De juiste SSD kiezen + RAM

Pagina: 1
Acties:

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2025
Toen ik onderzoek deed naar upgrademogelijkheden kwam ik op deze video uit waarin getoond wordt hoe makkelijk het eigenlijk is om je Dell Inspiron 15 7559 te upgraden.

De SSD

Ik heb twee SSD's gevonden en ik moet een keuze maken tussen de twee, maar ik heb zelf niet veel verstand van SSD's.

Ik ga de SSD gebruiken om de Dell Inspiron 15 7559 die ik besteld heb te voorzien van een sneller draaiend systeem zonder de bijgeleverde harde schijf te moeten opgeven aangezien je de SSD er zo in kan schuiven.

Nu is mijn vraag of iemand de verschillen kan verduidelijken voor mij.

Samsung SM951 (NVMe) 128GB
Samsung 850 EVO M.2 250GB

RAM

Volgens mij is dit de standaard RAM die erbij geleverd wordt, maar dat weet ik niet zeker:
HP H6Y77ET
De maker van de eerder vermelde video stelt deze voor:
Crucial CT102464BF160B

Is het voordelig om van hetzelfde RAM kaartje er een tweede van te installeren in de laptop? Of maakt het niets uit als je twee verschillende hebt?
Qua technische specificaties verschillen ze nauwelijks, maar qua prijs toch best wel wat.

Zoals altijd bedankt voor het lezen _/-\o_

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-12-2025
Het verschil tussen de SSD zit hem in de standaard die gebruikt wordt. De pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 250GB maakt gebruik van de Sata-600 standaard voor de overdracht van data en heeft een lees/schrijf snelheid van 540/500MB/s.
De pricewatch: Samsung SM951 (NVMe) 128GB maakt gebruik van de nvme standaard, hierdoor gaat de data in principe over de zelfde bus als je pci-e sloten en is een veel hogere overdracht snelheid haalbaar. Deze drive wordt geadverteerd met een lees/schrijf snelheid van 2.000/650MB/s. Voor de manier waarom meeste consumenten hun ssd's gebruiken ga je dit verschil echter niet veel terug zien en zelf zou ik daarom voor een ssd met Sata-600 gaan, scheelt flink wat in de kosten.

In principe zou het niet uit moeten maken dat er 2 verschillende ram strookjes in je PC zitten, je kunt dus gewoon voor de goedkopere gaan.

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2025
:) Bedankt voor je reactie Jelle. Duimpje omhoog!