Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Zo ja, dan kun je met 'screen' een aparte shell starten, daar een download starten ofzo, en dan met 'ctrl-a d' de verbinding met screen verbreken. Je komt dan weer terug in de loginshell, en kunt dan gewoon verder werken, of uitloggen. met 'screen -r' kun je de sessie dan weer oppakken.
man Screen in typ krijg ik wel help over screen. Dus ik denk dat het wel kan.
Ik ga het nu ff proberen
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
> screen
screen: Command not found.
>
Hij doet het niet dus...
Zoals je ziet is wel FreeBsd.. ik weet niet of dat veel uitmaakt maar ok
Kan het zijn dat ze het commando gedisabled hebben op een of andere manier?
Byteripper.
Wellicht dat het path niet in je login.defs staat.Op maandag 25 juni 2001 00:16 schreef DeathKnight het volgende:
FreeBSD January 8, 1995 3
> screen
>
Probeer het volgende eens:
which screen
Je krijgt nu het hele $PATH naar screen te zien:
pluto:~% which screen
/bin/screen
pluto:~%
Poog eens het complete $PATH, kijken of het dan wel wil werken.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
>
> $path
/sbin: Permission denied.
Het kan aan mij liggen. Maar dat werkt dus niet
Ik heb gisteren met iemand gesproken die zei dat het alleen via Screen mogelijk is..
Dus misschien is het helemaal niet geinstalleerd?
Verwijderd
1
| nohup progX& |
Als je nu uitlogt dan loopt je progje gewoon verder
B.T.W. zet a.u.b. meteen SSH op die server i.p.v. telnet.
ik heb
nohup ftp
gedaan.. dus nu gaat ftp gewoon door terwijl ik mijn sessie beindig?
Verwijderd
Ston niet voor niks in m'n antwoord
Dat zorgt er namelijk voor dat een bepaald progje op de achtergrond draait.
Ik heb het commando zoals hierboven gebruikt..
Nu ging een een file downloaden. sessie afgesloten, en via ftp gekeken of hij groter werd.. maar hij werd niet groter
[3] 34388
> Connected to users.raketnet.nl.
220 asd24-few-101 Microsoft FTP Service (Version 4.0).
Name (users.raketnet.nl:gerben): dkmusic
dkmusic: Command not found.
[3] + Suspended (tty input) ftp users.raketnet.nl
Het schiet maar niet op
Thanx!! Je hebt geen idee hoe blij je met hebt gemaakt!
Je moet alles zover ik kan zien in 1 regel zetten..
dus heb ik gelijk de url van de file erachter gezet, en nu werkt het..
alleen hoe sluit je die sessies? Het is waarschijnlijk niet te bedoeling dat die eeuwig blijve staan ofzo
Verwijderd
Gewoon het proces killen om de sessie te beindigen.
Het kan zijn dat je een signal 9 moet geven, aangezien nohup (NoHangUPs betekent) niet luistert naar hangup signalen.
Je kan dus de pid van het proces opvragen (ps) en dan een "kill -9" eraan geven.
Je kan ook eventueel "killall -9 ftp" doen (sluit wel alle ftp-sessies af!!)