Toon posts:

Ervaringen met omzeilen geoblock Amazon (e.a.) delivery

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De titel omschrijft de vraag eigenlijk precies, maar hieronder wat extra informatie:

Ik wil een leuk Fossil horloge kopen, eentje die een tijd geleden wel in 'Murica te koop was, maar niet uit is gekomen in de EU. Deze is daarmee ook nog alleen (legitiem) te koop via Fossil's officiële reseller op Amazon en niet de Fossil website. Er zijn wel enorm shady websites te vinden waar deze te koop is voor ongeveer 50% van de prijs, maar deze blijken door criminelen opgezet te zijn. Hierdoor krijg je beschadigde of kapotte items, maar hier wil ik me liever niet aan wagen. Echter is het probleem dat deze niet te verzenden zijn naar de EU waarbij je een 100% nieuw horloge krijgt dat in goede staat is, inclusief de boekjes, echtheidspapieren en 11 jaar garantie. Zelfs naar kennissen in Engeland sturen is niet mogelijk. Het blijkt dat verschillende bedrijven het teveel 'moeite' vinden om spullen naar andere landen te sturen i.v.m. im/exportproblemen, im/exportkosten en de extra administratie daardoor.

Ik heb gehoord van mogelijkheden om deze 'geoblock' te omzeilen, alleen is de vraag of iemand dit (her)kent en wellicht hun ervaring erover kunnen delen. Ik kan namelijk niets vinden of dit een legitieme methode is en of ze te vertrouwen zijn of niet.

Een voorbeeld van een dergelijke service is:
https://www.usaaddress.com/

Cheers!

PS. Mocht je een goed en betrouwbaar alternatief hebben, don't hold back!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 20:30 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-05-2016 20:50)

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Voor 229 Euro te bestellen bij Amazon.de inclusief gratis verzending. Waarom zou je dan moeilijk doen en onnodig risico's lopen?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Voor 229 Euro te bestellen bij Amazon.de inclusief gratis verzending. Waarom zou je dan moeilijk doen en onnodig risico's lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh heel vreemd. Dacht te hebben gelezen dat het niets uitmaakt qua bestellen van artikelen, enkel dat de website gewoon een andere taal was. Maar inderdaad, ik zie nu dat het gewoon via die website te bestellen is. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Assortiment en prijzen variëren behoorlijk tussen de verschillende Amazons. Verder is Duitsland interessant in verband met gratis verzenden (vanaf 29 Euro, mits verzending door Amazon DE). Als Amazon DE zelf de leverancier is, wat hier het geval is, dan is de service ook uitstekend bij problemen (o.a. gratis retourneren via antwoordnummer). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ooh helemaal geweldig, dankjewel! Weer wat geleerd vandaag, haha! Nu eventjes een creditcard aanvragen, dat lijkt mij de makkelijkste methode om via Amazon te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 17:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Paypal?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht nog een tip voor de TS: er zit een Fossil winkel in Bataviastad in Lelystad.
Die verkoopt heel veel Fossil spul (en andere zaken). Vaak voor interessante prijzen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
PayPal werkt niet op Amazon. Amazon accepteert alleen creditcard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
Een geoblock is er niet voor niets. Hoe dit te omzeilen vind ik niet echt discussiewaardig. Websites doen dit niet voor niets. Dit topic gooi ik dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.