Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus Zenfone2 ML551. Sinds kort heb ik een bizar probleem met deze telefoon. Thuis gebruik ik wifi. Sinds kort heb ik ipv een enkele oude linksys, 2 ubiquiti AP-AC accesspoints in gebruik. Ik weet niet met zekerheid of het sinds het gebruik van deze AP's het probleem optreedt, maar het is wel om en nabij de introductie begonnen.

Nu het probleem:
De Zenfone2 krijgt de netwerkinstellingen via DHCP. DHCP service draait op mijn homeserver. Dit lijkt allemaal goed te gaan. De telefoon kan normaal een verbinding maken met wifi en krijgt de netwerkinstellingen.
Ik heb een screenshot van de netwerkinstellingen:
netwerkinstellingen

Ook heb ik FING kunnen sideloaden en alle devices op het netwerk kunnen scannen. Er is op het lokale netwerk dus wel op een of andere manier een verbinding. Ik kan ook alle devices pingen BEHALVE de gateway/thuisserver. Hoe en waarom ik deze niet kan bereiken en alle andere devices wel, ik heb werkelijk geen idee. Vanaf andere devices (zoewel adnroid telefoons/tablets als laptops met zowel Windows en Ubuntu heb ik geheel geen problemen.

Enkele meldingen die ik krijg:
Als ik in de browser een webpagina probeer te openen: net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED (met de standaard android browser)
en Foutcode: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET in Chrome browser

Dit lijkt allemaal op een DNS probleem. Ware het niet dat de Gateway/thuisserver ook niet op IP adres gepinged kan worden.

Ik heb inmiddels de oude AP ook weer teruggeplaatst, maar de telefoon houdt het vreemde netwerk gedrag. Het lijkt niet aan de AP's te liggen, maar aan de Zenfone2.

Ik heb inmiddels een factory reset gedaan, maar ook dat heeft het probleem niet verholpen.
Heeft iemand een idee?

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update. Het wordt wel een soap zo... :-/

Als laatste had ik nog een optie om de wifi van mijn modem (bbox2) aan te zetten en kijken of dit iets anders oplevert. En ja hoor: bij verbinden met de wifi van het modem, kan ik gewoon internet op.
Ik wordt lichtelijk debiel hiervan.
Hoe kan het dat er een 10-tal devices, waaronder diverse android telefoons, gewoon 'werken' en deze ene asus telefoon een DNS/GW probleem heeft met mijn thuis netwerk?

Kan iemand mij nog wat suggesties doen want ik zou dit toch graag opgelost zien omdat ik de (brakke) wifi van de bbox gewoon uit wil hebben.

alvast bedankt...