelt zitten. Dat is voor mij comfortabel. (zal ik even aanpassen in de hoofdpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf vond ik de pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart) helemaal geen verkeerde koptelefoon qua comfort, hooguit dat de hoofdband soms wat vervelend zat als ik die zelf te strak op mijn kop had gezegd.

Qua geluid, tja, vergeleken met mijn Custom One Pro die 10x zo duur is, is die Philips wat wolliger, maar niet storend.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Dan blijft het probleem dat alleen jij kan beslissen wat voor jou comfortabel zit. Het nadeel is dat je nergens een headset voor een langere tijd kan proberen.

Qua revieuws komt een kingston hyperx cloud goed naar voren: deze heb ik zelf ook maar ik vind hem helemaal niet comfortabel terwijl die daar wel om geroemd wordt. Ik ben bang dat je zelf een paar headsets moet vinden en ze op een of andere manier moet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Voorstel voor een headset: De Sony Headset MDR-NC31EM (wit) die bij de Xperia Z2 geleverd werd.

Waarom?

Je post suggereert, dat je 'm ook onderweg wil meenemen. Dan is een microfoon wel fijn. Doordat de microfoon verwerkt zit in de oordoppen zelf hangt het snoer langs het midden van je nek recht naar beneden, en hierdoor heb je geen last van een microfoon wat links van je lichaam hangt. Dit voorkomt al dat 1 oordopje de neiging heeft om uit je oor te vallen.

Hier een review van de oordopjes :
http://geardiary.com/2014...eadset-mdr-nc31em-review/

http://www.androidcoliseu...ancelling-headphones.html

Let op de noise cancelling alleen werkt op de Sony Z series. Maar de oordoppen zelf wel prima werken op je mp3 speler of je telefoon bijvoorbeeld, en dat je gewoon kan bellen met de een telefoon van een ander merk. Verder ben ik het wel met de strekking eens van de reviews, behalve dat ik de dopjes wel fijn vind zitten.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
Ik zie dat de Philips koptelefoon volgens mij even groot is als de koptelefoon die ik nu heb. (ear pads) Er staat wel bij dat het allebei over ears zijn terwijl deze op m'n oren drukt en ik hem echt niet over mijn oren kan doen. De koptelefoon moet echt groter zijn, ik heb blijkbaar grote oren. :P

Ik luister onderweg bijna nooit, maar misschien dat dat binnenkort wel gaat gebeuren, maar ik zal dat niet vaak gaan doen. Het belangrijkste vind ik dat hij niet op m'n oren drukt en de bass goed hoort.

Ik zie trouwens dat die oortjes pricewatch: Sony Headset MDR-NC31EM (zwart) 1m zijn en dat is denk ik toch net te kort voor waar ik het wil gaan gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Nyltje op 25-05-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
sony px100-ii.... heb ik al jaren en voel hem nauwelijks zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
42erik schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:06:
sony px100-ii.... heb ik al jaren en voel hem nauwelijks zitten
Ik zie uit reviews dat hij een slechte bass heeft en dat vind ik toch wel erg belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Nyltje op 29-05-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
smaken verschillen, maar ik vind hem een prima bass hebben...

Nu ben ik ook degene die de jbl's binnen de 5 seconden proberen al zat wat met die extreme bas van ze. Dus ligt natuurlijk ook aan je voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
just my 2 cents:

draagcomfort ligt ook voor een groot gedeelte aan de gebruikte materialen van bijvoorbeeld de oorkussens. goede materialen = comfortabeler.

Bij goedkopere headphones wordt vaak een kunststof gebruikt voor de oorschelp, en dit levert vrij snel een zweterige hoofdtelefoon op. Ik zou mijn budget wat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Bij de mediamarkt kun je koptelefoons testen. Ik zou als ik jou was daar even naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Denk alleen die die ene minuut testen niet echt representatief is, zeker als de eis is dat het na 5 uur ook nog goed moet zitten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Ze zijn van 9:00 tot 21:00 geopend. Neem een paar boterhammetjes mee en je kunt 12 uur testen :)

[ Voor 47% gewijzigd door 107mb op 31-05-2016 23:47 ]

Pagina: 1