Toon posts:

Windows opstarten vanaf tweede schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo iedereen, ik weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag in te plaatsen maar goed.
Ik heb zojuist een tweede harde schijf van mijn oude pc geïnstalleerd in mijn nieuwe pc. Beide harde schijven hebben een windows 7 besturingssysteem er op staan, echter is heeft mijn harde schijf die er al inzat een verlopen versie (geeft continu meldingen over "illigale software", maar werkt verder wel). Nu wil ik dus mijn pc laten opstarten vanaf de windows op mijn tweede schijf, maar ik krijg het niet aan de praat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 professional en twee 1TB hardeschijven

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Beide kabels van de hardeschijven omwisselen. Dit geeft geen resultaat, in beide gevallen blijft de "illigale schijf" de schijf waarvan windows opstart. (deze is in beide gevallen station C en de andere station F)

Is er iemand die mij een heldere uitleg kan geven hoe ik dit aan de praat krijg?
Alvast bedankt!

Alle reacties

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-01 21:37

Hebski

Less is more!

Ga eens in je BIOS naar boot order en zet daar de juiste schijf als eerste :)

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-12-2025
Het lijkt mij ook geen slecht idee om een clean install uit te voeren. Een hdd verplaatsen naar een ander systeem neemt regelmatig ook het een ander aan problemen mee.

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
De oude er even uithalen..waarschijnlijk boot het niet door.
Dan van usb of dvd herstelschijf booten en dan herstel kiezen..nieuwe bootsector wordt gemaakt.
Na plaatsen oude wel even het bios checken welke schijf het als eerste boot zoals Hebski meldde.
Succes