Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimus84
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-03-2022
De laptops van mij vriendin en mij zijn hoog nodig aan vervanging toe. We willen nu gaan voor een nieuwe Desktop PC.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een Game PC samenstellen. Met name voor Warhammer Total War, bij voorkeur op High settings, mijn vriendin zal hem gebruiken voor de Sims 4. Verder de standaard computer zaken als Office/Internet enz

Wat mag het systeem gaan kosten?
ca 1500 euro (incl monitor en windows 10)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn nog aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al even bezig geweest met wat research en heb een lijstje samengesteld. Zelf heb ik weinig ervaring met alle termen, maar gelukkig heeft een collega met wat ICT ervaring het nodige toegelicht

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 311,50€ 311,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 325,-€ 325,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,95€ 82,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 144,99€ 144,99
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 116,80€ 116,80
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 12,95€ 12,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Samsung 850 EVO 500GB€ 137,95€ 137,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.401,39

Ik weet dat er nieuwe videokaarten aan zitten te komen en de 1070 lijkt me erg interessant. Mogelijk dat ik nog upgrade daarheen.
Bij de 970 serie zie ik echter ook diverse versies (merken). Zit daar nog nog verschil tussen? Of is het allemaal ongeveer hetzelfde?
Of is een AMD kaart misschien beter? Ik zit hierbij ook een beetje te wachten op benchmarks specifiek voor Warhammer Total War (vandaag uitgekomen dus die zullen denk ik wel gaan komen binnenkort)

De i7 heb ik gekozen over een i5 omdat ik heb gelezen dat TW games in het verleden best zware eisen stelden aan de CPU.

De assemblage zal ik waarschijnlijk laten doen via een winkel als Alternate/Azerty gezien ik daar geen ervaring mee heb. Kost me een klein beetje meer, maar dan is het wel goed gedaan :).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje neutrale kast zonder raam, formaat maakt niet uit, hij komt op de grond onder het bureau te staan

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie mening over bovenstaand lijstje, past dit bij elkaar (of juist niet)? Mis ik nog zaken (of heb ik overbodige onderdelen gekozen?
Kan ik nog ergens besparen zonder de performance (drastisch) te verminderen? Of kan het voor een kleine meerprijs verbeterd worden?
Zijn er ook nog betere alternatieven voor het beeldscherm zonder de prijs drastisch op te drijven?

[ Voor 3% gewijzigd door Heronimus84 op 25-05-2016 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:05
het is een goed lijstje.
het moederboard kan nog misschien aangepast worden maar voor wat je allemaal hebt beschreven is dit iniedergeval genoeg. ik zou zelf met het systeem en wat je er mee gaat doen aanraden (voor lagere kosten) 8GB ram te nemen je hebt al genoeg hierin ipv 16GB. maar als je budget het toelaat en je wilt 100% future-proof zijn zou ik 16GB zeker aanraden.

als ik jouw was zou ik wachten tot 10-juni dan komt de nvidia GTX 1070 uit en zal deze denk veel aantrekkelijker zijn kwa prijs en performance dan de 970. ook als je besluit toch bij de 970 te blijven zal er na release van de 1070 en 1080 een enorme prijsdrop komen op alle 900 series kaarten. ook daarom zou ik nog even wachten. wat opslag betreft de SSD 850 EVO is een hele goeie keuzen. het enige wat ik mis is een processor cooler. deze wordt (ondanks dat de processor 'boxed' is) niet meegeleverd. dus je zal een afthermarket cooler moeten aanschaffen.

ik zelf raad je aan om bijvoorbeeld de Scythe Mugen 4 aan voor performance en geluidskwaliteit (35 euro) of als je iets goedkoper wilt de Cooler Master Hyper TX3 Evo. deze is iets minder goed en maakt iets meer geluid, maar is niet echt veel hoger dus hoef je je zeker geen zorgen over te maken

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimus84
Dank voor je reactie gamerboy, ik heb het lijstje aangepast nav je voorstellen qua koeling en geheugen.
Ik had begrepen dat bij deze boxed varianten al een koeling zit, dank voor de waarschuwing dat dit niet het geval is.
We wachten voor nu inderdaad nog even tot 10 juni (voor die tijd toch geen tijd om hem in gebruik te gaan nemen).

Wat bedoelde je met het moederbord aanpassen? Wat zou dit nog voor extra's kunnen opleveren?

Ik bedenk me net nog een vraag, hoe zit het met aansluiting op het netwerk? Moet er nog een adapter in om de netwerk kabel in te pluggen? Of zit dit al standaard op een van de onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:12
Netwerkaansluiting zit op je moederbord.

Houd er rekening mee dat de 1070 nog zeker wel een maand zal duren voor die in de winkels ligt, waarschijnlijk nog wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 08:29
gamerboy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:29:
het enige wat ik mis is een processor cooler. deze wordt (ondanks dat de processor 'boxed' is) niet meegeleverd. dus je zal een afthermarket cooler moeten aanschaffen.
Deze wordt zeker wel meegeleverd, enkel niet bij de K modellen (i5-6600K en i7-6700K). Desondanks kun je voor stilte alsnog een aftermarket cooler aanschaffen.

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De systeemeisen van Total War: Warhammer, volgens Steam, zijn:

MINIMUM:
Besturingssysteem: Windows 7 64Bit
Processor: Intel Core 2 Duo 3.0Ghz
Geheugen: 3 GB RAM
Grafische kaart: (DirectX 11) AMD Radeon HD 5770 1024MB / NVIDIA GTS 450 1024MB / Intel HD4000 @720p
DirectX: Versie 11
Opslagruimte: 35 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: *PC Integrated graphics chipsets require 4 GB RAM, e.g. Intel HD series.

AANBEVOLEN:
Besturingssysteem: Windows 7/8.1/10 64Bit
Processor: Intel Core i5-4570 3.2GHz
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: (DirectX 11) AMD Radeon R9 270X 2048MB / NVIDIA GeForce GTX 760 2048MB @ 1080p
DirectX: Versie 11
Opslagruimte: 35 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: Total War: Warhammer is still in development and undergoing optimisation and comparability testing. These specs are subject to change.

Een i5 processor, en dan geen K, bijvoorbeeld de i5-6500 (€199,-), scheelt je een hoop geld. En ik heb niet het idee dat je heel veel zin hebt in overklok gedoe. Zo 123 kan ik niet terugvinden dat een i7 veel beter scoort dan een i5, wat Total War betreft. Al kan ik me daar natuurlijk in vergissen. Een aftermarkt koeler zou ik dan wel weer nemen, inderdaad voor het lekker stille.
Al moet ik zeggen dat als iemand kan vertellen hoe goed en stil die Intel koeler werkt, eventueel met aftermarkt koelpasta, dat je dat wellicht ook zo'n 3 tientjes scheelt.

"The Warscape engine doesn't use more than four cores, with only the first two cores working at full load, so an i5 6600K with a good overclock (4.5-4.6GHz) would perform better than an i7 6700K at stock speeds." (vond ik zo gauw hier)
Al ga jij niet overklokken... Zou er zelf ook niet direct zin in hebben. En zo wel dan moet je o.a. weer aan een ander moederbord gaan denken.

Daarnaast begreep ik dat Total War wat beter met AMD videokaarten werkt dan die van Nvidia. Wellicht een marginaal verschil. Maar je zou voor minder geld dan die GTX970 bijvoorbeeld kunnen kijken naar bijvoorbeeld een AMD R9 380x.

Die 16 gieg geheugen zou ik dan wel weer aanhouden 4x4GB, voor dat geld.. Inderdaad meer futureproof zijn, maar dat komt al gauw heb ik het gevoel. (beetje bs redenering van mij enerzijds - geen aanval op de vorige poster!! ;)) Anderzijds kun je altijd 2x4GB kopen, en later uitbreiden. Want tegelijkertijd denk ik dat je het verschil (net als met die i5 processor) niet gaat merken.

Daarnaast heb ik persoonlijk niks met Windows 10. Zie de toegevoegde waarde op een desktop al helemaal niet. Zou er persoonlijk pas interesse in krijgen als ik zelf een laptop met touchscreen zou hebben, misschien. En ja, ik heb Windows 10 een klein maandje geprobeerd. Wat dat betreft zou je een Windows 7 kunnen aanschaffen i.p.v. 10, en die vind je legaal tegenwoordig voor €20 á €25,-.Geloof zelf ook niet zo zeer in de "betere (moderne)- hardware ondersteuning van Windows 10", of dat het "lichter draait dan Windows 7" - ik merkte het niet. Ongetwijfeld dat niet iedereen dit met me eens is - plus misschien ben je Windows 10 of 8 al gewend, dat weet ik niet.
Windows 7 wordt nog tot en met 2025 ondersteund door Windows.

Scheelt je zo'n 300 euro. Eventueel voor een groter scherm - wel tof toch, met een spel als Total War. En Sims vast ook ;). Maar met die Iiyama die je gekozen hebt is ook niks mis. En anders gewoon om lekker in je zak te houden.

Verder mooi lijstje wat je hebt uitgezocht, vind ik. Ben niet helemaal uit wat ik van je moederbord vind, maar een goeie is het zeker. En eigenlijk voor jou situatie perfect. Je collega zal 'm niet voor niks hebben aangeraden. Geloof dat je met die Gigabytes zelfs nog een IOS (apple) hacknitosch zou kunnen draaien, moet je maar net zin in hebben.

Je kast is ook mooi, lekker stil ook, neem ik aan. En met de harde schijven is ook niks mis. Heb ze zelf ook. Dat is trouwens helemaal niet waar! Heb genoeg seagates, en western digitals. Maar ook een samsung uit mijn laptop (geen ssd). Maar nu als laatst ben ik voor Toshiba gegaan! Ook 2TB schijven. En die waren een mooie prijs toen van 70 euro of zo ongeveer? Heb er toen zelf twee gekocht voor in raid. En deze schijven (7200rpm) waren toen een mooie prijs, en dat scheelde best een paar tientjes. Werken prima! EDIT: Maar met die Seagate in je lijstje á 65 euro is niks mis dus ook. :)

Als laatste zou ik nog de tip willen geven voor een nog goedkopere (AMD) videokaart te gaan, van een euro of 180 (R9 380 4GB kost €199,- 2GB iets goedkoper). Die draaien zeker te weten hartstikke goed. Op de 1920x1080 resolutie van je montior. En dan kun je eventueel dat geld gebruiken om over een half jaar eens te kijken naar bv. zo'n GTX1080 of wat daarna is gekomen. - Wanneer die dingen een beetje ingeburgerd zijn, en normale prijzen hebben gekregen.

Laten assembleren is niks mis mee, en je krijgt er neem ik aan ook nog wat garantie op. Kosten zijn geloof ik ook niet dandy, dus er valt best wat voor te zeggen. Anderzijds wil ik je wel meegeven dat ik met mijn tiende jaar al aan het prutsen was met nieuwe processors, cd-rom spelers, harde schijven in en uitbouwen en wat niet al. En zo'n nerd beschouw ik mezelf ook weer niet (sommige mensen in m'n omgeving zijn het daar vast niet helemaal mee eens 8)). Bedoel maar te zeggen: Zo bijzonder is het ook niet. Al helemaal niet met een laptop ernaast met Tweakers, Youtube en wat niet al. Je moet er maar zin in hebben, dat is waar natuurlijk.

My 2 cents. Kon niet slapen. Vast en zeker dat anderen weer heel andere ideeën hebben. Maar goed, succes alvast met je nieuwe computer! Total War: Warhammer ziet er sowieso superstoer uit!

Edit: In één keer goed lezen is niet mijn sterkste punt. :+ Maar een alternatief voor je monitor zou bijvoorbeeld de Dell Ultrasharp U2414H zijn. Deze staan erg goed aangeschreven, IPS scherm dus mooie kleuren. En voor een kleine 250 euro. De 27" schermen worden stiekem toch gauw veel duurder, zeker ten opzichte van de monitor die je uitgezocht heb. Bovendien heb ik me laten vertellen dat een 24" scherm i.c.m. een 1920*1080 resolutie het mooiste "past".
Heb zelf een ander scherm, van LG, wel een IPS scherm. Daar ben ik erg tevree mee. Daar ben ik toendertijd wel voor naar de winkel gegaan om (puur alleen een monitor) te bekijken en uit te kiezen.

Daarbij moet ik zeggen dat ik met een budget van €1400,- weer een heel ander systeem zou uitkiezen (en andere tweakers ongetwijfeld wéér een heel andere dan ons beiden). Wellicht een ander keertje. .. ;)

EDIT: Wat betreft die monitor las ik nog even vluchtig de gebruiker reviews op tweakers en lees daar iets over mindere bouwkwaliteit dan vorige modellen (tja..). En iets over een gebrekkige displayport aansluiting. Maar als ik me niet vergis dan werkt HDMI prima met resoluties die bedoeld zijn voor deze monitor (1920*1080 dus). En begint die pas te knellen bij hogere resoluties. HDMI poort zit op de monitor dus dat mag geen probleem zijn. De monitor zelf is heb ik het idee prima. Qua weergave. En de prijs vind ik zelf een nette. Heb niet het idee dat deze in elkaar stort na drie jaar of ik zeg maar iets.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2016 07:23 . Reden: kommaneuker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
AMD doet het inderdaad zeer goed met Total Warhammer, in het bijzonder met DX12. (die patch moet er nog aankomen maar de benches liegen er niet om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelGH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Ja inderdaad! Link naar de benchmarks: http://www.pcworld.com/ar...adeon-reigns-supreme.html
Je ziet ook dat de 390 mooie framerates haalt op 1440p. Misschien leuk om zo'n monitor te kopen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door MichaelGH op 28-05-2016 08:56 . Reden: Resolutie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 14:30
Idd met een i5 erin is er al genoeg budget om een leuke monitor te kopen. Je geeft namelijk al veel geld uit om het spel op ultra te spelen maar je hebt er haast niks aan als je die details niet helemaal kan zien, met een hogere resolutie kan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1ASRock H170A-X1/3.1€ 88,50€ 88,50
1XFX Radeon R9 Fury Triple Dissipation€ 441,95€ 441,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,-€ 101,-
1Dell P2416D Zwart€ 255,90€ 255,90
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 116,80€ 116,80
1G.Skill Value F4-2133C15D-16GNT€ 56,90€ 56,90
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 12,95€ 12,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 85,95€ 85,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 122,-€ 122,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.547,90

Bij deze mijn lijstje. Ik ben iets over het budget gegaan om een toch wat snellere PC te bouwen. Ik heb gekozen voor de R9 Fury omdat deze simpelweg een stuk sneller is dan een GTX970 én momenteel al geleverd word met het spel dat je wilt spelen ;).

Ook heb ik gekozen voor een 1440p monitor vanwege de performance van de videokaart en gewoon het véél mooiere en scherpere beeld wat je er voor terug krijgt.

De voeding heb ik verandert omdat ik van mening ben dat een goede kwaliteit voeding gewoon belangrijk is. En van wat ik gelezen heb is de CX450M niet heel bijzonder? (correct me if i'm wrong!)

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook dat je je een ander moederbord hebt uitgekozen? Vind ASRock tegenwoordig wel geil qua specs en plaatjes. Maar ik heb totaal geen ervaring met de mobo's zelf. Al zal er niks mis mee zijn. Gigabyte's zijn sowieso ook goed.

Met beiden voedingen zal, denk ik, ook niks mis mee zijn, maar denk toch dat je met deze 550w iets fijner zit. Dus dat is wel een goeie keus wat mij betreft.

En een geile monitor. Kwam nadien ook nog de Dell U2515 tegen, die is wel iets duurder (€100,-). Dus misschien moet je dat lekker laten schieten. Al betreft dat een 25" scherm met een 2440*1440 resolutie. Stiekem denk ik dat dat wel fijn is: Een iets groter scherm (25") bij die resolutie. Zelf zit ik op een 27" bij 2440*1440.

Weet niet wat je van dat Windows verhaal vond? Maar stel dat, dan zou je daar krap €100 op kunnen besparen, door Windows 10 te laten schieten. En voor Windows 7 te kunnen gaan. T.b.v. net genoemde monitor. (En als je heel graag Windows 10 wilt heb je nog dikke kans dat je een gratis upgrade krijgt naar Windows 10 vanaf gekochte Windows 7, moet je wel opschieten wat die gratis upgrade vervalt met een week of twee ergens ;) - Eerlijkheid gebiedt me erbij te zeggen dat dit schijnbaar voor "geselecteerde gebruikers" is, maar staan hier thuis 4 computers/laptops die "geselecteerd" zijn).

Verder wederom mooi lijstje! Sandisk SSD i.p.v. de Samsung werkt net zo prima, vast en zeker. En ga je echt niks aan merken in gebruik.

Je videokaart is geil! 8)

EDIT: Lol, één keer goed lezen.. :+ Dacht in mijn reactie net, dat ECP0WERS' post van ts was.

EDIT II: Begreep trouwens dat je eventueel ook voor een i5-6400 zou kunnen gaan. In plaats van de 6500. Daar wanneer deze in turbo wordt geschakeld (..) het verschil niet meer noemenswaardig is tussen de twee. Scheelt je weer een tientje.

Je voeding zou ik zelf ook 550w kiezen. Had even gauw de eerste de beste PSU calculator gebruikt. Op zich kom je meer dan goed weg met je eigen lijstje (GTX970), om een 450w voeding te nemen. Stel dat je een R9 380x zou kiezen óók (450w). Maar de Fury zou dan toch liever een 550w hebben. En stel dat je een extra HDD erbij wilt zetten in de toekomst (10w per 7200rpm schijf) dan heb je daar ook ruim de ruimte voor.
Resultaat I (GTX970 / R9380x videokaart, 1 HDD); Resultaat II (2 x HDD (+SSD), Fury videokaart)
(incl. 5 usb verbruikers, dat zal wellicht niet zo gauw voorkomen. Maar de speelruimte van een 550w zou mij persoonlijk wel aanspreken.)

De corsair staat op tweakers met 1 review overigens wel goed aangeschreven. Seasonic is natuurlijk een wat creme-de-la merk. Wellicht dat er tussen de twee nog een 550w voeding zit waar je tientje(s) mee kunt besparen t.o.v. de Seasonic. Geloof zelf wel dat het verschil, min of meer, marginaal is tussen al die voedingen/merken. De 450w zou enerzijds dus meer dan goed moeten zijn, maar 550w geeft naar mijn idee wat meer speelruimte. Heb zelf bv deze Antec (62 euro), die draait al 8+ jaar zonder problemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimus84
Wow, wat een hoop en vooral uitgebreide reacties! Dank allemaal voor het meedenken.
Ik heb afgelopen weekend nog eens het lijstje en jullie reacties onder de loep genomen en op een nieuw lijstje uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 325,-€ 325,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,-€ 86,-
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 144,99€ 144,99
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 39,95€ 39,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,95€ 20,95
1Gigabyte Force K3 Gaming keyboard€ 22,-€ 22,-
1Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/8€ 30,95€ 30,95
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 13,95€ 13,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 63,95€ 63,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 121,95€ 121,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.198,59

Ik ben inderdaad terug gegaan naar een i5 processor, i7 geeft misschien net iets meer power maar voor de meerprijs is dat me niet waard op het moment.

Windows 10 houdt ik er wel gewoon in, dit ook ivm de aankomende dx12 ondersteuning voor WarhammerTW.

De videokaart heb ik lang over getwijfeld. Uiteindelijk ga ik toch voor de GTX970 boven de AMD modellen. Dit vooral door veel negatieve reacties van collega's en kennissen met slechte ervaringen.

Ik heb er wel een andere voeding ingezet. Bij de PC builder van Alternate kreeg ik namelijk de melding nadat ik alles had toegevoegd (incl randapparatuur als toetsenbord/muis) dat het vermogen te laag was. Daarom voor deze 520 W gegaan die volgens tweakers ook nog goed staat aangeschreven en niet eens zoveel duurder (bij Alternate dan).

Geheugen houdt ik voor nu op 8Gb, kan in de toekomst altijd wat bij prikken indien nodig.

HDD heb ik terug geschroefd naar 1TB. Gezien het huidig gebruik op onze laptops is dit meer dan voldoende (er liggen ook nog enkele externe HDs in huis die als reserve kunnen worden gebruikt).

Montage en bestellen gaan we zeer waarschijnlijk door Alternate laten doen. Daar komt dit lijstje op 1423,38 incl verzending, montage en installatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi systeem zo toch? Wat dat betreft ontlopen die pc's elkaar niet zo. En hier kun je je prima mee uitleven! Zeker weten.

Nog wel een hoop geld voor assemblage en verzending zeg. Dat had ik niet helemaal verwacht, bedoel ik daarmee. Maar evengoed: Je koopt er ook wat zekerheid mee. En ook daar is wat voor te zeggen.

Dat DirectX12 alleen door Windows10 ondersteund wordt had ik nog niet meegekregen. Maar ik las het zo even vluchtig ja. Tja, heb er even te kort over gelezen om er op in te kunnen gaan. En dat is verder ook helemaal niet van belang. Er zijn tig mensen tevreden over Windows 10. En ik denk jij vast ook. ;)

Graag gedaan verder. En rest me alleen nog te zeggen: veel plezier alvast met je nieuwe pc en TW: Warhammer! :) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimus84
Het is niet alleen de assemblage/verzending. Die komen samen op ongeveer 90 euro. Enkele onderdelen zijn ook net ietsje duurder daar (de pricewatch list gaat geloof ik uit van de goedkoopst mogelijke prijzen op het net?)
Maar inderdaad, je koopt er wel wat gemak voor (scheelt ons zelf een hoop geknutsel) en geeft inderdaad wat meer zekerheid.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie uitgebreide adviezen/hulp! We gaan de PC vrijdag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:16

GforceNL

Out of memory....

MichaelGH schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:54:
Ja inderdaad! Link naar de benchmarks: http://www.pcworld.com/ar...adeon-reigns-supreme.html
Je ziet ook dat de 390 mooie framerates haalt op 1440p. Misschien leuk om zo'n monitor te kopen ;)
Warhammer draait hier als een trein op 1440p met een i5/16gb/R9 390 8gb.

i5-6400, 2,7 GHz
16 gb DDR4 2133mhz

Linkje naar de videokaart:
pricewatch: Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD

kleine toevoeging. Op dit moment zijn er veel klachten over Warhammer in combinatie met Nvidia kaarten. Ben zelf met de 390 nog geen gekke dingen tegen gekomen.

Edit:

Als je de zelfde kaart als hierboven bij Alternate besteld, krijg je TW:W er gratis bij. ;)

https://www.alternate.nl/...duct/1209057?event=search

[ Voor 11% gewijzigd door GforceNL op 01-06-2016 22:36 . Reden: toevoeging Alternate ]

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
De 970 is momenteel gewoon een slechte koop. Zeker met de lancering van de nieuwe generatie en Dx12 in aantocht. Een 390 haalt in de beste gevallen een lead van 20fps en is daarbij soms nog sneller dan een titan. Then again Hoezo koop je geen 1070? Wordt waarschijnlijk iets duurder maar past zeker binnen budget en is tot 50% sneller dan de 970. Gaat ongeveer 400 euro kosten. Goeie deal denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilebos
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-07 13:44
Ik zou voor een paar tientjes meer een SSD 480gig aanschaffen, is toch voor het runnen van applicaties vele malen sneller ! :)

Crucial SSD 480gb is 112 euro.

pricewatch: Crucial BX200 480GB

En smaken verschillen, maar voor je behuizing kan je ook een behuizing kiezen met een mooie window panel :) Maar dat zeg ik, smaken verschillen :) Zie bijv :

pricewatch: Corsair Carbide SPEC-03 Orange Led

Ook je CPU cooler kan wat beter vind ik. Waterkoeler die ik momenteel gebruik en waar ik erg tevreden over ben voor dat geld! :

pricewatch: Enermax Liqmax II 240S

Voor de rest heb je een mooie build gemaakt !

Succes verder!

Gr,
Thijs

[ Voor 17% gewijzigd door Tilebos op 02-06-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iranor
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-04 22:29
Koop aub voor een i5-6500 aub geen waterkoeling, dat is geldverspilling. Hier een goede luchtkoeler voor een stuk minder geld:

pricewatch: be quiet! Dark Rock 3

Ook je voeding zou ik vervangen voor een kwalitatief betere:

pricewatch: Corsair RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimus84
Misschien een heel domme vraag, maar worden alle benodigde kabels eigenlijk geleverd bij de onderdelen (stroom kabel om PC aan te sluiten, kabel om monitor aan te sluiten enz.) Of moet je deze vaak nog los bij bestellen?

We willen de desktop graag op internet aansluiten via WiFi. Nou begrijp ik dat dit via een aparte kaart moet. Is hier in deze opzet plek voor (voldoende aansluitingen?) En wat voor kaart zouden jullie adviseren?

[ Voor 32% gewijzigd door Heronimus84 op 03-06-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je bij een computer zoals jij gaat kopen, geassembleerd/geleverd, er wel van uit mag gaan dan alles erbij zit. Die 2 voedingskabels en ene vga kabel dus.. ;)

Maar even dubbelchecken bij aankoop is altijd een goed iets natuurlijk!

Wat je WIFI vraag betreft. Ja, aansluiting genoeg (pci/pcie slot) op je moederbord, daar geen zorg over. Had een heel verhaal getikt, maar dacht begin even overnieuw: Waar komt de computer? Welk modem/router heb je? En waar staat je modem/router? Wat is de afstand tussen de router en je computer? Veel muren of verdiepingen hiertussen?

Misschien eigenlijk wel de belangrijkste vraag: Waarom wil je in Godsnaam wifi op je (game) desktop? :+

Hier m'n verhaal in een uitklap ding:
Wat betreft die WIFI kaart daar zou ik Alternate je gewoon even in laten adviseren. Wat het best past bij je computer en situatie (locatie modem/router). Maar zou het vooral gewoon goedkoop houden. Lees verder.

Leuke vraag die je stelt. Ik dacht ik kijk even vluchtig op Alternate voor je. Er zijn leuke kaarten te koop voor een kleine 20 euro. Vraag even aan Alternate welke zij adviseren i.c.m. de rest van je systeem.

Maar dat zijn allen kaarten op de 2,4GHz band (vb.). Dat is als ik even hardop denk wél gunstig omdat met de 2,4GHz band je apparaten/de computer verder van je modem/router kan staan. Dus staat ie op een verdieping boven de woonkamer (het modem), dan is dat alleen maar goed. En zou ik er niks aan veranderen.
(eigenlijk ook een slecht advies, als je zo ver van je modem/router internet wilt dan moet je in mijn beleving geen wifi willen, zeker niet voor wat jij wilt)

Kaarten die dual-band zijn, dus 2,4 GHz en 5 GHz kunnen ontvangen, zijn gewoon rond de 70 euro! (vb.) Wat een geld zeg.

Je moet het maar even opzoeken, maar kort komt het er op neer dat 2,4GHz een drukbezochte band is, met alle buren om je heen. Wat je snelheid aan kan tasten. En 5GHz is wat minder druk bezocht, en draagt ook minder ver, dus minder last van buren, daarom stabieler. Alsmede wat sneller.

Maar dat minder ver dragen vertaald zich dus ook in gelimiteerd zijn in hoever de computer van je modem/router kan staan.

Moet je modem/router ook nog 5GHz aankunnen natuurlijk. En/of dual band zijn. Niet elke router die 5GHz aankan kan, als ik me niet vergis, tegelijkertijd 2,4GHz en 5GHz uitzenden. Sommige foons of bv. De Toon (ik noem maar een apparaat) werken alleen op 2,4GHz. ..

Als je dan toch heel graag een dual-band ontvanger wil. Dan zou ik zelf misschien zelfs eerder gaan denken aan een moederbord met ingebouwde WIFI. Zoals bijvoorbeeld de MSI Tomahawk AC.

Maar dat zeg ik deels ook omdat ik dat zelf gewoon een mooi moederbord vind. Met een prijs van 150 euro is het praktisch net zo duur als jouw gekozen moederbord met losse kaart á 70 euro. ..... Asus of alle andere merken hebben zelfde alternatieven ook hoor, zelfde prijsklasse ook. Dus ja.

Weer een heel verhaal zeg ..

(Enne, bedraad internet is altijd beter hé (stabieler, (veel) sneller), maar ik denk dat je dat ook wel weet. Dat zou je wel moeten.... ;))

ps.
had ongelijk in me verhaal, zag er 1 over het hoofd (dualband wifi kaart) van 39 euro. Dat is misschien dan nog wel een optie. Zelf zit ik graag op de 5GHz band (en liever nog bekabeld..), maar compleet afhankelijk dus van de afstand tot de modem.

ps II,
adviezen van mij zijn in de eerste plaats gewoon goedbedoeld hoor. Ben vooral hobbyist, vraag Alternate en/of anderen ook naar advies.
ps III , Duidelijk trouwens, dat prijsverschil. Dacht al, die Alternate durft te rekenen voor assemblage/verzendig :+

ps iv, (heb duidelijk niks beters te doen) Niet dat ik wil drammen.. :P , maar hierboven gegeven tip over AMD kaart en gratis TW: Warhammer wist je toch zeker al hé? (van gebruiker GforceNL notabene 8) ) Al persoonlijk zou ik je dan de goedkoopste AMD kaart incl. dat spel adviseren. (geen idee welke dat is, maar 8gb voor jouw resolutie/scherm is niet nodig vind ik) (vraag alternate welke kaart dat is) (EDIT: één uit de R9 390 > serie) (hebben dezelfde prijs is die gtx970 die jij zo cool vindt) (en die hebben blijkbaar allemaal 8gb geheugen aan boord dus naja, hoef je je de komende 10 jaar niet meer druk te maken over je videokaart en naar hartenlust je monitor upgraden wanneer je daaraan toe bent ;)) (zou me eigenlijk niet laten leiden door die genoemde ervaringen van collega's en kennissen over amd kaarten. Kan je echt garanderen dat jij erg gelukkig zou worden van amd) (en wist je: De ps4 en xbox gebruiken ook amd) (zelfs als je je pc al besteld hebt afgelopen vrijdag dan nog zou ik alternate heel lief aankijken en je nvidia retour sturen voor een amd - je wilt er toch een wifi kaart bijzetten dus je kast zou al open moeten) (en zelf heb ik op zich geen voorkeur voor één van de twee, en heb zowel zelf als uit me omgeving slechte ervaringen met kaarten van beide merken - maar ook goede dus met beiden, neem amd :+ )

(lol! en je moest eens weten hoe slechte ervaringen ik heb met alternate bedenk ik me net!! Hah, hoe vaak ik daar niet terug heb gestaan , in staat de hele boel af te breken! En velen met mij! Maar ook hier: Genoeg goede ervaringen, meer dan. Ook bv met hun vragen om advies. Dus, allemaal relatief, ervaringen..)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 05:47 ]

Pagina: 1