Toon posts:

Nieuwe GPU/CPU/RAM voor Total War: Warhammer & Videobewerkin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg fan van de Total War-serie en maak hier ook video's van. Nu kom ik erachter dat mijn pc moeite krijgt om Total War: Warhammer goed te trekken. Omdat ik zelf de beste kwaliteit wil hebben en dit ook in mijn video's wil laten zien ben ik op zoek naar wat nieuwe componenten om de performance te verbeteren.

Vooral de FPS bij grote veldslagen is matig en ook zijn de laadtijden zeer lang. Hierdoor denk ik dat mijn CPU ook een grote rol speelt.

Huidige specs:
- Radeon HD 7970 3GB
- Intel i5 3470 3.4Ghz
- 8GB DDR3-1600 RAM
- Corsair TX650M (650 Watt)

1. Voor de GPU denk ik aan de GTX 980ti of de GTX 1080. Ik zoek echt een topkaart die ook tijdens het opnemen van video's nog een goede constante performance neerzet.

2. Geen idee welke CPU ik hierbij nodig heb. Prioriteiten zijn gamen en videobewerking!

3. Zou extra RAM nog winst op kunnen leveren?

Kwaliteit gaat voor het geld, maar het liefst zou ik niet boven de duizend gaan, tenzij dit in dit geval echt nodig is!

Hebben jullie wat aanbevelingen of tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 23:49 ]

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:21
Je zou even moeten meten wat de bottleneck is (task manager, msi afterburner), maar voor dit soort games + opnemen (welke software?) zal het waarschijnlijk de processor zijn.
Stap in dat geval sowieso over naar een overklokbaar exemplaar.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 25-05-2016 00:05 ]

Verwijderd

Als ik naar wat benchmarks kijk https://imgur.com/a/q4eKc#B2CZrXw (een i5 3470 zit tussen de i5-2500K en i5-4670K) is een upgrade van zowel cpu als gpu aan te bevelen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik heb dezelfde CPU wellicht handig een SSD upgraden te doen? Dit maakt een wereld van verschil in deze game. Ik raad sws een i7 aan aangezien deze game zoo zwaar valt op dit. Verwacht de game nooit helemaal lag vrij!

Verwijderd

Zoals hierboven staat, heb je een SSD? Zo niet dan zou ik die ook aanschaffen, dat scheelt laadtijd.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wil je nieuw?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 311,50€ 311,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,40
Als je je oude spullen (processor, videokaart, RAM, moederbord) verkoopt past een GTX1080 wel in een budget van €1000. Anders zou ik nog even wachten op de GTX1070 (vergelijkbare prestaties met 980 Ti, prijskaartje rond €400) en kun je tot die tijd nog op je 7970 spelen.

Als tweedehands ook een optie is zou ik op zoek gaan naar een i7 3770(k): tweedehands filter.
Prik er nog 8GB RAM bij, het liefst exact hetzelfde type als de reepjes die je nu hebt.
Dan blijft er nog ruim geld over voor een GTX1080 en heb je een leuke upgrade.

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1