Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows desktop (bureaublad) in sync houden op meerdere pcs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-11 09:55
Mijn vraag

Ik werk met verschillende pcs (Windows), en ik wil het bureaublad 'in sync' houden. Dat wil zeggen: na ingelogd op pc2 hetzelfde bureaublad houden als ik op pc1 had toen ik hem afsloot. (even simpel gezegd).
Ik werk al met Dropbox dus bestanden worden al keurig gesyncht.
Het Windows bureaublad schijn je ook dmv Dropbox te kunnen wijzigen, maar mogelijk is er betere (speciale) software om bureaublad tussen verschillende pc's synchroon te houden. Ik weet ook dat Symbaloo bestaat maar dat werkt (volgens mij) alleen voor URLs, dat is dus niet wat ik zoek ik een complete synchronisatie ook van snelkoppelingen die naar 'lokale' programma's en bestanden linken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows10, Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Symbaloo

Alle reacties

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Kan dat niet vanaf Windows 10 als je je aanmeld met je Microsoft Account? Gaat via OneDrive dan dacht ik.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat moet je IMHO niet willen, gaat te makkelijk fout.

Kan je niet beter remote desktop gaan gebruiken? Dan heb je daadwerkelijk 1 state.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een NAS hebt kan je folder redirection gebruiken. Je hoeft niet specifiek Windows Pro te hebben hiervoor, het pad staat in het register opgeslagen en kan je met de hand veranderen. Met je bureaublad op een shared locatie, worden alle wijzigingen direct doorgevoerd. Mogelijk moet je even op F5 drukken om de vernieuwing te zien als beide systemen tegelijk aan staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• juFo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2018
Is denk ik automatisch in Windows 10. Want op windows Phone had je hiervoor ook instellingen dacht ik.

• pastafan
F_J_K schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:45:
Dat moet je IMHO niet willen, gaat te makkelijk fout.

Kan je niet beter remote desktop gaan gebruiken? Dan heb je daadwerkelijk 1 state.
Dat gaat helaas hem niet worden. Ik heb niet constant de pc's aan staan.
Bovendien: moet je niet een Windows Server versie hebben om Remote desktop te gebruiken?

• pastafan
juFo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:21:
Is denk ik automatisch in Windows 10. Want op windows Phone had je hiervoor ook instellingen dacht ik.
Een van de pc's is windows 7, ander is windows 10. Dus verschillende windows versies...

• pastafan
Update: ik heb hier gelezen dat je de lokatie van je bureaublad kan verplaatsen naar je dropbox account.
http://lifehacker.com/589...en-computers-with-dropbox

maar helaas dat werkt dus bij in ieder geval niet want op mijn werk pc kan ik de lokatie van mijn bureaublad niet veranderen. Ik heb de knoppen niet om de lokatie te wijzigen..(heeft dat met rechten te maken?)

[ Voor 6% gewijzigd door pastafan op 25-05-2016 10:45 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

mgroen, bewerk aub je laatste bericht als je wat toe te voegen hebt. Je kan meerdere mensen quoten door op de reageer pagina omlaag te scrollen.

Voor RDP heb je Windows Pro of hoger nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1