Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone. Ik heb verschillende opties overwogen maar kom er niet helemaal uit, graag jullie advies.
Op dit moment heb ik een Nexus 5 al bijna 3 jaar. Als ik naar de specs lijkt de Galaxy s6 mij qua prijs/kwaliteit de beste keuze, bij mediamarkt met een actie nu slechts 390 euro! Ik wil echter ook een telefoon die een tijdje meegaat, en ik werd laatst door een mediamarkt medewerker verteld dat de toestellen binnen no-time out-dated zijn doordat er geen android updates komen en de toestellen snel traag worden. Mijn vraag: kan de Galaxy S6 nu nog zo'n 3 jaren mee?
Andere opties die ik heb overwogen zijn:
De nexus 5x voor 320 euro, maar voor 60 euro lijk je veel meer te krijgen met de S6. De nexus 5x lijkt mij echter wel meer future-proof, met zijn gegarandeerde android updates.
De Sony Xperia z5. Hetzelfde verhaal, de galaxy s6 lijkt mij meer waard voor je geld.
Of een iPhone. Lijkt mij ook future-proof maar kost 600 euro voor een model van 1.5 jaar oud met beperkte specs....
Op internet is zoveel te vinden dat ik er een beetje gek van word. De een zegt dit en de ander zegt dat. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Eigenlijk mijn belangrijkste vraag dus: kan een galaxy s6 zo'n 3 jaar mee als je kijkt naar de beperkte software updates en hoe lang het duurt voordat het toestel traag wordt?

Alvast bedankt!
Robbin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
De nexus 5x voor 320 euro, maar voor 60 euro lijk je veel meer te krijgen met de S6. Deze telefoon lijkt mij echter wel meer future-proof, met zijn gegarandeerde android updates.
Waarom denk je dat de S6 'gegarandeerde Android-updates' heeft?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:49:
[...]
Waarom denk je dat de S6 'gegarandeerde Android-updates' heeft?
Heb het aangepast, bedoelde de Nexus 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
specs zeggen niet alles, IOS zo geoptimaliseerd is kan je met een iphone het zelfde als met een quadcore android (low/midrange) maar tegenwoordig is de midrange al goed genoeg om de meeste taken mee te doen

Iphones en nexus smarthphones worden (hoever ik weet) als enigge langer dan 3 jaar ondersteund, en zelfs met een iphone van 1,5 jaar (ik neem aan dat je de iphone 6 bedoelt) zal je langer update krijgen dan de samsung S6.

als updates je niet boeien dan moet je gaan kijken naar de User Interface. en op basis van jouw eigen ervaringen een beslissing maken.

zelf heb ik een nexus 5X gekocht voor de lange updates, omdat ik dan weet dat het langer mee zal gaan. waar vroeger aleen de duurdere smarthphones android goed aan kunnen kan bijna iedere midrange smartphine dit ook.

heb je een hele goede camera nodig? neem de samsung s6 of de iphone 6
lang updates? nexus5X of iphone

ik noem aleen de smarthpfones die je in de TS genoemd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelf heb ik een nexus 5X gekocht voor de lange updates, omdat ik dan weet dat het langer mee zal gaan. waar vroeger aleen de duurdere smarthphones android goed aan kunnen kan bijna iedere midrange smartphine dit ook.
Hoe bevalt de 5x? Is het een goede vooruitgang t.o.v. de Nexus 5? En heb je ook last van lags?

Dat de telefoon langer meegaat is wel een must, dus dan valt de Galaxy s6 al af.
Verder vind ik een goede camera ook belangrijk, maar 700 euro voor een iPhone 6s vind ik zonde omdat het maar een kleine update is t.o.v. de 6.
Ik zag de SE ook nog voorbij komen. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04-2023
Mijn keuze was de s6 of de SE
heb voor de se gekozen omdat:
formaat
betere main camera
betere optimalisatie tov android bij apps die ik vaak gebruik
betere accu

Vooral het laatste punt was doorslaggevend omdat ik op verschillende sites reviews heb gelezen over hoe slecht de accu is van s6. Sommige zeiden dat het de slechtste was die ze ooit gebruikt hadden. Op reddit lees ik weer andere meningen maar hoe dan ook is de accu van de se beter.

Iemand ervaring met accuduur van de s6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
twizz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:02:
Iemand ervaring met accuduur van de s6?
Ik zou zeggen, lees eens door het S6 Ervaringen topic heen. Aangezien het sterk afhangt van het gebruik is hier niet echt een éénduidig antwoord op te geven. Persoonlijk vind ik de accuduur van de S6 out-of-the-box al goed. Met de update naar android 6 is deze zelfs nog wat beter geworden. Met licht gebruik haal ik makkelijk 2 dagen met 30% over.

V.w.b. updates: ik maak me er niet zo'n zorgen om. Het toestel wordt ook niet trager, dit komt denk ik ook omdat Samsung met TouchWiz een andere weg in is geslagen (minder resource-heavy). Ik verwacht dus dat dit toestel met gemak nog 3 jaar mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Veel mensen vergissen zich enorm wanneer het gaat over Nexus toestellen. Ook voor de Nexus stoppen de updates na een bepaalde periode, net als voor alle telefoons.
Mogelijk krijgen ze ze iets langer dat vast en zeker. Welk 4 jaar oud Nexus toestel kreeg destijds Android 6?

Verder is het natuurlijk niet zo dat een toestel, nadat er geen updates meer komen, direct niet meer bruikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 27-05-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp allemaal. Ik ben toch voor de Galaxy S6 gegaan, mijn gevoel zei toch dat voor 390 euro dit een van de betere toestellen is die je kunt krijgen. Tot nu toe nog absoluut geen spijt!

Mochten er geen updates meer komen voor het toestel, dan zien we dan wel weer verder;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:44: ik werd laatst door een mediamarkt medewerker verteld dat de toestellen binnen no-time out-dated zijn
Mediamarkt medewerkers 8)7 die hebben er vaak de ballen verstand van. Het kan maar zo een gefrustreerde Apple fanboy zijn :)

Samsung flagships krijgen tot zover zo'n 2 tot 3 jaar support. De S6 is al een jaar uit. Krijg je dan nu nog drie jaar support? Nee, dat verwacht ik niet. Een update naar Android N? Dat verwacht ik zeker wel. Daar mag je dan wel een paar maanden op wachten, maar de update komt er wel. Samsung blijft waarschijnlijk sowieso daarna wel gewoon security patches doorvoeren, dat doen ze ook met oudere toestellen.
Wil je de nieuwste Android-versie, dan moet je een Nexus hebben. De 5X is eveneens een prima telefoontje en een leuke update vanaf de Nexus 5.

Kleine kanttekening trouwens, weet je al wat de nieuwe main features zijn voor Android N?
- Splitscreen modus
- Vulkan graphics API
- VR-support
- Close all apps button in multitask menu
Al deze features zijn al aanwezig in de S6 en S7, niet Android native, maar het kan al wel :)

Ik heb zelf een Nexus 5 en een S6 gehad. De S6 word niet traag. Ja, de softwareupdates duren lang en zijn beperkter, maar in ruil daarvoor krijg je de betere camera, OLED display en een veel fijnere behuizing. Het is een persoonlijke voorkeur wat je wil.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1